Website submit loopt vast op 1 locatie.

Pagina: 1
Acties:

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 14:29
Als eerst: Ik weet niet precies waar ik dit topic moet posten (windows, netwerk of programmeer), dus neem me niet kwalijk als deze verkeerd staat.

Bij een relatie van ons hebben we het volgende opmerkelijke probleem, het versturen van een website (form) resulteerd in de volgende foutmelding:
The web site you are accessing has experienced an unexpected error.
Please contact the website administrator.

The following information is meant for the website developer for debugging purposes.

Error Occurred While Processing Request
Element PRODID is undefined in FORM.

The error occurred in /usr/jboss-eap-4.2/jboss-as/server/default/deploy/Chain.ear/Chain.war/adminv6/packageadmin/p_date_run.cfm: line 6

4 : <CFQUERY DATASOURCE="AllHotelDB">
5 : DELETE ALLHOTDB.P_DATE
6 : WHERE ProdID = #FORM.ProdID#
7 : </CFQUERY>
8 : <CFIF FORM.PDate NEQ "">

--------------------------------------------------------------------------------

Resources:
Check the ColdFusion documentation to verify that you are using the correct syntax.
Search the Knowledge Base to find a solution to your problem.

Browser Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Remote Address 172.29.21.105
Referrer https://admin.ihotelier.c...ACKAGE_DATES&prodid=37700
Date/Time 03-Nov-08 09:39 AM
Het betreft een website waar een hotel zijn beschikbaarheid bij houdt voor online reserveringen.

Het gekke van deze foutmelding is, deze komt alleen voor bij dit hotel, op alle computers. Bij andere hotels of via mijn eigen internetverbinding krijg ik deze melding niet. (Dit terwijl het hotel een versatel verbinding heeft, en ik zelf ook over een versatel verbinding naar buiten ga.)

Hoe zou dit mogelijk kunnen zijn?
Beheerder van de website heeft alles al bekeken, maar kan verder niets vinden. Zijn volgens hen ook de enige met dit probleem.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Analyseer de data die met het POST-request wordt verstuurd eens en kijk wat de verschillen zijn met een goede, en een foute, let vooral op dingen zoals vreemde tekens of afwijkende types en lengtes.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ÜberWicked
Johnny schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:04:
Analyseer de data die met het POST-request wordt verstuurd eens en kijk wat de verschillen zijn met een goede, en een foute, let vooral op dingen zoals vreemde tekens of afwijkende types en lengtes.
Bedankt voor je reactie.
Helaas is het een https verbinding, en weet ik niet zo snel hoe ik dit moet monitoren?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Aan de client-kant kan je bijv. de TamperData plugin gebruiken om je POST-requests te bekijken en eventueel te bewerken voor het testen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

webdev debugging in eigen applicaties horen in de Devschuur, als je hier geen invloed op hebt dan zou het eerder in CSA thuis horen.
WOS is in ieder geval niet de goede hoek, dus ik ga alvast je topic verkassen ;)

>> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ÜberWicked
mr_obb schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:09:
Aan de client-kant kan je bijv. de TamperData plugin gebruiken om je POST-requests te bekijken en eventueel te bewerken voor het testen.
Heb met Tamper de gegevens zitten bekijken, maar ProdID is gewoon gevuld.
Het zijn 101 post items die verstuurd worden, waarvan de laatste ProdID is, en deze is gevuld met een getal.

Weet het nu echt niet meer..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
ÜberWicked schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:36:
[...]

Heb met Tamper de gegevens zitten bekijken, maar ProdID is gewoon gevuld.
Het zijn 101 post items die verstuurd worden, waarvan de laatste ProdID is, en deze is gevuld met een getal.
Loop je niet gewoon tegen een of andere limiet aan met zoveel POST data?

Intentionally left blank

• ÜberWicked
crisp schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:40:
[...]

Loop je niet gewoon tegen een of andere limiet aan met zoveel POST data?
Zat ik ook aan te denken, maar wie kan dit limiet tegenhouden, het is neit de computer aangezien het op elke computer is. Het is niet de browser aangezien ik IE en FF heb geprobeerd.
Zou de router kunnen zijn, maar is de enige die ik niet zo snel kan verwisselen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
ÜberWicked schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:53:
[...]

Zat ik ook aan te denken, maar wie kan dit limiet tegenhouden, het is neit de computer aangezien het op elke computer is. Het is niet de browser aangezien ik IE en FF heb geprobeerd.
Zou de router kunnen zijn, maar is de enige die ik niet zo snel kan verwisselen.
apache kent instelbare POST limieten en bijvoorbeeld PHP ook. Ik gok dat andere webservers en/of serverside applicatie-platformen dat ook wel hebben.

Intentionally left blank

• ÜberWicked
crisp schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:57:
[...]

apache kent instelbare POST limieten en bijvoorbeeld PHP ook. Ik gok dat andere webservers en/of serverside applicatie-platformen dat ook wel hebben.
Klopt, maar zoals in topic start aangegeven heb ik het alleen vanaf 1 locatie.
Heb het geprobeerd van meerdere andere locaties en dat gaat wel goed. Heb het probleem ook aangegeven bij de website beheerder en die zegt dat alles goed staat en dat wij de enige zijn met problemen.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 12:33
Even een vraagje. Haalt de website ook gegevens vanuit een server die in het hotel staat, dus hetzelfde netwerk waar je nu dit probleem hebt?

• ÜberWicked
Rayzilt schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:46:
Even een vraagje. Haalt de website ook gegevens vanuit een server die in het hotel staat, dus hetzelfde netwerk waar je nu dit probleem hebt?
Nee, de gegevens worden door de gebruiker ingevoerd.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50

Spotmatic

Ken sent me

Persoonlijk denk ik aan problemen met de firewall. Wordt er gebruik gemaakt van een firewall (op de gateway of op de afzonderlijke PC's) en werkt het wel zonder deze firewall?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• ÜberWicked
Spotmatic schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:34:
Persoonlijk denk ik aan problemen met de firewall. Wordt er gebruik gemaakt van een firewall (op de gateway of op de afzonderlijke PC's) en werkt het wel zonder deze firewall?
Firewall op alle computers staat uit.

Router is een Zyxel Prestige 334
Hier is de firewall en content filter ook uitgeschakeld.
Pagina: 1