Ik download vaak via nieuwsgroepen. Daarnaast wil ik nog prettig gebruik kunnen maken van mijn browser. Firefox wordt echter rete traag als ik op de achtergrond download. Ik gebruik hellanzb als download programma. Hellanzb geeft je een optie om de download snelheid te limiteren. Maar dit is niet helemaal wat ik wil. Als ik niet achter mijn PC zit dan moet hij gewoon maximaal downloaden. Ik heb geen zin om dit steeds handmatig in te stellen. Ik vroeg me af of ik niet gewoon prioriteiten in kan stellen per proces, zodat ik altijd maximaal download maar wel mijn browser voorrang krijgt. En dit alles op een SIMPELE manier. Ik draai Ubuntu.
Ik kwam het volgende tooltje tegen: Trickle
Leek me aardig, gewoon simpel userspace tooltje. Alleen de documentatie is bout. Ik heb zelf de volgende config "verzonnen" maar het werkt voor geen meter. Ik heb trickled op de achtergrond draaien, maar er veranderd helemaal niks.
/etc/trickled.conf:
Op deze site word ook zoiets dergelijks gedaan met www, ftp en ssh, dus ik dacht dat doe ik gewoon na, maar helaas.
Iemand meer ervaring met deze tool? Of een ander alternatief?
Ik kwam het volgende tooltje tegen: Trickle
Leek me aardig, gewoon simpel userspace tooltje. Alleen de documentatie is bout. Ik heb zelf de volgende config "verzonnen" maar het werkt voor geen meter. Ik heb trickled op de achtergrond draaien, maar er veranderd helemaal niks.
/etc/trickled.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| [www] Priority = 1 Time-Smoothing = 0.1 Length-Smoothing = 2 [nntp] Priority = 8 Time-Smoothing = 5 |
Op deze site word ook zoiets dergelijks gedaan met www, ftp en ssh, dus ik dacht dat doe ik gewoon na, maar helaas.
Iemand meer ervaring met deze tool? Of een ander alternatief?
[ Voor 3% gewijzigd door KnEuTeR op 03-11-2008 21:35 ]
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart