Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn xbox 360 zit via Internet Connection Sharing aan mijn XP bak. Ik heb de draadloze verbinding die binnenkomt op mn desktop gedeeld naar m'n xbox, dat werkt allemaal super. Demo's downloaden, video's downloaden, en chatten met mensen gaat razend snel en werkt goed.

Maar online gamen en voicecommunication zit er niet in. Dit komt omdat mijn NAT op strict staat volgens de Xbox Live Test op de xbox.

Oke, poorten forwarden dus. Ik heb op mn router de poorten 88 en 3074 UDP en 3074 TCP naar mijn desktop. Ik ben er vrij zeker van dat dit goed is gedaan, want bij mn andere poorten werkt het ook vlekkeloos.

Ik heb mn xbox een statisch IP-adres gegeven, namelijk 192.168.0.49, eentje die eerst via 'automatic' was gekozen door de xbox dus dat is ook gewoon oke lijkt me. Ik heb op mn router ook de bovenstaande poorten naar het adres van mn xbox opgezet maar dat zal niks uit moeten maken aangezien het via mijn desktop gaat.

Verder heb ik via de settings van connection sharing in XP opgegeven dat de poorten 3074 TCP, 3074 UDP en 88 UDP geforward moeten worden naar m'n xbox maar dat haalt ook niks uit. Voor een verduidelijking, zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08452/untitled576.jpg.xs.jpg

Maar niks van de bovenstaande dingen haalt iets uit, NAT blijft op strict staan..... :X

Btw, de error codes die ik krijg zijn:

code:
1
2
3
4
W 0000-000B
X 0000-F001
Y 20A8-4860
Z 8015-1918

Heb uiteraard al gezocht maar kan geen oplossing vinden. Ik hoop heel erg dat iemand mij even kan helpen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Forward de poorten naar je PC, en stel daarna nog eens port forwarding in op je PC voor naar je Xbox:

Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/r0/download/181339;bd105dc7c26c9fbad8be83372f13319d/icsconfigXP.jpg

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Onder het zoeken kwam ik het plaatje dat je linkt ook tegen maar die werkt nergens. Verder vond ik nog een programmaatje van ICS Portforwarding maar dat was erg brak en werkte niet.

Ik kan verder niet heel veel vinden over hoe porten te forwarden over ICS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat bedoel je met "die werkt nergens"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:58:
Wat bedoel je met "die werkt nergens"?
Dat plaatje werkt niet. Ik zie een heel klein "BBR - broadband" logootje oid, in ieder geval niet het plaatje waar het op gaat volgens mij.

EDIT: Als dit is wat je bedoeld met ICS port forwarding: http://forum.portforward.com/YaBB.cgi?num=1134525903 dan heb ik dat precies gedaan en werkt het alsnog niet.... :/

[ Voor 29% gewijzigd door monnick op 04-11-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in de Firewall van XP ook alle poorten open gezet?

Misschien dat dat nog wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ik heb ook een Conection Sharing probleem (al eerder aangekaart in het 360 topic maar geen bevredigend resultaat). Bij mij zit het probleem bij de MTU, die is te laag. Ik zit hier op een draadloos netwerk dat ik zelf niet kan beheren (ik kom dus niet op de draadloze router waar ik mijn internet van krijg). Ik heb mijn MTU getest en deze blijkt op 1300 te staan (veel te laag dus). Nu heb ik de volgende vragen:

-Kan ik de MTU alleen aanpassen in de router waar ik mijn internet verbinding van krijg? Of kan ik dit ook op mn laptop regelen?
-Het netwerk is hier beveiligd met mac adressen. Het mac adres van mijn xbox heb ik niet opgegeven (alleen die van mijn laptop). Kan dat een probleem geven met betrekking tot MTU?
-Hoe waarschijnlijk is het dat de MTU verhoogd wordt als ik daarom verzoek bij de ICTdienst hier? Denk zelf dat de kans klein is, als er veel mensen hier op internet zitten is de snelheid echt traag.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Weer bedankt voor jullie reacties. Windows firewall staat uit..... Nog steeds geen werkende oplossing gevonden. ICS Portforwarding haalt dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Heb je ook de firewall van je router geconfigureerd? Ik zelf heb namelijk thuis heelang een "moderate" NAT gehad. Had ook alle poorten geforward en met statische ip adressen gewerkt maar dat hielp allemaal niet, pas toen ik in de firewall van mijn router een paar nieuwe "rules" had toegevoegd werkte het.

Op deze site (http://www.zyxelsupport.nl/z156.php?firewall=bitt#bitt) staat hoe ik mijn firewall heb geconfigrueerd (kijk onder Bittorrent: een voorbeeld van een "customized service").

Voor jouw router zal dit ongeveer het zelfde zijn. De poorten die je geforward hebt moet je dus ook nog ff in je firewall toestaan. Misschien werkt het, bij mij inieder geval wel (maar dat was dan wel toen ik mijn xbox nog direct met mijn router had verboden en niet via connection share).

