Toon posts:

Router aan router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Sinds vandaag zitten we in ons nieuwe pand. Alles is prima en erg mooi, maar er is 1 probleem. De internetverbinding is nog niet opgeleverd. Nou hebben we gelukkig aardige buren die zo vrij zijn om hun verbinding ook voor ons open te stellen.

De buren werken via een Linksys WRT54GS router en wij een WRT54G2. Nou hebben zij een modem van planet die ze verbinden met hun router. Nou hebben wij onze router verbonden met die van hun.

In onze unit ontvangen wij een prima signaal en kunnen ook verbinding maken met onze router. Alleen er is 1 probleem. Het internet. Services als skype blijven prima de hele dag online, maar websites zijn niet te bezoeken. Sommige sites kunnen we wel openen, maar meer dan 80% van de websites kunnen wij niet openen.

Er zit verder geen firewall in één van onze routers.

Wat zou hier het probleem kunnen zien?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Morgen is er weer een nieuwe dag voor ons! Ik hoop niet dat die ook weer zonder internet zal zijn!!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 00:30
behalve dat kicken binnen 24 uur erg irritant is, zou je eens naar je dns instellingen kunnen kijken.

Krijg je van de 80 % die je niet kunt benaderen wel een IP terug van je dns server ?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. De instellingen van mn 2e router (waarmee mijn pc verbonden is) staan ook ingesteld op static IP omdat bij Automatic IP DHCP er totaal geen verbinding is.

Excuses voor de kick :$

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Hoe heb je je router verbonden met die van hun?
Met een draadje? lees dan eens deze howto.. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
draadloos? Ga dan of voor wds, of ga eens kijken of het schakelen tussen bridge en client op je eigen router verschil maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 03-11-2008 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@job :: Ik heb het artikel gelezen. Ik zal het morgen zeker gaan testen. Ik hoop dat het zal werken anders meld ik mij morgen avond weer ;)

PS :: We hebben van hun router naar die van ons een draadje ja.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dus je hebt twee mogelijkheden:

1. Je volgt die turtorial die hierboven en dan heb internet maar kunnen de buren ook in jou netwerk en dus in je shares komen (afschermen met wachtwoord zou je natuurlijk wel kunnen doen).

2. Je gebruikt de WAN poort van je router voor het draadje dat van de buren komt. Je kunt dan normaal gewoon DHCP op de WAN kant gebruiken maar je kunt ook handmatig een ip in de range van het netwerk van de buren pakken (wel zorgen dat het adres niet door de DHCP van de buren ook nog wordt uitgedeeld). Vervolgens zet je dan LAN kant van de router (jou eigen netwerk) in een ander subnet als wat op de LAN kant zit. Zo zou je gewoon internet moeten kunnen krijgen en kunnen de buren jou pc's nooit bereiken, nadeel is dat je voor dingen als torrents twee keer moet forwarden...

Verwijderd

Topicstarter
Shares hebben we gelukkig niet en het scheelt dat het slechts voor een periode van 3 weken is. Gelukkig hebben zo verstand van transport en niet van computers of internet dus daar ben ik niet zo bang voor ;)

Maar mocht de bovenste oplossing niet werken dan zal ik zeker die van jou proberen. In ieder geval bedankt voor je aanvulling
Pagina: 1