Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eee-900 geen beeld na booten door driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs: Ik heb een asus eee-pc 900, met daarop windows XP (school licentie).

Vanmorgen had ik de nieuwe chipset en graphics driver gedownload voor mijn eee-900. Niet dat de vorige niet goed werkte maar ik dacht software die up to date is belangrlijk. De installer voor de driver had ik op mijn bureaublad gezet.

Vervolgens had ik de vorige driver verwijderd via software>verwijderen. Dus netjes die driver gedeinstalleerd toen kwam de vraag of ik opnieuw op wilde starten. Nietsvermoedend druk ik op: " ja" Dus mijn eee-pc start opnieuw op, ik zie het scherm waarin windows wordt geladen, maar daarna wordt het scherm zwart. Het blauwe welkomstscherm etc wordt dus niet meer getoond etc het scherm is gewoon uit. 8)7

Ik heb geprobeerd:
-windows recovery console
-veilige modus
-veilige modus met opdrachtprompt
-laatst bekende werkende config
-booten met extern beeldscherm aangesloten op de vga output

bij al deze dingen geen beeld. |:(

Ik ben niet in het bezit van een externe dvd/cd-speler, en de eee-pc heeft ook geen cd speler.

Wie heeft er nog een idee? Heeft iemand dit probleem eerder gezien?

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57
Ehm, je Titel klopt niet helemaal;

- in je titel geef je aan dat je geen beeld heb, maar uit je verhaal proef ik dat je wel beeld heb alleen geen beeld in Windows.
- Probeer eens via een (hirensboot disc oid) te kijken of je erin komt.
- Her-installatie van Windows?

Ga eens bij een lokale computerboer kijken / vragen of je een externe mag lenen / kopen?

[ Voor 15% gewijzigd door Goldman op 05-11-2008 12:29 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Welk beeld geeft een monitor op de externe uitgang? krijg je wel opstartgeluidjes?

Asus Zenbook i7 256gb

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kan je wel in de VGA-modus werken, als de veilige modus niet werkt?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ghostrider schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:30:
Welk beeld geeft een monitor op de externe uitgang? krijg je wel opstartgeluidjes?
De monitor op de externe uitgang geeft helemaal geen beeld. Ik hoor wel geluidjes en thuis heb ik ook toegang tot de gedeelde bestanden op mijn eee-pc via mijn computer thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:33:
Kan je wel in de VGA-modus werken, als de veilige modus niet werkt?
Nee VGA-modus werkt niet

Verwijderd

Topicstarter
Hamersma schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:28:
Ehm, je Titel klopt niet helemaal;

- in je titel geef je aan dat je geen beeld heb, maar uit je verhaal proef ik dat je wel beeld heb alleen geen beeld in Windows.
- Probeer eens via een (hirensboot disc oid) te kijken of je erin komt.
- Her-installatie van Windows?

Ga eens bij een lokale computerboer kijken / vragen of je een externe mag lenen / kopen?
excuses voor de titel, wat is hirensboot disc?

Ik zit inderdaad te denken aan herinstallatie ik ben namelijk wel in het bezit van een bootable usb stick waar de win xp installer op staat.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57
Hirens boot CD is een soort van boot disc als je problemen heb, staan veel diag tools op voor je ram/hdd etc.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou ook een live usb distro van linux kunnen proberen en zo zelf de files handmatig naar de juiste directories te kopieren. Dat scheelt weer de aanschaf van een externe lezer/brander.

Mocht je toch van plan zijn bovenstaande te halen, probeer eerst eens een repair van je XP installatie en gebruik evt het commando: sfc /scannow.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1