• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Onlangs (10 min geleden) is mijn ASUS DVD brander dood gegaan (Power Calibration Error) Firmware geupdate en nog steeds dus ik kan hem wel afschrijven. Nu heb ik natuurlijk zo snel mogelijk een nieuwe brander nodig maar de enige wat ik hier even snel in de buurt kan vinden hebben alleen een SATA interface geen probleem opzich maar ik heb SATA port 1, 3 en 4 al in gebruik. Heel simpel dan gebruik je toch 2? Die is er niet. Afbeeldingslocatie: http://danielz.nl/mobo/sata2.jpg (Let op de WITTE pijl en niet het rode rondje.)

Er zit 1 Raid SATA 1 op en 2 EZ Raid Sata porten(1 en 2) Nu weet ik niet zeker of ik hier dus ook een DVD re-writer op aan kan sluiten.

Waar ik de laatste tijd ook last van heb is een heel erg langzame detectie van mijn 3e hdd op de 4e sata port. Wat zou dit kunnen zijn? Ik had hier eerst helemaal geen last van.

Alvast bedankt,
DanielZ

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Op de EZ Raid sata poorten kan je waarschijnlijk geen optische drives aansluiten, maar wel hdd's, ookal gebruik je die niet in RAID.

Verwijderd

Het klopt dat daar geen poort zit. Er zit nog een SATA poort naast je CPU. Probeer die eens.

Dit moederbord blijft vaak lang hangen tijdens het opstarten als de fans te traag draaien. Om dit op te lossen zet je alles fans op IGNORED onder Hardware Monitor in je BIOS.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-04 13:23
Pak het boekje erbij. Als je die niet hebt moet je 'm even downloaden, daar staat alles exact in. Ik heb HD's aan die oranje (EZ-raid) poorten, maar of dat ook voor DVD kan weet ik niet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DanielZ
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:45:
Het klopt dat daar geen poort zit. Er zit nog een SATA poort naast je CPU. Probeer die eens.

Dit moederbord blijft vaak lang hangen tijdens het opstarten als de fans te traag draaien. Om dit op te lossen zet je alles fans op IGNORED onder Hardware Monitor in je BIOS.
Ik zal dat even proberen! Alvast bedankt voor de reactie :D

• DanielZ
Helaas mocht dit ook niet werken. Ik heb wat meer onderzoek gedaan en hij blijft hangen op "Detecting 4th Master" Alles wat ik hierover lees is dat iedereen hem RMA gestuurd heeft en daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in omdat ik mijn videokaart ook 2.5 mnd kwijt was.. :/

Iemand anders een idee? Ik moet hem anders naar Alternate sturen, is er geen andere optie dat ik hem rechtstreeks naar Asus kan sturen?

Alvast bedankt,
DanielZ

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 21:22
Zet je IDE detection eens op bijvoorbeeld 5 sec. En zet Digital Home op disabeld. Heb je al geprobeerd je harde schijven op de EZ Raid poorten te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Putyah op 08-11-2008 19:25 ]

Pagina: 1