Internet via kabel converter

Pagina: 1
Acties:

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Dit klinkt misschieen heel vreemd maar ik zit met een klein probleempje.

Ik ben reeds naar amerika verhuisd voor 2 jaar en zit nu in een huurhuis. In elke kamer is er een telefoon kabel getrokken en een tv kabel. Maar geen gvd internet kabel. (dan denk je bij jezelf, wie de fok heeft dit ding gebouwd?)

Iig, nu zit ik hier met mn pc helemaal aan de andere kant van mn huis en de router staat beneden weer aan de andere kant. Ik heb nu wel een 802.11n router maargoed, ontvangst is ook niet om in je handjes te klappen. Soms werkt mn innet gewoon niet en valt het helemaal uit.

Nu naast mn pc is er een tv kabel aansluiting en een telefoon kabel aansluiting. Enige mogenlijkheden om hier internet doorheen te krijgen?

Ik heb kabel internet en het is triple play trouwens. Mn opstelling is beneden: Kabel socket-> splitter -> 1 kabel gaat naar tv en de andere naar de modem -> kabel van modem naar router -> wifi signaal naar computer wat heel gaar is...

Enige ideeen wat ik kan doen? Modem boven plaatsen is iet echt een optie omdat we nog een voip telefoon hebben en die staat beneden verbonden aan een ATA die weer is verbonden met de router.

alvast bedankt ;) _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Internet ga je niet door die tvcoax heenkrijgen.
Ik zou zeggen, kijk eens naar powerline, of koop een redelijke router/netwerkkaart die niet uitvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 04-11-2008 15:07 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
Een Wifi repeater ergens in het midden van het gebouw?

• Ortixx
job schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:06:
Internet ga je niet door die tvcoax heenkrijgen.
Ik zou zeggen, kijk eens naar powerline, of koop een redelijke router/netwerkkaart die niet uitvalt.
Nou ik denk dat 200 dollar aan router plus 150 dollar aan netwerk kaart meer dan genoeg is. Ik ga eens kijken wat powerline is

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 11:01

r0b

Ortixx schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:17:
[...]

Nou ik denk dat 200 dollar aan router plus 150 dollar aan netwerk kaart meer dan genoeg is. Ik ga eens kijken wat powerline is
Powerline setjes (D-Link heeft ze, in de EU althans) laten je een netwerk gebruiken over het stroomnet. Werkt vrij ok vziw :)

Verwijderd

je kan netwerk verbinding over een 4 aderige kabel laten lopen. kern 1,2,3 en 6 uit mn hoofd. Dan is alleen dus wel de voorwaarde dat je telefoonlijn 4 aders heeft...

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Opties:

1. Proberen de kabelmodem boven te plaatsen.
Risico is dat de maximale doorvoersnelheid drastisch inzakt.

2. Het is een huurhuis, dus waarom geen UTP-kabel langs de plinten naar boven?

3. Onderzoek de mogelijkheden er een kabel bij te trekken, en trek er eentje bij ;)

Die oplossing via het stopcontact is wellicht nog trager dan je 11n.

Wat ik ook niet begrijp is dat je 11n verbinding steeds wegvalt.
Zitten er meer mensen met wifi in de buurt? Schakel de router dan eens naar een ander basiskanaal. Dat kan een hoop storing oplossen... Serieus!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:26:
je kan netwerk verbinding over een 4 aderige kabel laten lopen. kern 1,2,3 en 6 uit mn hoofd. Dan is alleen dus wel de voorwaarde dat je telefoonlijn 4 aders heeft...
Maar dan kan hij zn telefoonlijn niet meer gebruiken ;)

Ik denk ook dat je het zou kunnen proberen, maar ben je technisch genoeg om een UTP kabel op de juiste manier aan een 4 aderige kabel te prikken (hint: http://faq.tweakers.net/nt/gbit-cross.png)?

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 04-11-2008 15:29 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• job

job

Wil je een internet verbinding opzetten over een niet getwiste kabel dan krijg je geheid snelheids/verbindingsproblemen. Het aantal aders is echt niet het enige wat een utp een utp maakt.
Ortixx schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:17:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat je gekocht hebt. Een goede router is echt niet zo duur.
Je zou nog eens kunnen spelen met de antennes op de router. Kijk wat voor antennes erop zitten, hoe ze hun signaal uitstralen en dan kan je zien hoe je ze moet richten.

In het uiterste geval pak je een trekveer, trekt die coax eruit met die trekveer.
utp aan die trekveer en terugtrekken maar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

r0b schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:21:
[...]

Powerline setjes (D-Link heeft ze, in de EU althans) laten je een netwerk gebruiken over het stroomnet. Werkt vrij ok vziw :)
Performance is redelijk brak, ik hoor van snelheden rond de 6Mbit/s max.

Dat gezegd, kabelinternet in US is US DOCSIS en dus inherent trager dan in Europa, dus tenzij het een DOCSIS 3 trialgebied is, zal het ws niet veel sneller zijn dan die 6Mbit/s

TS, geef eens wat specs - wat voor abo heb je, wat voor modem?

Oslik blyat! Oslik!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
Wat bverstee als zegt. Over een lange afstand is dat niet aan te bevelen. Een klein stukje zou nog wel werken, maar op een lange afstand krijg je teveel storing en verlies.

• Ortixx
dion_b schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:41:
[...]

Performance is redelijk brak, ik hoor van snelheden rond de 6Mbit/s max.

