• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik moet het focus screen van mijn 400D vervangen.
Nou heb ik even lopen zoeken naar exemplaren en vroeg me af of er ook focus screens zijn mét de indicatie lampjes zoals het origineel.

Ik lees ook heel wat goede dingen over een split focus screen, iemand hier ervaring mee?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:24
Een beetje meer info kan geen kwaad hoor? Waarom moet je je focus screen vervangen?

Zijn er überhaupt wel (andere) focus screens voor een 400d te krijgen? Me nooit zo in verdiept, maar ook niet tegen gekomen in mijn lange zoektochten naar foto-gear op i-net.

• Whis!
  • Niet online
TranceSetter schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:34:
Een beetje meer info kan geen kwaad hoor? Waarom moet je je focus screen vervangen?

Zijn er überhaupt wel (andere) focus screens voor een 400d te krijgen? Me nooit zo in verdiept, maar ook niet tegen gekomen in mijn lange zoektochten naar foto-gear op i-net.
Er zijn genoeg focus screens te koop. Voer maar in @ google "focus screen 400D".
Ik moet em vervangen omdat er op ongelukkige wijze een kras op is gekomen, deze is zeer storend dus vervang ik 'm liever. : )

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Officieel zijn er geen andere, dus als je die puntjes wil hebben moet je contact opnemen met canon/etbass/rofa...

• Whis!
  • Niet online
ThomasW schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:58:
Officieel zijn er geen andere, dus als je die puntjes wil hebben moet je contact opnemen met canon/etbass/rofa...
True, ik mail/bel canon even en vraag wat de mogelijkheden er zijn.

Het focusscreen verwijderen/plaatsen is vrij simpel ben ik zojuist achter gekomen. Dat scheelt. : )
Nu nog even een screen vinden.Hopelijk hier iemand die ervaring ermee heeft gehad

• Whis!
  • Niet online
Vandaag even gemailed met rofa (http://www.rofarepair.nl/).

Deze kunnen een nieuw origineel 400D matglas focusscreen toesturen voor €16,30.
Je kan ook je camera opsturen en dan ritselen zij het voor €40,-.

@ThomasW, bedankt voor het vermelden van de naam rofa.

Van mij mag dit topic op slot.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 17:59

YellowCube

Wait...what?

done :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.