Oplossing voor audiosysteem gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 15:56
Oke, ik heb nieuwe speakers en een versterker nodig voor in mijn kamer maar heb geen idee wat voor mij de beste keus is aangezien er veel verschillende opties zijn. Zo kan ik dus een losse versterker kopen met speakers, een home cinemasetje, hifi setje...Ik ben de afgelopen dagen druk aan het googlen maar ben niet veel wijzer geworden. Daarom leg ik aan jullie tweakers voor wat jullie aanraden voor een ruimte van 35 m2.

Wat wil ik iig
* Via Airport muziek streamen (of het systeem moet van zichzelf al draadloos zijn; essentie is dat ik draadloos muziek met een macbook wil kunnen afspelen)
* 2 Cd-spelers en een mengpaneel er op aan kunnen sluiten.
* Een Sony Bravia LCD er op aan kunnen sluiten.
* Geen lompe grote boxen het liefst een surround set
* Sony (want matcht bij bravia)

Hoeft niet per see
* Dvd speler (heb een prima regiovrij ding; hdmi-upscaling dvd speler is wel welkom!)
* Superfantastisch geluid (het moet gewoon mooi zijn en redelijk hard kunnen met een lekker bassje, niet meer, niet minder)

Als het ff kan
* Radio luisteren
* De goedkoopste oplossing (zoals ik al zei, het moet gewoon goed werken en niet meer dan dat)

Tot nu toe leek dit setje me wel interessant, maar kan ik hier mijn dj-gear op aansluiten?
http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs
(heb hem al voor 189 euro gezien)

Of raden jullie iets anders aan?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wilt een geweldige 5.1 setup met fantastisch geluid en je hebt een budget die het enkel mogelijk maakt om zulke prut aan te schaffen als waar je zelf mee komt. Niet realistisch. Sowieso is perse Sony willen wel erg dom, want hoe moet een speaker set matchen met je tv? Puur design? Want dat is het enige wat ze zullen doen. En zulke simpele setjes hebben eigenlijk bijna nooit uitgebreide mogelijkheden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stefan_el
Tsurany schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:23:
Je wilt een geweldige 5.1 setup met fantastisch geluid en je hebt een budget die het enkel mogelijk maakt om zulke prut aan te schaffen als waar je zelf mee komt. Niet realistisch. Sowieso is perse Sony willen wel erg dom, want hoe moet een speaker set matchen met je tv? Puur design? Want dat is het enige wat ze zullen doen. En zulke simpele setjes hebben eigenlijk bijna nooit uitgebreide mogelijkheden.
Ik heb juist gezegd dat ik geen fantastisch geluid hoef en een budget heb ik ook al niet genoemd. Ik doe alleen een suggestie voor een set van 189 euro die klaarblijkelijk niet volstaat. .

En omdat ik toch niet veel eis qua geluid wil ik dat het van sony is ja, puur voor het design.

[ Voor 7% gewijzigd door stefan_el op 04-11-2008 00:42 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Succes er mee dan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stefan_el
dank je

het belangrijkste voor mij is om te weten wat de beste oplossing is om alles wat ik wil aan te kunnen sluiten....dan zoek ik zelf wel de sony variant ;)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Als je cd spelers en je DJ gear wilt kunnen aansluiten(wat die gear dan ook moge zijn) heb je aan die Sony waarschijnlijk niks omdat er niet zo gek veel ingangen op zitten.

Als je geluid niet zo belangrijk is maar wel het aantal aansluitingen(ingangen) moet je daarop zoeken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• stefan_el
Saab schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:59:
Als je cd spelers en je DJ gear wilt kunnen aansluiten(wat die gear dan ook moge zijn) heb je aan die Sony waarschijnlijk niks omdat er niet zo gek veel ingangen op zitten.

Als je geluid niet zo belangrijk is maar wel het aantal aansluitingen(ingangen) moet je daarop zoeken.
even kijken, het moet dus als versterker kunnen dienen; mijn cdspelers worden aangesloten op het mengpaneel en dat mengpaneel gaat met 2 tulpstekkertjes naar de versterker.
Veel aansluitingen heb ik niet nodig...waar moet ik bij de specs op letten?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Analoge aansluitingen en die heeft die Sony niet.

Overigens zijn dat dingen die je volgens de GoT regeltjes zelf zou moeten uitzoeken. Staat namelijk ook al in de link naar dat Sony setje.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:07

yGiDoRp

Sawasdee

Wat een totaal nietszeggende onzin kreten op die site van SONY.

850 W., 140 W.. :O
Digitale 24-bits s-master-versterker :?
Portable Audio Enhancer verbetert de kwaliteit van gecomprimeerde muziek zoals mp3's :z

Waarom zou je je keuze beperken tot Sony als er zoveel mooier spul op de markt is?

Wat jij volgens mij nodig hebt is een receiver met een stereo of surround speaker set en een wireless netwerk media speler. Maar ik denk wel dat je buiten je budget valt als je dat nu zou willen aanschaffen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• stefan_el
yGiDoRp schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:10:
Wat een totaal nietszeggende onzin kreten op die site van SONY.

850 W., 140 W.. :O
Digitale 24-bits s-master-versterker :?
Portable Audio Enhancer verbetert de kwaliteit van gecomprimeerde muziek zoals mp3's :z

Waarom zou je je keuze beperken tot Sony als er zoveel mooier spul op de markt is?

Wat jij volgens mij nodig hebt is een receiver met een stereo of surround speaker set en een wireless netwerk media speler. Maar ik denk wel dat je buiten je budget valt als je dat nu zou willen aanschaffen.
Ik heb niet echt een budget, het hoeft ook allemaal niet nu. Ik zoek naar een oplossing voor het bovenstaande en als me dat 1000 euro kost is het niet anders, dan maar over een paar weken. Misschien moet inderdaad maar zoeken naar een receiver met boxen. bedankt voor je reactie
@ Saab: oke thanx, daar had ik overheen gelezen.
Pagina: 1