Nadat de nieuwe Ubuntu 8.10 was uitgekomen, leek het mij een goed moment om Ubuntu weer te installeren nadat een een gloednieuwe RAID0 Array had gemaakt waar Vista ondertussen opstaat.
Nu heb ik een probleem want Gparted ziet namelijk mijn RAID array niet. Hij ziet twee harde schijven, waarvan een ongeveer 15(?) partities heeft en de ander ziet hij als leeg.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik Ubuntu kan installeren zonder weer "van-voor-af-aan" te beginnen en alles weg te gooien??
Ik heb nu als noodoplossing Ubuntu in Virtualbox draaien maar dat is natuurlijk ook verre van ideaal.
Systeem:
MSI K9N Neo-F
AMD Athlon X2 4200+
Ati Radeon X1600XT
3 Gigabyte DDR2 geheugen
1xSeagate Barracuda 250 gigabyte
1xSamsung Spinpoint T166 320 gigabyte
De RAID is trouwens (geloof ik) wel softwarematig, namelijk via mijn moederbord want ik heb hier geen apart raidcontroller voor.
Alvast bedankt!
Nu heb ik een probleem want Gparted ziet namelijk mijn RAID array niet. Hij ziet twee harde schijven, waarvan een ongeveer 15(?) partities heeft en de ander ziet hij als leeg.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik Ubuntu kan installeren zonder weer "van-voor-af-aan" te beginnen en alles weg te gooien??
Ik heb nu als noodoplossing Ubuntu in Virtualbox draaien maar dat is natuurlijk ook verre van ideaal.

Systeem:
MSI K9N Neo-F
AMD Athlon X2 4200+
Ati Radeon X1600XT
3 Gigabyte DDR2 geheugen
1xSeagate Barracuda 250 gigabyte
1xSamsung Spinpoint T166 320 gigabyte
De RAID is trouwens (geloof ik) wel softwarematig, namelijk via mijn moederbord want ik heb hier geen apart raidcontroller voor.
Alvast bedankt!