• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wil graag een nieuwe plasma/lcd tv aanschaffen. Nu staat dat niet zozeer ter discussie, de plaatsing daar van wel degelijk. Ik heb een tekening bijgevoegd van mijn kamerinrichting. Zeer simpel, maar wel duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/34iiio7.png

De kamer is ongeveer 10m², wat niet al te groot is. Daarom wil ik een paar dingen duidelijk maken;

- De tv (zeer waarschijnlijk 37'' of 42'') gaat mijn CRT pc-monitor vervangen.
- Ik ga mijn pc aansluiten op m'n tv.
- Voornaamste doel van de tv is dus films kijken en gamen (maar dat terzijde)
- Het raam op de tekening is een dakraam, wat zich bevindt in een schuin dak.

Mijn hoofdprobleem is dus, hoe kan ik de boel zodanig inrichten dat ik kan pc gamen op mijn tv? Het plan was om het tv meubel (rechtsonderin) op de plaats te zetten waar nu mijn pc meubel staan (midden boven dus.)

Maar het hoofdprobleem is dus zitruimte. Welke mogelijkheden heb je om te kunnen gamen zonder bureau, maar wel met een pc aangesloten op een tv? Het is praktisch onmogelijk om midden in deze kamer een bureau te zetten, en toch voldoende afstand te houden tot de tv. Een harde ondergrond is een vereiste, en die krijg je niet door vanuit een bureaustoel zonder bureau te gamen.

Wat zijn dus de mogelijkheden hier?

Mijn oprechte excuses overigens als dit topic op de verkeerde plek is geplaatst. Mijn probleem is wel degelijk aangaande tv's.

Alvast bedankt!

- Daniël

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34
Wie hier kent jouw kamer nou beter dan jijzelf? Ik denk dat je geen genie hoeft te zijn dit op te lossen. Ook als is een 42" bij voorbaat als (te) groot in een leefruimte van 10m2.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
SCIxX schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:07:
Wie hier kent jouw kamer nou beter dan jijzelf? Ik denk dat je geen genie hoeft te zijn dit op te lossen. Ook als is een 42" bij voorbaat als (te) groot in een leefruimte van 10m2.
Prima, dat eerst is zeker waar. Maar dat staat er bij nader inzien ook wel los van. Het gaat me meer om mogelijkheden om een muis en toetsenbord kwijt te kunnen zonder een bureau.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 15:23
Kijk eens op avforums.com voor wat inspiratie. Staat ook een heel subforum met foto's van hoe mensen hun inrichting hebben gedaan :).

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Doe dan alsjeblieft wat aan je tekening als je kamer echt maar 10m2 groot is. Hij geeft nu namelijk een heel erg vertekent beeld vanwege de verhoudingen. Tevens zeg ik ook dat 42" echt te groot is, en al helemaal als je d'r ook nog gewoon met je computer op wilt kunnen werken?

Ga dan voor een mooi 27" Full-HD monitor alternatief, heb je het beste van twee werelden (en sowieso is 27" in jou situatie dan genoeg om proper tv op te kunnen kijken / van een afstand erop te kunnen gamen).

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
inderdaad vage verhoudingen, je kunt op deze manier 100 van jouw bureaustoelen kwijt.... of ruim 8x je bed.

[ Voor 9% gewijzigd door StanTheMan op 05-11-2008 21:49 ]

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 12:02
Ben ik nou de enige die het vreemd vindt dat er onder zijn tekening staat 500*500cm (wat volgens mij nog steeds uit komt op 25m2).
Maar het wordt eronder al weer tegen gesproken met 10m2?
Of het is voor mij al tijd naar bed te gaan 8)7

Edit: Haha kennelijk niet O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Onno_Devine op 05-11-2008 21:58 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Las Vegas schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:08:
[...]

Prima, dat eerst is zeker waar. Maar dat staat er bij nader inzien ook wel los van. Het gaat me meer om mogelijkheden om een muis en toetsenbord kwijt te kunnen zonder een bureau.
Je tekening gaat over een kamer van 5 bij 5 meter (25m2)
je hebt het over 10m2

Iets klopt er dus niet :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
42" is super om films op te kijken en voor een PS3 of Xbox360. Maar dan wel op een afstand van minimaal 3 meter. Om aan te sluiten op je PC en er vlak voor te zitten is 42" veel te groot. Persoonlijk vind ik 30" toch wel de max voor een PC scherm waar je dichtbij zit. Als je met je PC gaat werken met dat 42" scherm hoe ver zit je er dan van af ? Als dat minder dan 2 meter is zou ik het niet doen. Persoonlijk zou ik met een 42" scherm minimaal 4 meter er vanaf willen zitten. Ook Full-HD res is eigenlijk te laag als je er minder dan 2 tot 3 meter vanaf zit.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2008 22:03 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vriend van mij heeft een mooie opstelling, tv hangt strak tegen de muur en daarvoor heeft hij 3 oude bioscoop stoelen op een rij staan, zit heerlijk en kijkt ideaal film en is ook nog prima te gebruiken als bureaustoel. Daarachter staat z'n bed. Dus heb je een beetje hoog bed kan je ook nog zo over je stoelen heen kijken ook.

En verder niet echt topic waardig, huisinrichting is nogal lastig van zo'n prut plattegrond, zeker als we niet weten hoe je meubels eruit zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02-2025
snap dat het leuk lijkt zon 42" lcdtv met je pc eraan.
Ik raad je toch aan het nog eens te overwegen, vooral de praktische kant en dagelijks gebruik.
Voor films zal het prima werken, voor games ook even spectaculair.

Je zit er echter wss dicht op, en gewoon browsen, msnen, forums afgaan etc lijkt me niet echt fijn op zon scherm en afstand.

Ik zou dus zeggen, gebruik tv's als TV, en een monitor als monitor.
Neem dan een dikke monitor of een mooie dualscreen setup. ben je nog goedkoper uit ook wss.

Ik heb zelf ook een 40" lcdtv, maar die gebruik ik echt als tv om vanuit bed te kijken, en de ps3 hangt eraan.
als monitor lijkt me dit niet zo zijn werken, als die op mn bureau staat zou ik er te dicht opzitten, en naar achteren schuiven zit je er weer ver vanaf, en moet je de letters te groot maken. daarbij haalt zon scherm van ruim een meter, maar een resolutie van 1920*1080, daarnaast hoef je geen dual 24 te nemen, je hebt nu ook al leuke 25.5" monitoren :)

Bij de pc heb ik dan ook gewoon 2 24" monitoren in dualscreen, die allebei op 1920*1080 draaien.
zo is de resolutie beter in verhouding met de afstand, Zo is je werkoppervlak een stuk breder en beter in verhouding, en haal je een betere resolutie.

Als je een 40 inch tv koopt kan je die dus het beste ook als tv gebruiken, en daar je films op kijken, als alternatief voor je pc monitor zou ik het niet doen, al zullen films er mooi uitzien, en zo gamen zal wss ook spectaculair zijn, als je genoeg afstand hebt. AL moet ik zeggen dat als ik op de ps3 speel ik vaak ook niet meer dan anderhalve meter afstand heb, bank staat er 3 meter vanaf maar dan vind ik het weer te ver. dus speel meestal van anderhalve meter in mn bureaustoel.

EDIT:
Een ander idee nog, wil je toch nog die 42" tv nemen als monitor, draai je bed dan 180 graden, zodat je ook vanuit je bed tv/film kan kijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Skimovic op 05-11-2008 22:18 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Pagina: 1