Versterker + luidsprekers voor in relatief kleine ruimte

Pagina: 1
Acties:

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hee mede-tweakers,

Ik zoek een versterker voor een vriend voor in een ruimte van ong. 12x6 meter (lees: keet). Maar.. Ik heb vrij weinig verstand van versterkers, boxen, audio-in-het-algemeen. Dus hierbij zou ik jullie hulp goed kunnen gebruiken.

Ik zoek dus een (redelijk) goedkoop (setje?) versterker en boxen/luidsprekers. Ik heb al wel een beetje gezocht, maar nog niet echt wat gevonden.

Ik heb echter nog wel een oude versterker en een paar boxen op zolder staan. Ik zal deze zo eens van zolder halen en eens kijken hoeveel watt deze zijn, en of ze het nog doen (wel handig natuurlijk (A) ).

Maar hoeveel watt (en ook iets met Ohm??) zou ik zowiezo nodig hebben om deze ruimte te voorzien van muziek? Als deze oude versterker + boxen (vlgensmij is het een Philips F4110 ofz met sony boxen :p ) het namelijk aankan zou ik geen nieuwe hoeven te halen..

Voor ik het vergeet, mijn budget : Rond de 100 - 150 euro ..

Verwijderd

Voor dat geld krijg je waarschijnlijk een (zeer) goedkoop home cinema setje of een setje computer speakers.

• Bobmeister
  • Nu online
Maar is bijv. iets als dit hier goed genoeg voor of .. ?

http://link.marktplaats.nl/201171516

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:52
Ik zou zowiso iets tweedehands proberen te krijgen. Wattage zegt namelijk niet zo veel, Je moet een stabiele versterker hebben zodat de boel niet gaat clippen

Wat ga je er mee doen ? Ga je er feesten in geven ? Dan zou ik kijken naar een tweedehands PA set

• Bobmeister
  • Nu online
Ja feesten kun je het wel noemen :p jeweetwel, keten? :) Flinke trance muziek en dergelijke met een flinke bas. _/-\o_
oja! de versterker moet worden aangesloten op een computer met de muziek er op. dit is me net gelukt met mijn oude versterker.

[ Voor 35% gewijzigd door Bobmeister op 03-11-2008 22:16 ]

• Roderiktweaker
Dan moet je naar PA spul zoeken (wat ze ook in disco's gebruiken). Zoek maar eens op marktplaats naar PA. Ik vind het zelf rommel omdat de kwaliteit zwaar klote is (dynamiek enzo). Alleen je kan niet met HiFi spul gaan feesten zonder dat het stuk gaat.

Dan nog een bijpassende versterker erbij en klaar is kees

Denk aan zo iets : http://www.marktplaats.nl...kerbox-met-led-nieuw.html

Gewoon zoeken op het trefwoord PA (zowel bij luidsprekers als versterkers)

***** nooit gedacht hier ooit iemand PA aan te raden, Alleen als je wilt '' keten'' is het geschikt *****

• Roderiktweaker
Aansluiten op de computer gaat gewoon met een Minijack --> Tulp kabel

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Roderiktweaker schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:20:
***** nooit gedacht hier ooit iemand PA aan te raden, Alleen als je wilt '' keten'' is het geschikt *****
Scheelt weer dat je mensen spul aan loopt te smeren dat lijkt op PA. PA, is dat bij lange na niet. Een serieuze PA hoeft echt niet onder te doen voor een hifi speaker, in tegendeel zelfs.

Dit is echter gewoon meuk.. heeft niets met PA te maken 8)7 Ik denk dat een aankoop een miskoop gaat zijn. Een keer je amp een beetje overstressed, en je brandt een of meerdere spreekspoelen door en je speaker is klaar voor de schroothoop.

Spaar liever nog een paar euro's en koopt iets wat een beetje degelijker is.
Awsom schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:35:Als deze oude versterker + boxen (vlgensmij is het een Philips F4110 ofz met sony boxen :p ) het namelijk aankan zou ik geen nieuwe hoeven te halen..
Dat weet je natuurlijk zelf het beste: testen (voorzichtig)!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bobmeister
  • Nu online
enne hoe bedoel je testen? Waar moet ik op letten ? :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Awsom schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:36:
enne hoe bedoel je testen? Waar moet ik op letten ? :)
Ik denk dat je zelf het beste kan beoordelen of hetgeen wat je nu hebt het "aankan", toch?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bobmeister
  • Nu online
Ja het kan het opzich wel aan. Op 75% moet wel lukken, maar hoe groot is de kans dat de boxen doorbranden oid?

