Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan niet verbinden met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me zonet een splinternieuwe Dell Vostro 1710 laptop aangeschaft met Vista SP1 erop.
Wanneer ik verbinding probeer te maken met een draadloos netwerk krijg ik echter te kampen met het volgende probleem:

Ik zie in de lijst met beschikbare netwerken dus 3 items staan; Wifi1 (beveiligd), Repeater1(onbeveiligd) en Wifi2 (onbeveiligd).

Wanneer ik verbinding probeer te maken met Wifi1 of Repeater1 krijg ik telkens de foutmelding:
Het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toeganspunt.
Nochtans heb ik 4/5 blokjes staan, dus ik heb zeker een goeie ontvangst. Ik heb dit trouwens ook wanneer ik plak naar de AP plaatsneem.

Mijn collega die rechtover me zit die kan dan wel zonder problemen verbinden met die twee bewuste netwerken.

Wanneer ik verbinding maak met Wifi2 kan ik overigens wel connecteren. Dit lijkt me echt een heel bizar probleem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je hebt het over collega, dus ik neem aan dat je op het netwerk van je werk probeert te verbinden.
Vraag de beheerder eens of er eventueel een mac filtering op het netwerkaanwezig is, en indien dit zo is of jouw mac adres toegevoegd kan worden.

Verwijderd

Wellicht is er een proxy aanwezig en zal je dan direct ook bepaalde proxy instellingen nodig hebben.
Het beste kun je dus zijn bij de netwerkbeheerder.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen MAC filtering en/of proxy aanwezig hier.

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

In plaats van de standaard windows zero (zo heet het volgens mij), via de tool van intel (of in ieder geval de manufactor van de chip) proberen te connecten.

Eventueel een keertje het accespoint opnieuw opstarten, lost bij mij vaak een heleboel problemen op :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, ik heb de firmware van de draadloze router moeten updaten.
Pagina: 1