Toon posts:

draadloos netwerk wil niet meewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik zit hier met een probleem met een draadloos netwerk waar ik niet uitkom.
De situatie:
modem van UPC en een router van icidu

Ik zit nu direct met een kabel in het modem en dat werkt allemaal prima. Ik heb op het modem dhcp ingesteld op 'none' en op de laptop staan de instellingen op 'automatisch verkrijgen'. Ik vind het al raar dat ik dan internet heb want waar haalt hij zijn ip-adres vandaan?

De bedoeling is dat ik mijn wireless router er tussen heb zodat ik draadloos kan internetten. In mijn draadloze router heb ik ingesteld dat hij de dhcp-server is. Als ik de draadloze router er tussen doe heb ik alleen lokaal netwerktoegang. Ik krijg een melding dat er iets mis is met de DNS,
Qua instellingen van DNS kan ik alleen dynamis DNS terugvinden waar ik een website ofzo kan kiezen met gebruikersnaam en login maar dit komt me helemaal niet bekend voor.

Ik gebruik trouwens Vista.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:01

Lordy79

Vastberaden

- kijk eens welke gateway jouw PC gebruikt als dhcp van modem uitstaat
- zet DHCP op je router eens uit en kijk of de draadloze PC( 's ) dan een IP van het modem krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Lordy79 op 03-11-2008 21:29 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Je Router en modem zitten waarschijnlijk in dezelfde IP range, waardoor het conflicteert met elkaar wat resulteert tot het niet verkrijgen van een internet connectie.
Probeer dit juist te configureren.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:30:
Je Router en modem zitten waarschijnlijk in dezelfde IP range, waardoor het conflicteert met elkaar wat resulteert tot het niet verkrijgen van een internet connectie.
Probeer dit juist te configureren.
Waar kan ik zien of dit het geval is, en waar kan ik dit aanpassen?
Lordy79 schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:29:
- kijk eens welke gateway jouw PC gebruikt als dhcp van modem uitstaat
- zet DHCP op je router eens uit en kijk of de draadloze PC( 's ) dan een IP van het modem krijgen
Als ik dit probeer valt telkens mijn lokale verbinding weg :P Ik heb dan ook geen lokale gateway..
(Dit is tenminste met router ertussen. Ik kan nu even niet checken welke gateway ik heb als mijn router er niet tussen zit en DHCP in modem uitstaat want ik ben niet thuis.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok daar ben ik weer, ik heb nog maar eens al mijn moed verzameld.
Dit is de status nu:
Ik heb op mijn modem dhcp aangezet en de pool begint bij 192.168.1.245 en is 9 adressen groot.
Het ip-adres van mij modem is 192.168.1.254.
Ik heb mijn router een vast ip-adres gegeven in mijn router op zijn MAC-adres 192.168.1.253.
Zonder router aangesloten krijgt mijn pc het ip-adres 192.168.1.245 en heb i internet.

Dit is mijn ipconfig als ik de router ertussen doe (dan heb ik dus geen internet)
Ethernet-adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::a52a:f084:23b1:5a5f%8
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.90.95
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ik verwacht nu mijn router te kunnen benaderen op 192.168.1.253 aangezien ik dat net in mijn modem had ingesteld, maar dit is niet het geval...
Ik kan op geen enkel ip adres mijn router benaderen, ook niet na een harde reset van de router..