Oplossing voor 100Mbit en 1Gbit combineren.

Pagina: 1
Acties:

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 21:39
Vorige week kwam een vriend langs met zijn laptop.
Hij maakte gebruik van zijn 100Mbit netwerkaansluiting, logde in en had internet + zat op ons netwerk.
Ons 1Gbit netwerk (behalve de modem-server lijn) bestaat uit:
MODEM
-----|-----
SERVER
-----|-----
SWITCH
-|--|--|--|--
PC's, Wireless N accespoint , etc
Toen ik ongeveer 70GB wou kopiëren naar zijn laptop (vista-->vista) ging dit met een snelheid van 12,5MB/s, logisch want hij heeft een 100Mbit verbinding. Maar toen hij tijdens het kopiëren gebruik wou maken van internet werkte dit niet of nauwelijks. :?
Toen ik in zijn taakbeheer keek, zag ik dat zijn netwerk voor 100% werd gebruikt, en mijn netwerk maar 10%. Klopt allemaal.

Dus ik vraag me af of er een mogelijkheid is om dat te kunnen limiteren. (15% moet genoeg zijn voor internet)
Zodat hij toch kan internetten terwijl ik iets naar hem verstuur met maar 85% van zijn verbindingssnelheid.

Ik dacht het probleem op te lossen door zijn wireless N netwerkkaart aan te zetten, en die ook in te loggen op ons netwerk. Maar vista schakelt op dat moment de 100Mbit kaart uit.

Is er ook een mogelijkheid om van 2 netwerkkaarten tegelijk gebruik te maken, zodat ik via de ene bestanden kan versturen naar het netwerk, en via de andere kan internetten?

Verwijderd

Ja, andere ip-ranges toekennen aan de nics :)

edit: of alias :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 11:45 ]

• pruimenpit
alias
Wat mag dat zijn?
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:45:
Ja, andere ip-ranges toekennen aan de nics :)
Hmm dat zou wel moeten werken, had ik nog niet aan gedacht bedankt.

[ Voor 75% gewijzigd door pruimenpit op 04-11-2008 11:50 ]

Verwijderd

Anders iets gebruiken als netlimiter, hiermee kan je redelijk nauwkeurig je bandbreedte doseren

• pruimenpit
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:06:
Anders iets gebruiken als netlimiter, hiermee kan je redelijk nauwkeurig je bandbreedte doseren
thx! zoiets zocht ik...

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
een netwerkbridge maken kan misschien ook nog. Beide verbindingen selecteren en daarna kiezen voor verbindingsbrug maken.

Weet niet of dat zou werken, maar je kunt het proberen :)
Pagina: 1