Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Quad2Core 2,66GHz met Vista Home Premium en een "gewone" XP-computer is een draadloos netwerkje. Als ze allebei pas opgestart zijn kan ik over en weer verbinding maken. Als de Vista-computer in de slaapstand is geweest dan kan je vanuit de Vista geen verbinding meer maken met de XP-computer. Je krijgt dan: "De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar". Vanuit de XP kan je wel de Vista computer bereiken. Wordt de Vista computer opnieuw gestart dan werkt alles weer prima, totdat de Vista computer een keer in de slaapstand is geweest.
Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er als je DNS/arpcache flusht, (bijv. door met rechtsklik erop de netwerkverbinding te 'repareren'? Klinkt alsof er iets mis gaat met naamresolutie/arp cache aan de kant van je Vistabak.

Als dat werkt zou ik nog steeds niet direct een oplossing weten, maar het is allicht wat minder gedoe dan je hele bak opnieuw booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het flushen van de DNS cache helpt niet. Maar de kreet DNS/arpcache ken ik niet :-( Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DNS doet name-resolution look-up naam en koppelt dat aan ip-adres.

De arp-cache slaat MAC-adressen gekoppeld aan die ip-adressen op.

(doe op de commandline maar eens 'arp -a')

puur de arp-cache flushen can blijkbaar met 'netsh interface ip delete arpcache'. Als je op 'repair network connection' klikt, dan zal Windows automatisch interface disablen/enablen, nieuw DHCP-request doen, arp-cache flushen en DNS flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier ook wel problemen met Vista slaapstand. Vaak na een slaapstand moet je weer handmatig verbinding met je wifi maken. Heb hier nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Heb al door energiebeheer gespit om ergens in te stellen dat wifi altijd aan moet blijven, echter kan ik die optie niet vinden.

Netwerk verbinding herstellen zoals hierboven geopperd wordt helpt ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt "netwerkverbindingen herstellen" helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gevonden: Energiebeheer > geavanceerde instellingen > Instellingen voor de adapter van draadloos netwerk
Pagina: 1