Nummerweergave instellen van Siemens Hipath 1220

Pagina: 1
Acties:

• XPC_Paul
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-01 11:35
Hoi allemaal,

Ben al enige tijd de 'gelukkige' die in ons bedrijf een HiPath 1220 ISDN telefooncentrale mag onderhouden. Op papier een leuke MKB-centrale, maar het instellen levert toch wat problemen op. Zeker dankzij de matige support van leverancier en fabrikant. Ditmaal is het de uitgaande nummerweergave die problemen oplevert.
Aan de centrale zijn een viertal MSN-nummers gekoppeld; een hoofdnummer en drie nummers voor specifieke toestellen. Een van de aangesloten analoge toestellen hoort alleen te reageren op een bepaalde MSN en dit werkt goed. Probleem is echter dat wanneer met dit toestel naar buiten wordt gebeld, de ontvanger niet deze MSN doorkrijgt van KPN. Het hoofdnummer staat dan in de display (met als gevolg dat het verkeerde nummer wordt teruggebeld).
Ik dacht dat dit simpel was op te lossen door in de software van de centrale in te stellen welk MSN gekoppeld moest worden aan dit toestel (dag/nacht uitgaand). Helaas, dit functioneert niet.
Dan maar nummerweegave tijdelijk blokkeren met *31* als prefix... ook niks :'(
Volgens KPN kun je nummerweergave permanent blokkeren via 'mijn KPN', maar daar wordt vermeld dat het kan, maar niet hoe. :?
Daarom de volgende vragen:
  • Is het überhaupt mogelijk om een andere MSN dan het hoofdnummer door te sturen?
  • Welke instelling in de Siemens manager software moet ik hebben om dit in te stellen?
Van de leverancier en KPN krijg ik geen respons en het lijvige boekwerk van de centrale vermeld ook niet waar het fout zou kunnen gaan.
Welke Tweaker met ISDN/Siemens ervaring kan mijn helpen? Alvast bedankt.

Paul