De boxen hoeven eigenlijk maar één keer per week aan op een zaterdagavond, een paar uur lang, en dan op 75% +

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 15:38
SKYTRONIC @ Wehkamp ?

Gruwelijk veel watt.. klinkt voor geen meter maar in een keet hoor je het verschil toch niet waarschijnlijk ?

• Bobmeister
  • Nu online
Ja zat ik ook al aan te denken... Die link die ik gaf zijn blijkbaar ook skytec (/skytronic) ... Maar er moet natuurlijk wel redelijk goed geluid uit komen. Niet perfecte klanken enzo, maar ook geen enorm vervormd geluid etc.

Welke is beter? (Kosten evenveel, €60,-)
SkyTec Disco speakerbox
SkyTec
Deze robuust uitgevoerde discospeaker heeft een mooi blauw front. De fullrange speaker is uitgerust met een grote woofer, een dubbele baspoort, hoorn en tweeter. Z’n uitstekende geluidweergave maakt deze speakerbox bijzonder geschikt voor toepassing bij hippe muziek met zware bassen.

Met o.a.:
- aluminium accenten
- handgrepen en hoekbeschermers
- dubbele baspoort
- tweeter en hoorn voor hoog- en middenfrequenties
- 10” woofer
- 300 watt vermogen
- frequentiebereik: 40-20.000 Hz
- impedantie: 8 Ohm
- SPL: 93 dB
- afmeting (hxbxd): 600x330x230 mm
SkyTec Disco speakerbox
Deze robuust uitgevoerde discospeaker heeft een mooi blauw front. De fullrange speaker is uitgerust met een grote woofer, een dubbele baspoort, hoorn en tweeter. Z’n uitstekende geluidweergave maakt deze speakerbox bijzonder geschikt voor toepassing bij hippe muziek met zware bassen.

Met o.a.:
- aluminium accenten
- handgrepen en hoekbeschermers
- dubbele baspoort
- tweeter en hoorn voor hoog- en middenfrequenties
- woofer: 2x 8”
- 400 watt vermogen
- frequentiebereik: 45-20.000 Hz
- impedantie: 4 Ohm
- SPL: 94 dB
- afmeting (hxbxd): 790x280x220 mm

[ Voor 74% gewijzigd door Bobmeister op 04-11-2008 11:58 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 15:38
maatk niet zo gek veel uit, klinkt allebei in de oren van een audiofiel bagger, maarja als jij er trance en hardstyle op gaat draaien komt het helemaal goed hoor :)

geen hele diepe lage tonen en waarschijnlijk zijn de hoge tonen in de overhand.. maarja die kan je atlijd wat dichtzetten op je versterker. voor jou budget ga je helaas geen top klinkende speakers kunnen kopen met wat vermogen :(

• Bobmeister
  • Nu online
Aan wat voor budget zou ik dan zitten?

Oja, de specs van mn boxen :

'Sony

Nominal 35W DIN
Music 40W DIN
8 Ohm
'

Versterker staan helaas geen specs op, zal eens op internet gaan zoeken ;)

Op een duitse site ;
[qoute]
Anschlussmöglichkeiten für 4 Lautsprecher

Aufnahmeleistung 130 Watt

Eingänge für: Phono, Aux, Tuner und Tape1.

Loudness- und Monoschalter.
[/quote]

En deze stond er ook nog op wehkamp.nl
"
SkyTec luidsprekerset
SkyTec
Deze actieve luidsprekerset - met ingebouwde stereo versterker én ingebouwd moonflower lichteffect - maken van al uw kamers een echte disco. Door middel van de microfoonaansluiting kunt u in een handomdraai meezingen met de muziek.
Kortom, het in beide speakers ingebouwde lichteffect geeft een echte discosfeer terwijl het goede geluid het met een stevige strakke bass helemaal afmaakt. So let the party begin!

