Toon posts:

vinden subnet mask?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig met het filteren van bepaalde sites. Hoe kan ik van sites het subnet Mask vinden of is dat niet mogelijk? :?

Verwijderd

Je hebt het subnetmasker alleen nodig voor private LAN's, dus waar jij op zit. Voor het filteren van sites is een IP-adres of een hostname genoeg.

Verwijderd

Subnetmasks werken ook op Internet hoor. Die bepalen de IP-reeksen die providers hebben/krijgen. Je hebt er in de praktijk niet veel aan als je bepaalde site wil filteren of weren of wat dan ook. Die servers hebben een vast IP-adres en daar moet je mee aan de slag.

Je kan wel eens kijken met tooltjes als www.ostrosoft.com, of je de netwerkinformatie kan opvragen van het netwerk waar een bepaald IP-adres onder valt.

Ik heb het zelf wel eens nodig gehad, omdat iemand met een dial-up verbinding me zat te bestoken (steeds met een ander IP-adres dus, wel steeds hetzelfde subnet), en dan kan je met zulke info het hele IP-bereik blokken in je firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Het viel me op dat bepaalde sites bijna dezelfde IP-range hebben, alleen de laatste cijfers waren anders. Nu dacht ik: Tja, ik kan wel alle IP's erin kloppen maar waarom niet werken met wildcards :) dus niet :'(

Verwijderd

Kan je als wildcard niet (als voorbeeld) 192.168.100.0/24 gebruiken?
/24 betekend alle ipadressen in het subnet 192.168.100 (dus 0-255).

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Op vrijdag 23 februari 2001 21:00 schreef RainbowBears het volgende:
Kan je als wildcard niet (als voorbeeld) 192.168.100.0/24 gebruiken?
/24 betekend alle ipadressen in het subnet 192.168.100 (dus 0-255).
Wildcard maskers tel je vanaf de andere kant, dus 0.0.0.255. Wat het er niet helderder op maakt is dat software soms toch het subnet masker gebruikt, omdat mensen hier bekender mee zijn. Zelfs binnen grote bedrijven als Cisco wil het nog wel eens verschillen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1