Toon posts:

HTML Indent (Beauty)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Ik erger me nog steeds over de manier waarop ik mijn html code in php verwerk, Ik ben op dit moment een los html bestand aan het aanpassen voordat ik hem in php monteer, waar ik me aan erger is dat als je de broncode van de website bekijkt, is het een takke zooitje zonder overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dCboKU26z1mJl5foD1jXwfWO/full.png

Is er een manier (of een tooltje) om je html code een beetje overzichtelijk te maken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:26
Naast het beginnen met schrappen van tables voor je menu's? :D

Meer returns tussen (visueel) gescheiden objecten wil wel eens wat helpen, krijg je in ieder geval wat overzicht, daarnaast zou je ook kunnen overwegen delen op te splitsen naar meerdere files (globale layout en pagina-specifiek) voor hoever je dat nog niet doet. Als laatst kun je natuurlijk ook overwegen je code te herschrijven zoals ik al opmerkte, wellicht kan het een stuk eenvoudiger zonder/met andere tables.

[ Voor 45% gewijzigd door Leftblank op 03-11-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Als je zo'n waarde hecht aan het uiterlijk van je broncode, zou je dan niet eens met css gaan werken ipv tables en inline styles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige 2 reacties vind ik best scherp opgemerkt. Maar voor de eigenlijke vraag: HTML Tidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon een goede editor met style-conventies.

In principe zou je volgens mij nog wel html-tidy kunnen gebruiken, maar in grootte lijnen hangt het af van de interne afspraken hoe wat te schrijven.

En html-sources vind ik sowieso nooit boeiend, omdat hier serverside nog een paar bytes te winnen zijn door whitelines / whitespaces te verwijderen...
Het gaat om de echte sources niet om de geproduceerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Notepad++ is wellicht wat handiger dan Notepad2. Je kan je code in en uitklappen. Wel handig als je wilt zien waar dingen ophouden, en dingen beginnen.

Verder met alle bovenstaande reacties. Aparte CSS doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Qua formatting: in Eclipse Ctrl+Shift+F en alles staat netjes recht en met juiste indent. Verder handmatig wat enters toevoegen en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, ik ga nu aan de slag met Notepad++. Bedankt allemaal voor het advies.
Pagina: 1