Met o.a:
- beide boxen met ingebouwd moonflower lichteffect
- mixer voor microfoon en muziek
- echo-effect voor de microfoons
- toonregeling op de lijningang
- stereo RCA lijn-ingang en 2x 6.3 mm microfooningang
- boxen afgewerkt met zwart vinyl en kunststof hoekstukken
- spanning: 230 Vac/50 Hz
- uitgangsvermogen: 100 watt
- woofer: 8"
- hoorn: 1 inch piëzo driver
- frequentiebereik: 40 Hz ~ 18 kHz
- gevoeligheid: 220 mV
- lamp: 12 volt/35 watt
"

20 euro duurder... Zit er veel verschil in ;) ?

[ Voor 88% gewijzigd door Bobmeister op 04-11-2008 15:16 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Awsom schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:56:
Ja zat ik ook al aan te denken... Die link die ik gaf zijn blijkbaar ook skytec (/skytronic) ... Maar er moet natuurlijk wel redelijk goed geluid uit komen. Niet perfecte klanken enzo, maar ook geen enorm vervormd geluid etc.

Welke is beter? (Kosten evenveel, €60,-)

[...]

[...]
De eerste gaat lager en de tweede harder. Beiden geven een vervormd geluid, maar met feesten kan het een 'prettige' vervorming zijn. Om zelf ff lekker naar een cdtje te luisteren is het niks.

• Bobmeister
  • Nu online
En wat is dan het beste? Lager of harder?

En de 3e dan? (die 20 euro duurder is. . )

[ Voor 35% gewijzigd door Bobmeister op 04-11-2008 16:38 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Cerwin Vega?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mac1987
Die laatste van €20 meer lijkt op papier zelfs minder dan de andere twee, maar ik denk dat ze uiteindelijk min of meer hetzelfde resultaat geven. Lager of harder hangt van je eigen voorkeur af. Bij discomuziek zijn er meestal wel harde bassen, maar geen extreem lage tonen (zoals E-snaar van een basgitaar). Aan de andere kant zul je die 1dB volumeverschil ook niet merken.
Cerwin Vega is inderdaad een stuk mooier en hoogstwaarschijnlijk beter, maar nieuwe Cerwin Vega's voor €60?
De goedkoopste die ik zie is €149 en dat is geen discospeaker maar een soort restaurantspeaker ofzo

http://www.musicworksdist...com/?id=cerwinvega&lan=nl

De goedkoopste discospeaker die ik zie is al €249.

[ Voor 18% gewijzigd door mac1987 op 05-11-2008 00:25 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mac1987 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:22:
Die laatste van €20 meer lijkt op papier zelfs minder dan de andere twee, maar ik denk dat ze uiteindelijk min of meer hetzelfde resultaat geven. Lager of harder hangt van je eigen voorkeur af. Bij discomuziek zijn er meestal wel harde bassen, maar geen extreem lage tonen (zoals E-snaar van een basgitaar). Aan de andere kant zul je die 1dB volumeverschil ook niet merken.
Cerwin Vega is inderdaad een stuk mooier en hoogstwaarschijnlijk beter, maar nieuwe Cerwin Vega's voor €60?
De goedkoopste die ik zie is €149 en dat is geen discospeaker maar een soort restaurantspeaker ofzo

http://www.musicworksdist...com/?id=cerwinvega&lan=nl

De goedkoopste discospeaker die ik zie is al €249.
Ja hebt gelijk, ik dacht dat je 2dehands nog wel wat kon krijgen binnen het budget, maar gaat erg lastig worden waarschijnlijk. Stond wel een car hifi setje op marktplaats, als je daar zelf met wat MDF kasten omheen meubelt ben je denk ik een heel eind.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mac1987
Ik had nog even gekeken op marktplaats voor je, maar ben bang dat ook tweedehands er inderdaad weinig betaalbaars te vinden is.
Je zou eventueel nog kunnen bieden op dit setje, waar nog geen biedingen op gedaan zijn. Misschien heb je geluk en kan je ze voor een schappelijke prijs krijgen. Ik ken dit setje persoonlijk niet, maar ik zou liever €100 uitgeven aan een Cerwin Vega set die ik kan beluisteren dan €60 aan een Skytec

http://www.marktplaats.nl...html%3Freturn%3D%26df%3D1
Pagina: 1