Toon posts:

check of emailprogramma aanwezig is (Javascript)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om te checken of een bezoeker van je website een emailprogramma gebruikt ?
(zoals outlook, gmail, etc). Vaak wordt nog steeds in websites de optie gebruikt om je emailprogramma
te openen. Maar als bezoekers alleen webmail als hotmail, etc. gebruiken dan werkt die functie niet uiteraard.
Ik ken de alternatieven via CGI en server. Maar ben benieuwd of er ook mogelijkheden zijn via bijv. Javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, dat is niet mogelijk. Serverside verwerken en mailen van user-input is geen 'alternatief' maar is de primaire methode als je zeker wilt weten dat er mail verstuurd wordt; mailto: is een pauper-oplossing.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

* Johnny vraagt zich af waarom nog steeds browsers niet een instelling hebben om naar een bepaalde webmailpagina te gaan bij een mailto: link

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 03-11-2008 22:38 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Johnny slaat de spijker op de kop. Het is een instelling van de browser of het OS. De client (website of applicatie) moet zich daar niet mee hoeven bemoeien.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:37:
* Johnny vraagt zich af waarom nog steeds browsers niet een instelling hebben om naar een bepaalde webmailpagina te gaan bij een mailto: link
Ik heb vaak genoeg mensen geredirect zien worden naar Gmail, dus het bestaat zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Johnny schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:37:
[google=mailto link gmail] of [google=mailto link hotmail] en je komt een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zie net dat je in Firefox 3 behalve een applicatie ook al standaard GMail of Yahoo Mail kunt kiezen, alleen jammer dat het niet mogelijk is om zelf anderen toe te voegen zonder plugins.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Johnny schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:52:
Ik zie net dat je in Firefox 3 behalve een applicatie ook al standaard GMail of Yahoo Mail kunt kiezen, alleen jammer dat het niet mogelijk is om zelf anderen toe te voegen zonder plugins.
Dat is toch juist de kracht van Firefox... Sterker nog, je wilt het juist niet native in je browser hebben. Hoe moet ik verwijzen naar mijn exotische webmail pakket en wat als ik een verkeerde handeling instel? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1