Dat gezegd, kabelinternet in US is US DOCSIS en dus inherent trager dan in Europa, dus tenzij het een DOCSIS 3 trialgebied is, zal het ws niet veel sneller zijn dan die 6Mbit/s

TS, geef eens wat specs - wat voor abo heb je, wat voor modem?
Mijn provideder is Optimum, ik heb een motorola surfboard modem maar kan nergens model nummer vinden :S. Ik heb een netgear extreme n router dir-655. Ik heb de settings nu op Wireless N en Wireless G staan, mby kan het daar aan liggen. Kanaal is auto omdat we 2 paar draadloze telefoons thuis hebben. 1 normale 1 voor voip.

EDIT: Ik heb nieuwe vista drivers geinstalleerd en verbinding alleen op N gezet. alles lijkt nu opgelost! :)

• Ortixx
job schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:29:
[...]

Wil je een internet verbinding opzetten over een niet getwiste kabel dan krijg je geheid snelheids/verbindingsproblemen. Het aantal aders is echt niet het enige wat een utp een utp maakt.

[...]
Dan ben ik benieuwd wat je gekocht hebt. Een goede router is echt niet zo duur.
Je zou nog eens kunnen spelen met de antennes op de router. Kijk wat voor antennes erop zitten, hoe ze hun signaal uitstralen en dan kan je zien hoe je ze moet richten.

In het uiterste geval pak je een trekveer, trekt die coax eruit met die trekveer.
utp aan die trekveer en terugtrekken maar.
oeh dat is eigenlijk wel super slim.. ik zal eens kieken wat de eigenaar ervan vindt :)

• job

job

Geef je router ook een vast kanaal.
Als je router om wat voor reden ook besluit om een ander kanaal te kiezen krijg je dus hickups in je verbinding.

• Ortixx
SSID MAC Address IP Address Mode Rate (Mbps) Signal (%)
Ledigroup 001F5BC62530 192.168.0.195 802.11n (2.4GHz) 104 62
Ledigroup 001CF06E4DAC 192.168.0.197 802.11n (2.4GHz) 40 24
Onderste is mijn pc... heel vreemd. bovenste is de iMac die in de kamer hiernaast staat. Enige verschil is dat tussen mij en de router een badkamer inzit plus nog een andere kamer. Bij de imac is het alleen 1 extra kamer ertussen. Natuurlijk zit er tussen allebij de computers een vloer tussen (router = benee en pc is boven)

[ Voor 31% gewijzigd door Ortixx op 04-11-2008 17:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ortixx schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:28:
[...]

Mijn provideder is Optimum,
Leuk voor je...

De vraag ging om de snelheden. Als die hoog zijn, is performance van je gekozen oplossing relevant. Zijn die laag, dan maakt het minder uit.
ik heb een motorola surfboard modem maar kan nergens model nummer vinden :S.
Iedere Motorola Surfboard die ik bekeken heb heeft gewoon op de voorkant (direct boven het woordje 'Surfboard') een modelnr, iets als SB4100, SB4200, SB5100, SB5101, SB6120 oid.
Ik heb een netgear extreme n router dir-655.
:?

DIR-655 is een D-Link router, niet een Netgear...
Ik heb de settings nu op Wireless N en Wireless G staan, mby kan het daar aan liggen. Kanaal is auto omdat we 2 paar draadloze telefoons thuis hebben. 1 normale 1 voor voip.
*Juist* als je mogelijke interferentie hebt moet je bewust uitzoeken welke kanalen wel goed werken en welke niet en dan bewust voor een goed kanaal kiezen ipv het aan een 'auto' functie over te laten :o
EDIT: Ik heb nieuwe vista drivers geinstalleerd en verbinding alleen op N gezet. alles lijkt nu opgelost! :)
Mooi als het lukt, maar mijn eerste indruk is dat je erg slordig omgaat met instellingen en specificaties, let daar op in de toekomst en je kunt je problemen allicht veel eerder oplossen.

Oslik blyat! Oslik!

• Ortixx
dion_b schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:51:
[...]

Leuk voor je...

De vraag ging om de snelheden. Als die hoog zijn, is performance van je gekozen oplossing relevant. Zijn die laag, dan maakt het minder uit.

[...]

Iedere Motorola Surfboard die ik bekeken heb heeft gewoon op de voorkant (direct boven het woordje 'Surfboard') een modelnr, iets als SB4100, SB4200, SB5100, SB5101, SB6120 oid.

[...]

:?

DIR-655 is een D-Link router, niet een Netgear...

[...]

*Juist* als je mogelijke interferentie hebt moet je bewust uitzoeken welke kanalen wel goed werken en welke niet en dan bewust voor een goed kanaal kiezen ipv het aan een 'auto' functie over te laten :o

[...]

Mooi als het lukt, maar mijn eerste indruk is dat je erg slordig omgaat met instellingen en specificaties, let daar op in de toekomst en je kunt je problemen allicht veel eerder oplossen.
Nou sorry hoor dat ik me wel eens vergis. Iig, model nummer van moem is niet meer nodig het is al opgelost. Mn internet snelheid hoort 20 Mbit/s te zijn, op speedtest haalt hij netjes 15. Das mooi, heb mn kanaal op kanaal 11 gezet, heb mn router verplaatst en heb de antennes wat 'getweaked' nu werkt alles perfect zo te zien.

Toch bedankt allemaal :) O-)
Pagina: 1