WPF / XAML / C# / Blend: Commands

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:00
Korte vraag (hoop ik):

Ik gebruik Microsoft Blend om een applicatie op te zetten in XAML. Daarnaast heb ik een assembly met daarin mijn datalayer die ik als CLR Object data source in Blend aanroep.

Via een button kan ik een command uitvoeren om bijv. een itemlist te populaten. Mijn vraag is....: hoe kan ik dit zelfde command uitvoeren onder een ander event, bijv. keyup in een textbox of onload van de window. Deze objecten hebben allemaal geen "command" property zoals een button die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Al geprobeerd om je solution te saven, te openen in Visual Studio en daar te proberen? In code view, aan de linker kant, heb je een drop-down list met controls. Rechts daarnaast heb je een context-sensitive drop-down list. Als je links de control selecteerd. krijg je rechts de events te zien.

Daarnaast kun je, omdat je C# gebruikt, ook in de _load doen: obj.eventname += <press tab>, dan maakt hij de event handler automatisch voor je. In die event handler kun je dan je functie weer aanroepen.

Veel success,

Nick.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
Bedankt! Wat ik nog niet begrijp is hoe ik de XAML notatie nu omzet naar C#:
code:
1
<Button Command="{Binding Path=GetDataPersoonByIdCommand, Mode=Default, Source={StaticResource PersonenCollectionDS}}" Content="Get  Personen" CommandParameter="{Binding Path=Text, ElementName=textBox, Mode=Default}" />

Op de een of andere manier kan ik de ObjectDataProvider "PersonenCollectionDS" niet benaderen in mijn C# code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
Duurde even, maar gevonden:
code:
1
2
ObjectDataProvider odp = (ObjectDataProvider)Resources["PersonenCollectionDS"];
PersonenCollection pc = (PersonenCollection)odp.Data;

case closed! :)