Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelle scanner met ethernet, wifi of scan to usb dongle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik inmiddels vanaf mijn notebook werk is de kruistocht om mijn USB poorten te sparen en flexibel te blijven ook gestart. Thuis print ik nauwelijks en heb ik een simpele printer, maar wil ik wel meer gaan scannen. Het is doel is regelmatig documenten scannen en vermoederlijk +/- 5 scans per dag.
Bij diverse mensen heb ik gezien dat je tijdens het scannen gerust een theetje kan zetten
en zoek daarom een scanner binnen de volgende randvoorwaarden:
- snel kunnen scannen
- scannen van scanner naar pc door ethernet, wifi of naar USB dongle
- maximaal €200
  • All in one printers zijn vaak erg compleet maar bijvoorbeeld wordt niks over de scansnelheid gespecificeerd, of vermeld hoe deze in verhouding tot losse scanners is.
  • Kan iemand vertellen of opstarttijd van een scanner nog aan de orde is en is de zogenaamde voorbeeldsnelheid daarop van invloed??
  • Maakt het uit om een scanner met CCFL of LED verlichting te kiezen?
  • De snelheid wordt aangegeven met bijv. 14,8 msec/lijn, hoe snel is dat voor een pagina van A4 formaat?
  • Zijn er modules anders dan een complete server die documenten van een scanner naar een pc kunnen zenden?
Canon Pixma MP620 €125
All in one printer
CIS-flatbedkleurenscanner (Contact Image Sensor -> LED)
+ scannen naar pc door ethernet, wifi of naar USB dongle
+ binnen budget
- printer die overbodig is en de snelheid van de scanner is nergens terug te vinden

Canon Canoscan 4400F €70
CCFL scanner
Voorbeeldsnelheid : ca 5sec
Scansnelheid (kleur) :14,8 msec./lijn (4800 dpi)
Scansnelheid (Zwart-wit) : 14,8 msec./lijn (4800 dpi) ¹
+ binnen budget
+ iets minder snel dan de 8800f, maar betere prijs snelheid verhouding
Voorbeeldsnelheid- geen scannen naar pc door ethernet, wifi of naar USB dongle

Canon Canoscan LiDE 600F €99
CIS-flatbedkleurenscanner (Contact Image Sensor -> LED)
Voorbeeldsnelheid : ca 9sec
Scansnelheid (kleur) :34,3 msec./lijn (4800 dpi)
Scansnelheid (Zwart-wit) : 11,4 msec./lijn (4800 dpi)
+ binnen budget
- met kleur twee keer langzamer dan CCFL
- geen scannen naar pc door ethernet, wifi of naar USB dongle

Ik hoor graag jullie advies!
}:O

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
He, hier ben ik ook op naar zoek.

Waarvoor gebruik jij de scans? Of beter: waarvoor zijn de scans? Eigen gebruik of ook voor anderen? Zelf zou ik mijn inkomende post willen digitaliseren en in een DMS willen opslaan (zo kan ik dan ook gaan taggen: gedaan, betalen, afwachten etc).

Een alternatief op een scanner zou kunnen zijn om een digicam te gebruiken in een vaste opstelling. Je neemt een digicam met een fixed brandpuntafstand en vogelt uit waar het document moet liggen en waar je de camera houdt / vastmaakt. Vervolgens hoef je alleen maar fotos te maken en die kun je inladen.

- edit: of de juiste ethernet camera + ledverlichting :)

[ Voor 20% gewijzigd door Eusebius op 04-11-2008 11:02 ]

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Het voornamelijk voor eigen gebruik en om documenten digitaal te maken.
Een camera opstelling had ik nog niet aan gedacht, maar dat vraagt natuurlijk om ruimte en een goede belichting.
Je bent wel flexibel in grootte, maar ik heb genoeg aan A4 en zou teveel last hebben in de avond/nacht.

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:08:
Het voornamelijk voor eigen gebruik en om documenten digitaal te maken.
Een camera opstelling had ik nog niet aan gedacht, maar dat vraagt natuurlijk om ruimte en een goede belichting.
Je bent wel flexibel in grootte, maar ik heb genoeg aan A4 en zou teveel last hebben in de avond/nacht.
Je bedoelt avond nacht > met verlichting? Je zou dan evt een lampje erbij moeten monteren. Het is natuurlijk wel uitdenken hoe je dat gaat doen.

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd de verlichting, met een camera heb je natuurlijk omgevingsinvloeden die bij een scanner te verwaarlozen zijn.
Ik wil het voor praktisch dezelfde doelen als jou gebruiken. Ik weet van mezelf dat het ding wel wat pit moet hebben om er actief mee aan de slag te gaan en het geen grote opgave moet zijn om een scan te maken.

• Eusebius
  • Niet online
Zelf heb ik een tijdje naar een scanner lopen zoeken die jij ook wilt. Maar volgens mij duurt een scanner te lang. Opstarten is vaak al aardig wat seconden, dan scannen.

Daarom dacht ik opeens: he, waarom geen camera? Wat ik nu weleens doe is gewoon met mijn telefoon fotos maken van documenten die ik wegstuur. Als er wat is, heb ik tenminste wat om te bewijzen. Maar de kwaliteit valt tegen.

Een paar opties ben ik nog aan het overwegen:
* Opstelling met: hoge resolutie webcam (met USB) + klein embedded systeem waar DMS opdraait
+ als pc aanstaat, kun je naar dms surfen (dus ook vanaf buiten)
+ imho zijn webcams met USB makkelijker te verkrijgen
- pc opstarten?
- prijs kleine server? bv http://www.wifisound.nl/catalog/bubbaserver-p-327.html. Tweedehands zijn diverse dumb terminals te krijgen voor weinig. Zo'n dumb terminal kun je ombouwen tot server. Evt kun je ook meer op deze server zetten.

* Opstelling met hoge resolutie webcam naar ethernet
+ kleine opstelling
- er moet sowieso een server aanstaan (waar de foto heen moet)
- extra constructie voor lamp

Wat het omgevingslicht betreft. Het is voor mij voor persoonlijk gebruik. Dus zwerflicht vind ik niet erg. Met een extra lamp (led, daglicht) die goed geplaatst is kan er veel licht worden gegeven om de kleur optimaal te krijgen. En anders gewoon zw/w doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 04-11-2008 11:32 ]

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus totaal geen idee hoelang een hele scancyclus tegenwoordig nog duurt.
Een CCFL zal vermoedelijk wel op moeten warmen en misschien slecht zijn om hem voortdurent in standby modus te laten staan?

Bij een camera/webcam voorzie ik in mijn geval problemen met licht, uitlijnen en scherpte.
Het liefst wil ik spullen snel digitaal maken maar ook met minimaal verlies weer printen.
Een scanner met de functies van de All in One zou ideaal zijn geweest,
dan kon hij ook standalone naar USB dongle scannen.

Die bubba server is wel grappig trouwens!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Op het Duitse Druckerchannel.de is veel info te vinden over alle soorten printers en multifunctionals.

Ze hebben in februari een vergelijkende test gepubliceerd met daarin ook de broertjes van de MP620: een 610 en een 520:

Druckerchannel Vergleichstest: 7 Tinten-Multifunktionsgeräte ohne Fax

9 a 13 seconden voor een a4 op 200dpi. En daarmee waren ze destijds de snelste multifunctionals.
Op andere bladzijden van de test vind je nog meer voorbeelden van scan- en printsnelheid voor foto's en tekst. Heel nuttig!
Pagina: 1