McKaamos schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:52:
[...]
Mass Mailing is gewoon aan hele stricte regels gebonden in nederland. Vanuit mijn werkgebied heb ik daar wel een stukje ervaring mee ondertussen.
De drie regels die ik noem moet men zich gewoon aan houden om geen gezeik te krijgen met anti-spam instanties. Doe je dat niet, dan krijg je tot drie keer toe een melding daar over en daarna worden je domeinen/servers op een permanente blacklist gezet. Vergeet het dan maar om ook maar 1 email nog de deur uit te krijgen.
Ah, jammer. Dan zijn het dus alleen algemeen aanvaarde gedragsregels en geen echte regels...
Feitelijk kan je zelfs als officiele instantie dus nog 3 spamruns per ip doen, doe je er meer heb je er alsnog geen echte schade van, je moet alleen een ander ip-adres gebruiken... Complete domeinen op permanente blacklists heb ik nog nooit van gehoord.
Zat meer te hopen op een linkje naar opta / computerwetten ofzo zodat je echt iets aan de spammers kon doen ( ze financieel treffen bijv ).
[...]
1keer quoten is genoeg hoor

En nee, als er geen reclame wordt gemaakt is er niks aan de hand. Als het gaat om informatie over dienstX van dat bedrijf waar die klanten al gebruik van maken is het geen reclame.
Dat zal wel met jouw achtergrond te maken hebben dan, ook als het geen reclame voor verkoop maar gewoon reclame voor een dienst is vind ik het nog steeds spam zolang ik er niet om vraag ( opt-in ).
Je wilt denk ik niet weten hoeveel nieuwsbrief@ adressen ik in mijn blacklist heb staan, het zoeken naar een opt-out link en hopen dat dat goed werkt werkt imho slechter dan gewoon blacklisten op je server...
Niet alleen botlists, maar ook gewoon bedrijven die een datacenter server hebben staan voor de grote dingen ( mass-mailings bijv ) maar hun domein geregistreerd hebben op hun sdsl verbinding waardoor de provider niets afweet van de datacenter server.
[...]
Dat valt wel mee hoor. In je voorwaarden neem je op dat spam verboden is en dat de verantwoordelijkheid ligt bij jou als klant. In de praktijk komt het niet zo gek veel voor.
Maar ik als enkel persoon zie toch dat het vanaf jouw server komt. Voor mij ben jij degene die spam verstuurt, jouw voorwaarden met jouw klant heb ik toch niets mee te maken?
[
Voor 19% gewijzigd door
Gomez12 op 04-11-2008 00:12
]