Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw beeldscherm dat in staat is om 100% AdobeRGB te tonen en kwam op de HP LP2480zx. Niet goedkoop maar lijkt me perfect voor fotografie.
Heeft iemand ervaring met dit scherm... ik kan er nauwelijks iets over vinden.
Een andere suggestie is natuurlijk ook welkom!

Verwijderd

Ik zou voorstellen om een Spyder te kopen, en je huidige scherm eens te calibreren. Dit scheelt meestal al een pak. Moest dit nog niet voldoen kan je eens rondkijken naar een professioneel scherm, zoals je ze vaak terugziet in degelijke fotowinkels. Met de HP geef je een mooi voorbeeld van zo'n scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:57:
Ik zou voorstellen om een Spyder te kopen, en je huidige scherm eens te calibreren. Dit scheelt meestal al een pak. Moest dit nog niet voldoen kan je eens rondkijken naar een professioneel scherm, zoals je ze vaak terugziet in degelijke fotowinkels. Met de HP geef je een mooi voorbeeld van zo'n scherm.
Inderdaad, eerst kalibreren en kijken of het wat scheelt. Een duur scherm kopen en vervolgens niet kalibreren is ook zonde van het geld.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat voor fotografie wil je doen? reproducties van schilderijen/kunst waarbij 100% kleuraccuratie vereist is?

Zoniet, dan lijkt me dit nogal overkill voor fotografie.
Een goede eizo 24" of 't nieuwe apple cinema display zit in een veel lagere prijsklasse en zal voor 99% van de fotografen voldoen. (zelfs een goed gecalibreerde dell voldoet voor 99%)

Mocht je toch deze kleurweergave nodig hebben, en daar ~3000,- aan willen uitgeven heb je sowieso geen keuze, want dit is 't enige scherm in die prijsklasse met die specs.

[ Voor 3% gewijzigd door abrakadaver op 04-11-2008 11:18 . Reden: acd toegevoegd ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS