speaker kabel aansluiten op receiver

Pagina: 1
Acties:

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb net een kef 3005 setje gekocht, met speakerkabels. Nu wil ik ook de onkyo 606 receiver erbij kopen, echter het wordt me niet duidelijk hoe dit al standaard is aan te sluiten. Kan je de kabels gewoon vast draaien of moet je hier eerst nog wat voor kopen (banaanstekkers of spades oid) ? Het liefst zou ik zo gewoon klemmen (directe verbinding) maar is dit ook mogelijk. Ik heb op google lopen zoeken naar foto's van de achterkant van de receiver maar daar werd ik niet veel wijzer van.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je klemt de kabels vast met een schroef systeem. Dus de kabel door het gaatje steken en dan vastklemmen door een schroef aan te draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
"met speakerkabels"
Dus ik neem aan dat je er bare-wired kabels bij hebt (niet reeds met bepaalde connectors/bananaplug/spades eraan) ?

Dan kan je die ook gewoon zo bare-wired in de Onkyo stoppen en de 'schroef' dichtdraaien.
Hier heb ik voor surround ook een AV receiver van Onkyo staan, de 506, en de Mission fronts heb ik gewoon bare-wired met 2,5mm³ Oehlbach kabel, de andere luidsprekers van Infinity wilde ik wat meer mee testen, dus heb ik er wat banana plugs opgezet. Dan moet je alleen even zo'n plastic dopje op de receiver er eerst afhalen voordat je ze erin kunt stoppen.

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
oke perfect, ik had eerder een simpel setje met van die klemmetjes, als je dan de achterkant van de onkyo ziet 'schrik' je toch wel even ;)