Toon posts:

Mass Mailer

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gratis programma om automatisch een email te versturen naar ongeveer 5000 klanten. Ik zou hierin een teksfile of csv moeten kunnen importeren met de emailadressen.

Kennen jullie zo'n programma?

Google geeft uiteraard een hele lijst shareware programmas, maar ik zoek een gratis en efficient programma.

Bedankt.

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

Wij gebruiken hiervoor: http://www.phplist.com/

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 16:08
Je weet dat dit zonder toestemming van je klanten verboden is bij wet !

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
lordgandalf schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:40:
hangt af van waar je server staat (dus onder welke wetgeving die valt) en wat de aard van die mail is...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
PerfectPC schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:46:
[...]

hangt af van waar je server staat (dus onder welke wetgeving die valt) en wat de aard van die mail is...
Waar je server staat is niet zo boeiend hoor. Als jij als NL bedrijf toevallig voor 1 week een server in verweggistan gehuurd hebt ben jij als bedrijf nog net zo aansprakelijk hoor.
Pas als je hoofdkantoor in verweggistan zit dan heb je een kans dat het niet onder NL wetgeving valt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

lordgandalf schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:40:
Bron?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Of het verboden is hangt er op dit moment vanaf of de mailing naar bedrijven of naar consumenten wordt verstuurd. Naar bedrijven mag het wel voor zover ik weet. Niet dat ik het toejuich, maar dat is een andere discussie.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 18:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vroeger had je er een progje voor

Nukemail dacht ik O-)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Artikel 11.7 telecommunicatiewet, als ook artikel 9 Wet bescherming persoonsgegevens.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al op sourceforge gekeken?

Verwijderd

GlowMouse schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:10:

Artikel 11.7 telecommunicatiewet, als ook artikel 9 Wet bescherming persoonsgegevens.
Leuk, maar ndeleeuw beweert dat het in het geheel niet is toegestaan om mass mail te versturen. Dit is complete onzin.
  • Het zou kunnen dat die 5000 klanten hebben aangegeven email te willen ontvangen.
  • Het zou kunnen dat het geen commerciële mailing betreft, maar een bedrijfskritische mededeling.
  • Het zou kunnen dat die 5000 klanten allen zakelijke klanten zijn.
En zo zijn er wel meer situaties waarin het sturen van 5000 emails gewoon is toegestaan.

Kortom, ndeleeuw ging een beetje kort door de bocht.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:19:
[...]

Leuk, maar ndeleeuw beweert dat het in het geheel niet is toegestaan om mass mail te versturen. Dit is complete onzin.
  • Het zou kunnen dat die 5000 klanten hebben aangegeven email te willen ontvangen.
  • Het zou kunnen dat het geen commerciële mailing betreft, maar een bedrijfskritische mededeling.
  • Het zou kunnen dat die 5000 klanten allen zakelijke klanten zijn.
En zo zijn er wel meer situaties waarin het sturen van 5000 emails gewoon is toegestaan.

Kortom, ndeleeuw ging een beetje kort door de bocht.
Correct, maar indien advertentie email voor producten van derden of over dingen die niet direct gerelateerd zijn aan het betreffende bedrijf zijn er wat regels.

-Confirmed opt-in (na aanmelding moet via een bevestigings email en/of webpage bevestigd worden
-Email dient opt-out te bevatten
-Adressen dienen te zijn verworven door het bedrijf zelf, dmv inschrijfformulier of andere methode met specifieke aanduiding dat de persoon zich inschrijft voor een mailing. Verwerving door aankoop, via andere websites (niet gerelateerd aan dienstX van bedrijf) of andere acquisitie is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 03-11-2008 23:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Gomez12
McKaamos schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:37:
[...]

Correct, maar indien advertentie email voor producten van derden of over dingen die niet direct gerelateerd zijn aan het betreffende bedrijf zijn er wat regels.

-Confirmed opt-in (na aanmelding moet via een bevestigings email en/of webpage bevestigd worden
-Adressen dienen te zijn verworven door het bedrijf zelf, dmv inschrijfformulier of andere methode met specifieke aanduiding dat de persoon zich inschrijft voor een mailing. Verwerving door aankoop, via andere websites (niet gerelateerd aan dienstX van bedrijf) of andere acquisitie is niet toegestaan.
Toevallig een linkje naar wetgeving hieromtrent en nog belangrijker een emailadres waar ik alles wat niet aan deze regels voldoet naartoe kan laten stromen ( want dan redirect ik al mijn spam hierheen), het confirmed opt-in doe ik niet aan mee. Opt-out weet ik niet, want ik lees mijn spam-box hier niet op na. Puntje 3 is zo ongeveer de doodsteek voor alle serieuze mass-mailing bedrijven.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

[...]

Het is een mailing naar klanten met uitleg over een online tool welke ze kunnen gebruiken. Van advertenties/reclame/ is totaal geen sprake. Ik zie er dus niks illegaals in...

