Toon posts:

NES + LCD tv beeld trilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde laatst mijn NES weer eens gebruiken. Dus ik sluit hem aan op mijn Samsung (37M86BD) TV.
Kanaal opgezocht (62 MHZ) en spelen denk je.
Nu begint het beeld te trillen na minuutje of 5 spelen. Het gaat pas weer weg nadat ik het kanaal opnieuw instel.
Dus ik heb de nes weer aan een oude crt tv gehangen om te kijken of daar het probleem zit maar daar doet hij het wel gewoon goed.

Bij shadow warriors trilt alles in beeld maar bij megaman 3 bouwt de trilling op, eerst een paar lijnen maar na een tijd alle beeldlijnen.

Het trillen lijkt op een soort fout in de interlacing van de nes naar de tv.

Iemand een fix voor dit probleem?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een fix, misschien wel een workaround. Kun je niet via composiet vanauit je NES naar je TV gaan, evt. middels een SCART blokje? Je signaal zal iets beter zijn, maar je hebt geen ruis meer (en ook je andere problemen niet). RF is niet de meest praktische manier namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag even wat meer consoles aangesloten. NES via RF of component trilt, Snes RF of component trilt. Echter als ik wat sega consoles probeer doet hij het perfect zowel de mastersystem 2 en de megadrive 1 en 2, allemaal via RF aangesloten doen het perfect.

Het is dus een probleem met oude Nintendo consoles maar nu snap ik helemaal niet meer wat.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je voor de SNES en NES dezelfde RF unit gebruikt, daar dit in feite dezelfde is?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zijn 2 verschillende kabels maar ze zien er precies hetzelfde uit dus ga er vanuit dat daar dus geen intern verschil in zit. Maar de SNES heeft de mogelijkheid om een RGB kabel van een N64 of GC aan te sluiten maar zelfs dan trilt het beeld. Als ik een N64 aansluit met exact dezelfde kabel doet hij het wel goed.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Het lijkt er op dat de deinterlacer in je TV geen wijs kan worden uit het signaal wat je nintendo consoles uitsturen. Als je de mogelijkheid hebt om wat van de beeldverwerkingsfuncties uit te zetten zou ik dat zeker aanraden maar ik ben bang dat de deinterlacer altijd actief blijft. Mischien dat een firmware update van je TV soelaas kan bieden mocht deze beschikbaar zijn.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hetzelfde probleem met de Wii en NES en SNES, alleen aangesloten gehad op de Composite aansluiting, het gekke is dat het alleen voorkomt met oudere games. Dus Wii Games geen probleem, maar ga ik een Classic doen op de Wii dan hobbelt het ook. Getest op een LE40N87BD. Zowel op antenne als op composite.

Heb het ook geprobeerd op een Samsung 225MW zelfde resultaat. Het lijkt dus inderdaad een de-interlace probleem te zijn of toch iets in de oudere games (wazige refreshrate ofzo)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1