Toshiba 320GB USB2.0 schijf wordt niet herkend door OSX

Pagina: 1
Acties:

• Rauzi
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo allen!

Ik heb zojuist ene externe harde schijf op het internet gekocht, namelijk een Toshiba 320GB USB2.0 schijf. Dus ik sluit hem vrolijk aan op mijn MacBook, maar OSX herkent de schijf niet. Zelfs schijfhulpprogramma laat alleen de DVD drive en de interne schijf zien. Nu ging ik in het kleine boekje van de schijf lezen en daar zag ik dat de vereisten Windows 2000 / XP / Vista waren, en OSX stond niet in het rijtje. Nu dacht ik van "Dat zal wel te maken hebben dat de schijf geformatteerd is als FAT32, maar tegenwoordig kan OSX ook FAT32 lezen en dan zou ik hem wel naar HFS+ formatteren." Dus, ik vroeg aan een huisgenoot even of hij kon kijken of zijn Windows XP bak dan wel de schijf zou herkennen, maar niks gebeurde.

Dus ik begin nu te denken dat de schijf gewoon kapot is.

Wat moet ik nu doen? Retourneren? Of heb ik nog mogelijkheden om de schijf toch te herkennen over het hoofd gezien?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is best mogelijk (waarschijnlijk) dat de hardeschijf niet is gepartitioneerd en geformateerd en daarom niet in de Windows verkenner verschijnt. Heb je wel gekeken bij "Schijfbeheer" of de hardeschijf daar terug te vinden is of bij "hardware veilig verwijderen" of de drive daar terug te vinden is? Wanneer dit niet het geval is zou je er vanuit kunnen gaan dat de externe hardeschijf niet in orde is.

Overigens verwachten we op GoT dat je zelf ook op onderzoek uit gaat naar mogelijke antwoorden of oplossingen, heb je de search al eens geprobeerd om te kijken of er soort gelijk problemen reeds eerder zijn behandeld?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/