Hallo
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe HD, een Samsung Spinpoint F1 640 GB die ik als data-schijf zal gebruiken. De vorige gaf SMART errors, dus ging die terug in RMA in ruil voor deze nieuwe "werkende".
Toch ben ik niet zo heel tevreden met het resultaat:

Een relatief lage transfer rate voor dit type schijf als je 't mij vraagt.
Mijn Western Digital Blue Caviar 640 GB (systeemschijf) haalt de gebruikelijke 92.5 met een accestime van 12.5 ms, wat dan weer wel normale waarden zijn.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere SATA-kabel gebruikt
- Andere SATA-poort op het mobo gebruikt
- Ingesteld als "uitgebreide" partitie ipv een "primaire"
- Aangesloten op andere poort op voeding
- Volledig geformatteerd (wat ook al vrij lang duurde vond ik, nl. 2,5 uur)
Voor alle duidelijkheid: ik heb voor deze schijf een nieuwe voedingskabel gebruikt, omdat de andere voedingskabel niet tot aan deze schijf reikte.
Mijn pc:
Q9550
Gigabyte GA-EP45-DS3
4 GB Corsair Twin Ram (dual channel)
Western Digital Blue Caviar 640 GB
Cooler Master 700w voeding
Ik gebruik de SATA-kabels die standaard bij mijn moederbord geleverd werden. (Maar de WD heeft hier absoluut geen problemen mee, dus het zou me verbazen dat hier het probleem bij zou liggen.)
Kan iemand me a.u.b. helpen?
Alvast bedankt.
(Hopelijk heb ik hiermee ook alle regels nagestreefd.)
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe HD, een Samsung Spinpoint F1 640 GB die ik als data-schijf zal gebruiken. De vorige gaf SMART errors, dus ging die terug in RMA in ruil voor deze nieuwe "werkende".
Toch ben ik niet zo heel tevreden met het resultaat:

Een relatief lage transfer rate voor dit type schijf als je 't mij vraagt.
Mijn Western Digital Blue Caviar 640 GB (systeemschijf) haalt de gebruikelijke 92.5 met een accestime van 12.5 ms, wat dan weer wel normale waarden zijn.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere SATA-kabel gebruikt
- Andere SATA-poort op het mobo gebruikt
- Ingesteld als "uitgebreide" partitie ipv een "primaire"
- Aangesloten op andere poort op voeding
- Volledig geformatteerd (wat ook al vrij lang duurde vond ik, nl. 2,5 uur)
Voor alle duidelijkheid: ik heb voor deze schijf een nieuwe voedingskabel gebruikt, omdat de andere voedingskabel niet tot aan deze schijf reikte.
Mijn pc:
Q9550
Gigabyte GA-EP45-DS3
4 GB Corsair Twin Ram (dual channel)
Western Digital Blue Caviar 640 GB
Cooler Master 700w voeding
Ik gebruik de SATA-kabels die standaard bij mijn moederbord geleverd werden. (Maar de WD heeft hier absoluut geen problemen mee, dus het zou me verbazen dat hier het probleem bij zou liggen.)
Kan iemand me a.u.b. helpen?
Alvast bedankt.
(Hopelijk heb ik hiermee ook alle regels nagestreefd.)