• Gomez12
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:47:
[...]
Het is een mailing naar klanten met uitleg over een online tool welke ze kunnen gebruiken. Van advertenties/reclame/ is totaal geen sprake. Ik zie er dus niks illegaals in...
Een ongevraagde mass-emailing dus met een zakelijk doel. Zonder de details te kennen vind ik dit dus wel erg naar spam stinken...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gomez12 schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:44:
[...]

Toevallig een linkje naar wetgeving hieromtrent en nog belangrijker een emailadres waar ik alles wat niet aan deze regels voldoet naartoe kan laten stromen ( want dan redirect ik al mijn spam hierheen), het confirmed opt-in doe ik niet aan mee. Opt-out weet ik niet, want ik lees mijn spam-box hier niet op na. Puntje 3 is zo ongeveer de doodsteek voor alle serieuze mass-mailing bedrijven.
http://www.spamvrij.nl/

Mass Mailing is gewoon aan hele stricte regels gebonden in nederland. Vanuit mijn werkgebied heb ik daar wel een stukje ervaring mee ondertussen.

De drie regels die ik noem moet men zich gewoon aan houden om geen gezeik te krijgen met anti-spam instanties. Doe je dat niet, dan krijg je tot drie keer toe een melding daar over en daarna worden je domeinen/servers op een permanente blacklist gezet. Vergeet het dan maar om ook maar 1 email nog de deur uit te krijgen.
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:47:
[...]

[...]

[...]

1keer quoten is genoeg hoor ;)
En nee, als er geen reclame wordt gemaakt is er niks aan de hand. Als het gaat om informatie over dienstX van dat bedrijf waar die klanten al gebruik van maken is het geen reclame.
Gomez12 schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:51:
[...]

Een ongevraagde mass-emailing dus met een zakelijk doel. Zonder de details te kennen vind ik dit dus wel erg naar spam stinken...
Mwah, informatie over dienstX waar een klant al gebruik van maakt, zoals ik net al omschreef, is geen spam. B.v. als er een update is geweest en je nieuwe features wil uitleggen, of de klant op de hoogte stellen dat functie Y actief is gemaakt.
Let wel, dan moet de klant al wel gebruik maken van de betreffende tool.

Maar inderdaad, er wordt wel bar weinig informatie gegeven waar het precies om gaat.
Maargoed, ons hoeftie niet te overtuigen, maar de ontvanger en de anti-spam instanties. Je hoeft je maar een paar keer schuldig maken aan spam praktijken en je mailserver staat op wereldweide blacklists.

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 03-11-2008 23:59 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

Cyphax

Moderator LNX
Gomez12 schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:44:
[...]

Toevallig een linkje naar wetgeving hieromtrent en nog belangrijker een emailadres waar ik alles wat niet aan deze regels voldoet naartoe kan laten stromen ( want dan redirect ik al mijn spam hierheen),
Idealiter abuse@provider-van-verzender, maar met al die botnets tegenwoordig lastig zat.
Puntje 3 is zo ongeveer de doodsteek voor alle serieuze mass-mailing bedrijven.
Dat valt wel mee hoor. In je voorwaarden neem je op dat spam verboden is en dat de verantwoordelijkheid ligt bij jou als klant. In de praktijk komt het niet zo gek veel voor.
McKaamos schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:52:
De drie regels die ik noem moet men zich gewoon aan houden om geen gezeik te krijgen met anti-spam instanties. Doe je dat niet, dan krijg je tot drie keer toe een melding daar over en daarna worden je domeinen/servers op een permanente blacklist gezet. Vergeet het dan maar om ook maar 1 email nog de deur uit te krijgen.
Dan zul je inderdaad van IP moeten veranderen, een slecht scorende mailserver zorgt voor mails in spamboxen. Maar dan heb je het al gauw niet meer over PHP-scripts, maar over mailingen die een stuk groter zijn dan 5000. En dan moet je meer maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat je mailtje niet in de spam terechtkomt bij mensen. Maar dat is weer off-topic.

Saved by the buoyancy of citrus

• Gomez12
McKaamos schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:52:
[...]
Mass Mailing is gewoon aan hele stricte regels gebonden in nederland. Vanuit mijn werkgebied heb ik daar wel een stukje ervaring mee ondertussen.

