Ik ben van plan om nieuwe koelpasta op de 4870x2 aan te brengen, maar ik krijg de koeler er niet af. Er is een piepkleine kruiskop schroevendraien nodig om de schroefjes los te draaien. Ik wil dit ding niet forceren, dus ik heb een eerste poging gestaakt. Heeft iemand een tutorial of tips om het gehele koelelement los te krijgen van de printkaart?
Van welk merk heb je de 4870x2? Zijn verschillende koelers namelijk
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Alle schroefjes los draaien, en vervolgens voorzichtig de koeler draaien aangezien hij op meerdere plekken vast zit met pasta die soms opgedroogd is. Gewoon voorzichtig blijven draaien tot hij los is dus 
Al moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met de HD4870, ik heb de koeler van m'n HD4870 er nog steeds op zitten... Ik weet dus niet of er nog extra dingen vast zitten, maar ik denk het niet. Bij m'n 7900GT en 7950GT lukte het door alles los te maken en even te draaien.
Al moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met de HD4870, ik heb de koeler van m'n HD4870 er nog steeds op zitten... Ik weet dus niet of er nog extra dingen vast zitten, maar ik denk het niet. Bij m'n 7900GT en 7950GT lukte het door alles los te maken en even te draaien.
Sapphire...GGS_VR6 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:23:
Van welk merk heb je de 4870x2? Zijn verschillende koelers namelijk
Ik ben naar de plaatselijke ijzerhandel gegaan om de kleinste schroevendraaier te kopen. Nu heb ik een minuscule schroevendraaier, die nog niet klein genoeg is...Avalaxy schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:24:
Alle schroefjes los draaien, en vervolgens voorzichtig de koeler draaien aangezien hij op meerdere plekken vast zit met pasta die soms opgedroogd is. Gewoon voorzichtig blijven draaien tot hij los is dus
Nou heb ik de HD4870X2 nog niet eerder gedemonteerd omdat het exemplaar welke ik had maar tijdelijk van mij was, maar wel mijn HD4850. En volgens mij is het princiepe gelijk, alleen anders uitgevoerd.
Dat was een kwestie van :
Die kleine schroefjes los maken met een kleine schroevendraaier. Dan zul je denk ik de kap er af kunnen halen en tref je andere schroeven die in het metalen frame er onder zitten. Die ook losmaken en vervolgens kun je de koeler er af wiebelen.
Schoonmaken heb ik hier gedaan met wattenstaafjes en een schone doek, waarbij ik op de cores ook wat Akasa TIM Cleaner heb gebruikt. Die TIM Cleaner is op zich vervangbaar door alcohol of spiritus.
En dan ff laten drogen en controleren of het schoon is. Vervolgens nieuwe pasta er op en je koeler terug zetten.
Moeilijk was het niet. Maar een kleine schroevendraaier is wel erg handig ipv een normale lompere kruiskop.
Ik heb zo'n setje van 6 schroevendraaiertjes, 3 kruis 3 plat. Komen volgens mij uit een hobby zaakje.
Ga voor kleine schroevendraaiertjes eens langs een goede doe-het-zelf of modelbouw zaak.
Maar echt iets speciaals heb ik niet nodig gehad hoor.
Dat was een kwestie van :
Die kleine schroefjes los maken met een kleine schroevendraaier. Dan zul je denk ik de kap er af kunnen halen en tref je andere schroeven die in het metalen frame er onder zitten. Die ook losmaken en vervolgens kun je de koeler er af wiebelen.
Schoonmaken heb ik hier gedaan met wattenstaafjes en een schone doek, waarbij ik op de cores ook wat Akasa TIM Cleaner heb gebruikt. Die TIM Cleaner is op zich vervangbaar door alcohol of spiritus.
En dan ff laten drogen en controleren of het schoon is. Vervolgens nieuwe pasta er op en je koeler terug zetten.
Moeilijk was het niet. Maar een kleine schroevendraaier is wel erg handig ipv een normale lompere kruiskop.
Ik heb zo'n setje van 6 schroevendraaiertjes, 3 kruis 3 plat. Komen volgens mij uit een hobby zaakje.
Ga voor kleine schroevendraaiertjes eens langs een goede doe-het-zelf of modelbouw zaak.
Maar echt iets speciaals heb ik niet nodig gehad hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 04-11-2008 15:34 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Kun je een duidelijke foto maken? Ik kan me niet voorstellen dat je met de kleinste schroevendraaier geen kruiskop los kunt maken...bsquare schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:30:
[...]
Ik ben naar de plaatselijke ijzerhandel gegaan om de kleinste schroevendraaier te kopen. Nu heb ik een minuscule schroevendraaier, die nog niet klein genoeg is...
Pagina: 1