AMD Phenom 9950 BE (AM2+) overclocken.

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 12:45
Goedemiddag,

Ik ben compleet nieuw in het gebied van overclocken, en heb al de info sticky doorgelezen over warmte enzovoorts.
Mijn vraag is, kan ik deze processor ook overclocken?

AMD Phenom 9950 Black Edition

Ik gebruik bij deze processor gewoon de standaard OEM koeler die bij de processor hoort.
Ik zit er over te denken om deze koeler te kopen:

http://www.alternate.nl/h.../Noctua/NH-C12P/-1073409/?

Kom ik daarmee een eind?
Wat is bij deze processor trouwens de beste manier voor het overclocken?

Ik heb het systeem net sinds afgelopen zaterdag. (Nieuw systeem samengesteld)

Processor: AMD Phenom X4 9950 Black Edition (AM2+ Socket) (4x 2600 MHz)
Videokaart: ATi Radeon HD4870 (Overclocked versie)
Voeding: OCZ StealthXstream 700W
Moederbord: MSI DKA790GX
Systeemkast: Cooler Master CM 690

Zoals ik dus zei, ik heb al de sticky over overclocken doorgelezen, maar ik heb geen idee hoe ik het overclocken bij zo'n processor het beste aan kan pakken.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:39:
Goedemiddag,

Ik ben compleet nieuw in het gebied van overclocken, en heb al de info sticky doorgelezen over warmte enzovoorts.
Mijn vraag is, kan ik deze processor ook overclocken?
Als je de sticky's en FAQ's serieus goed gelezen en begrepen hebt moet je wel doorhebben dat het antwoord 'ja' is.
AMD Phenom 9950 Black Edition

Ik gebruik bij deze processor gewoon de standaard OEM koeler die bij de processor hoort.
Ik zit er over te denken om deze koeler te kopen:

http://www.alternate.nl/h.../Noctua/NH-C12P/-1073409/?

Kom ik daarmee een eind?
Met een beter koeler dan standaard kom je vrij vaak verder ja. Welke je wilt kopen zul je aan de hand van (online) reviews vast moeten stellen.
Wat is bij deze processor trouwens de beste manier voor het overclocken?
Gezien je een Black Edition hebt en beginner bent zou ik stap voor stap de multiplier verhogen totdat je niet meer verder kan, aanvullen met voltage (denk om de temperatuur) en verder gaan tot een mooie snelheid. Vervolgens aanvullen met MHz'tjes van de HTT. Let hierbij op de snelheden van andere bussen. Uitgebreidere informatie vind je online in FAQ's.
Ik heb het systeem net sinds afgelopen zaterdag. (Nieuw systeem samengesteld)

Processor: AMD Phenom X4 9950 Black Edition (AM2+ Socket) (4x 2600 MHz)
Videokaart: ATi Radeon HD4870 (Overclocked versie)
Voeding: OCZ StealthXstream 700W
Moederbord: MSI DKA790GX
Systeemkast: Cooler Master CM 690

Zoals ik dus zei, ik heb al de sticky over overclocken doorgelezen, maar ik heb geen idee hoe ik het overclocken bij zo'n processor het beste aan kan pakken.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 12:45
Als je de sticky's en FAQ's serieus goed gelezen en begrepen hebt moet je wel doorhebben dat het antwoord 'ja' is.
Ja maar ik las ergens halverwege ook dat het bij bepaalde AMD processoren gelocked was en stond er nadrukkelijk bij dat die niet geunlocked konden worden.
Dus vandaar dat ik heel kort even twijfelde...
Gezien je een Black Edition hebt en beginner bent zou ik stap voor stap de multiplier verhogen totdat je niet meer verder kan, aanvullen met voltage (denk om de temperatuur) en verder gaan tot een mooie snelheid. Vervolgens aanvullen met MHz'tjes van de HTT. Let hierbij op de snelheden van andere bussen. Uitgebreidere informatie vind je online in FAQ's.
Ik vroeg mij dus vooral af met welke van die 3 methodes ik het beste kon beginnen, en dat heb je gelijk al beantwoord.
Bedankt.
Dan begin ik daarmee.
aanvullen met voltage (denk om de temperatuur) en verder gaan tot een mooie snelheid
Daarnaast nog een vraagje, wat is de maximum temperatuur waarmee je nog in de 'safe-zone' zit bij deze processor?
Heb die PC nog net, dus ik wil het niet overhaast gaan pushen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:53:
[...]

Ja maar ik las ergens halverwege ook dat het bij bepaalde AMD processoren gelocked was en stond er nadrukkelijk bij dat die niet geunlocked konden worden.
Dus vandaar dat ik heel kort even twijfelde...
Dat ging over de multiplier. :) Sowieso heb jij nu een unlocked versie maar anders kon je altijd de HTT nog verhogen.
[...]

Ik vroeg mij dus vooral af met welke van die 3 methodes ik het beste kon beginnen, en dat heb je gelijk al beantwoord.
Bedankt.
Dan begin ik daarmee.

[...]

Daarnaast nog een vraagje, wat is de maximum temperatuur waarmee je nog in de 'safe-zone' zit bij deze processor?
Heb die PC nog net, dus ik wil het niet overhaast gaan pushen.
Dit verschilt per processor. Ik zou even op www.amdgeeks.net kijken (Processor database --> Processor = AMD Phenom X4 --> Vinkje achter 'AVG OC' --> Get steppings from selection --> Vinkje achter 'AVG OC' --> Get overclocks from selection) wat de overklokkers hebben ingevuld als hun stressed temperatuur. Dan weet je dat je daar liever niet veel boven moet zitten. In dit geval zou ik het onder de 55 graden celsius houden.

• m.mollema
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 13:38
hoi is het nog gelukt met het oc'en van je processor? ik heb namelijk precies dezelfde, en ik ben van ook van plan hem te oc'en.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is geen vraag waard hoor, een BE is gemaakt om over te klocken!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1