Ah, jammer. Dan zijn het dus alleen algemeen aanvaarde gedragsregels en geen echte regels...
Feitelijk kan je zelfs als officiele instantie dus nog 3 spamruns per ip doen, doe je er meer heb je er alsnog geen echte schade van, je moet alleen een ander ip-adres gebruiken... Complete domeinen op permanente blacklists heb ik nog nooit van gehoord.
Zat meer te hopen op een linkje naar opta / computerwetten ofzo zodat je echt iets aan de spammers kon doen ( ze financieel treffen bijv ).
[...]
1keer quoten is genoeg hoor ;)
En nee, als er geen reclame wordt gemaakt is er niks aan de hand. Als het gaat om informatie over dienstX van dat bedrijf waar die klanten al gebruik van maken is het geen reclame.
Dat zal wel met jouw achtergrond te maken hebben dan, ook als het geen reclame voor verkoop maar gewoon reclame voor een dienst is vind ik het nog steeds spam zolang ik er niet om vraag ( opt-in ).
Je wilt denk ik niet weten hoeveel nieuwsbrief@ adressen ik in mijn blacklist heb staan, het zoeken naar een opt-out link en hopen dat dat goed werkt werkt imho slechter dan gewoon blacklisten op je server...
Cyphax schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:59:
[...]
Idealiter abuse@provider-van-verzender, maar met al die botnets tegenwoordig lastig zat.
Niet alleen botlists, maar ook gewoon bedrijven die een datacenter server hebben staan voor de grote dingen ( mass-mailings bijv ) maar hun domein geregistreerd hebben op hun sdsl verbinding waardoor de provider niets afweet van de datacenter server.
[...]
Dat valt wel mee hoor. In je voorwaarden neem je op dat spam verboden is en dat de verantwoordelijkheid ligt bij jou als klant. In de praktijk komt het niet zo gek veel voor.
Maar ik als enkel persoon zie toch dat het vanaf jouw server komt. Voor mij ben jij degene die spam verstuurt, jouw voorwaarden met jouw klant heb ik toch niets mee te maken?

[ Voor 19% gewijzigd door Gomez12 op 04-11-2008 00:12 ]

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 06-02 08:05

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Complete domeinen op permanente blacklists heb ik nog nooit van gehoord.
Een heel AS naar 0 null routeren zelfs.

• Gomez12
Kabouterplop01 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:21:
[...]
Een heel AS naar 0 null routeren zelfs.
??? AS ????
Als het is wat ik denk dat het is ( domeinextensie ) dan werkt het slecht, ik krijg nog steeds mail en spam uit .ru etc...

Maar misschien een beetje uitleg over wat het is?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Gomez12 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:07:
[...]
Zat meer te hopen op een linkje naar opta / computerwetten ofzo zodat je echt iets aan de spammers kon doen ( ze financieel treffen bijv ).
Zoals https://www.spamklacht.nl ?

• Gomez12
Dat ziet er inderdaad beter uit.
Zal ik morgen even goed doornemen, maar bij 1e indruk viel mij al iets op op https://www.spamklacht.nl/asp/overspam/wettelijkverbod.asp:
Er zijn uitzonderingen
Een bedrijf dat uw e-mailadres van u heeft gekregen bij de verkoop van een product of een dienst, mag berichten naar uw e-mailadres verzenden, zelfs indien u daar destijds (tijdens de verkoop) niet expliciet toestemming voor hebt gegeven. De wet stelt overigens wel voorwaarden. Ten eerste: de berichten die u ontvangt, moeten betrekking hebben op gelijksoortige producten of diensten. Ten tweede: bij de verkrijging van uw e-mailadres moet u in staat worden gesteld om op een eenvoudige wijze bezwaar (opt-out) te maken tegen het gebruik ervan. Dat geldt bovendien voor ieder bericht dat u na de verkoop van de desbetreffende verzender ontvangt.

Europa hanteert het opt-in beginsel
In alle Europese landen geldt net als in Nederland het opt-in beginsel: zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger is de verzending van elektronische berichten niet toegelaten. De Verenigde Staten hanteren, net als veel andere landen, het opt-out beginsel. Dit houdt in dat het in beginsel is toegestaan om elektronische berichten te versturen zonder voorafgaande toestemming, mits de ontvanger een mogelijkheid wordt geboden om de verzending te beëindigen.
Deze stukjes lijken mij toch redelijk haaks op elkaar te staan, een leverancier mag dus op opt-out basis werken terwijl heel europa op opt-in basis werkt?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gomez12 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:34:
[...]

??? AS ????
Als het is wat ik denk dat het is ( domeinextensie ) dan werkt het slecht, ik krijg nog steeds mail en spam uit .ru etc...

Maar misschien een beetje uitleg over wat het is?
AS = Autonomous System, een compleet subnet, ofwel range van IP adressen. b.v. 192.168.0.0 t/m 192.168.0.255, ookwel te noteren als 192.168.0.0/24

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 04-11-2008 07:31 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:w

Spam sturen kan je beter niet doen zonder dat men expliciet heeft gevraagd om een mailing. If zo, dan kan je zelf wel op zoek naar een mailclient waarmee je die kan versturen.

1 tip, zet die 5000 adressen astublieft niet in het "To" of "CC" veld..

Verder heeft dit natuurlijk niets met PNS te maken 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.