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Poorten zijn allemaal goed geforward op mn router. Maar dat was al het geval, firewall draait wel gewoon op mn router maar dat mag geen probleem zijn aangezien de poorten zijn geforward. Maar het werkt dus nog steeds niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

monnick schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:19:
Poorten zijn allemaal goed geforward op mn router. Maar dat was al het geval, firewall draait wel gewoon op mn router maar dat mag geen probleem zijn aangezien de poorten zijn geforward. Maar het werkt dus nog steeds niet. :(
Ik zou toch eens een paar rules toevoegen in je firewall waarin je dezelfde poorten die je geforward hebt nog eens aan je router-firewall toevoegd en toestaat.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
't probleem ligt echt niet bij het portforwarden op mn router. Torrent, ftp en you-name it poortjes zijn ook allemaal goed geforward. Dus de poorten 3074 en 88 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je zal toch echt eens wat meer informatie moeten verschaffen dan "het werkt nog niet :( ".

Knal eens een service, voor mijn part RealVNC op je PC, forward in je router een poort naar je PC en vraag een vriend of hij naar jouw IP kan connecten. Als je geen vrienden hebt kun je ook http://www.checkmyports.com gebruiken.

Werkt dit niet, dan zul je de firewall in je router moeten nakijken, daarna nog eens kijken of je de poort in je router echt naar de juiste PC hebt geforward en daarna op je PC alle firewallsoftware uit moeten schakelen. Werkt het dan nog niet, voer dan de voorgaande drie stappen nog eens uit, anders krijg je het nooit werkend.

Niet ineens tussendoor posten jij :P Port forwarding werkt dus op je router :+

Wanneer je uiteindelijk een service op jouw PC via je publieke IP beschikbaar hebt gemaakt mag je in de instellingen van ICS duiken, om de poorten nog eens toe te kennen aan het vaste IP-adres van je Xbox. Je moet de poorten voor je Xbox, 88 en 3074 dus forwarden naar je PC! Vervolgens zet je die poorten op je PC dus weer door naar je Xbox.

Het is een heel gedoe, maar anders had je twintig jaar geleden maar wat harder moeten schreeuwen om IPv6, dan was NAT nu minder vaak nodig geweest in thuissituaties, en had ieder apparaat wat zonodig aan internet moet hangen z'n eigen publieke IP gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Ook al heb je een soortgelijk probleem, het is niet gewenst om mee te liften op een topic van een ander, helemaal niet omdat je zelf al een topic hebt aangemaakt.

[ Voor 80% gewijzigd door PromoX op 06-11-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nou, na nog talloze dingen geprobeerd te hebben, heb ik vandaag echt alles overnieuw gedaan. Kabel unpluggen, alle settings weer terug zetten en alle portforward settings weer verwijderd uit m'n router.

Na alles weer opnieuw aangesloten te hebben werkte de verbinding tussen m'n PC en de xbox weer. Maar de eerste vraag die ik heb is: moet ik de LAN verbinding of de Wireless verbinding op m'n PC delen. Wanneer ik de LAN-verbinding deel krijgt de LAN verbinding geen IP-adres en heb ik op mijn PC ook geen internet. Wanneer ik de draadloze verbinding deel (dit lijkt me logischer) werkt het internet op zowel mijn xbox als PC. Maar ik guides van ICS naar xbox wordt wel eens gezegd dat je de LAN verbinding moet delen....Hoe zit dit? :O

Vervolgens rechtklik op mijn draadloze (gedeelde) verbinding -> properties -> advanced -> Sharing settings, en daar weer 3 nieuwe entries gemaakt voor de 3 poorten (88 UDP, 3074 TCP, UDP) met het statische ipadres 192.168.0.49 van mijn xbox. (klopt het dat ik daar het statische adres van m'n xbox moet invullen??)

De poorten zijn trouwens weer gewoon geforward op m'n router naar m'n PC. Dit gaat voor zo ver ik weet nog steeds allemaal goed want andere poorten zijn ook gewoon goed geforward.

Onder het schrijven van deze post een xbox connection test gedaan en alles was weer goed behalve weer waar het hele probleem zit: "NAT - STRICT".....Zucht. :(

Eerlijk gezegd ben ik echt radeloos met deze setup. Maar toch snap ik echt niet wat ik fout doe / waar de fout zit. Het gekke is, dat het heeft gewerkt. Ik heb GoW eens online kunnen spelen, maar GTA is ook 1x gelukt terwijl NAT op Strict staat, dus misschien was dat bij GoW online ook het geval.

Hier nog een verduidelijkend screenshotje van de netwerkverbindingen op mijn PC:

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08450/untitled-2834.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kickje. Heb het nu ook geprobeerd dmv van een Connection Bridge in XP, maar toen kreeg ik helemaal geen internet op mijn xbox.

Overigens bedenk ik me net ineens dat het onder Vista wel werkte, maar na een install van XP werkt het dus niet. Lijkt er nog steeds op dat de poorten niet goed geforward worden van mijn desktop PC naar m'n xbox....

Ik wil onlineeeee! :P
Pagina: 1