Komende donderdag heb ik een fotoshoot met twee DJ's voor het nieuwe muzieklabel van Ricky Rivaro in de omgeving van Eindhoven, nu wil ik natuurlijk wel een beetje mooie locaties daarvoor gebruiken maar ik ben totaal niet bekend in die buurt omdat ik zelf in Amsterdam woon. Heeft er iemand tips waar ik mooie plaatjes kan schieten in die omgeving?
Verwijderd
Dat lijkt me geheel afhankelijk van je eigen ideeen over de fotoshoot? Kortom, geef eens een betere omschrijving!
Waarom niet gewoon zelf in de auto / trein / bus / whatever springen, en er heen planken, rondrijden en een paar kicke locaties uitzoeken?
Hangt ervanaf wat ze doen qua muziek zou ik zeggen en welke tijd van de dag je het over hebt.
Er is wel genoeg strakke architectuur in eindhoven als dat bij de muziek past.
Het winkel-centrum ding vlak bij het station (centrumkant) is wel erg strak, maar ook druk als het overdag is. Hoewel dan altijd de optie van stoere stil-staande dj's en bewegende crowd beschikbaar komen.
Aan de andere kant: hoor jij of je opdrachtgever dit niet te weten voordat je aan zoiets begint?
voorbereiding enzo.
Er is wel genoeg strakke architectuur in eindhoven als dat bij de muziek past.
Het winkel-centrum ding vlak bij het station (centrumkant) is wel erg strak, maar ook druk als het overdag is. Hoewel dan altijd de optie van stoere stil-staande dj's en bewegende crowd beschikbaar komen.
Aan de andere kant: hoor jij of je opdrachtgever dit niet te weten voordat je aan zoiets begint?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
ik heb net telefoontje van Ricky zelf gehad of ik hier interesse in had.. ik heb helaas morgen en woensdag geen vrij om even naar Eindhoven te gaan (op dit moment ook geen auto tot de beschikking) en dat is toch inderdaad altijd het beste, helaas dus geen ruime tijd om voor te bereiden.
De DJ's hebben als muziekstyle housemuziek.
De DJ's hebben als muziekstyle housemuziek.
Verwijderd
kun je niet wat doen met een strak gebouw als het Krabbedans? Of noem het lichtfestival in Eindhoven, daar moet je zeker wat mee kunnen. Maar dat had je zelf op zich ook kunnen inlezen, dat hoort ook bij het werk van een fotograaf, net zo goed als nabewerking
klopt, ik ben alleen nog nooit in Eindhoven geweest dus heb echt geeeeen idee wat daar allemaal te vinden is, vandaar dat ik even tips verzamel.. kan ik aan de hand daarvan ook weer dingen opzoeken op internet. Ik ga even checken naar Krabbedans en Lichtfestival
De Berenkuil heeft toch nog steeds heel veel grafiti? Misschien leuk om daar overdag ('s avonds zou ik niet doen) te fotograferen. Zijn wat tunneltjes voor wat donkere plekken en het is rondom, dus je kunt ook een beetje spelen met zonlicht inval (als de zon tenminste schijnt).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
misschien zoeken op flickr of google maps naar foto's met locatie eindhoven ?
Signature
Op dit moment is het Glow in Eindhoven, misschien dat je daar wat mee kunt? Voor meer informatie check: http://www.gloweindhoven.nl/. Verder zou je ook naar een gebouw als het van Abbemuseum kunnen lopen, je komt dan niet alleen langs genoeg andere gebouwen, maar qua moderne architectuur is dat ook wel een leuk gebouw. Mocht je iets met skatende mensen willen doen kan je ook altijd even langs het Stadhuisplein lopen, daar is vaak ook wel iets te doen...
Succes!
Succes!
Wat voor soort locatie zoek je?
Naast de eerder genoemde locaties kan bijvoorbeeld Strijp S (oud Philips-terrein) mogelijkheden bieden.
Naast de eerder genoemde locaties kan bijvoorbeeld Strijp S (oud Philips-terrein) mogelijkheden bieden.
Verwijderd
ja, dat snap ik. Maar had je überhaupt wel op Eindhoven Gegoogeld voor je het hier kwam vragen? Dat bedoelde ik eigenlijk.gise schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:35:
klopt, ik ben alleen nog nooit in Eindhoven geweest dus heb echt geeeeen idee wat daar allemaal te vinden is, vandaar dat ik even tips verzamel.. kan ik aan de hand daarvan ook weer dingen opzoeken op internet. Ik ga even checken naar Krabbedans en Lichtfestival
Maar goed, heb je nu niet al genoeg goeie dingen?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 11:54 ]
heb sowieso al gegoogled, ga ook heus niet mijn locatie af laten hangen van één topic op GoT hopend dat hier de gouden tip zou vallen. Had geen tijd om van te voren daarheen te gaan zoals ik al zei omdat het alles nogal kort dag was en dat is uiteraard wel de beste optie, maar nu valt die dus af door tijdgebrek. maar als je niet bekend bent in Eindhoven is het ook heel lastig om via Google iets te vinden. heb via via wel wat tips gekregen zoals klokgebouw etc (hier in het topic ook genoemd, phillips gebouw) en dan kan je toch op die naam googlen en kijken of dat wat is.
Heb sowieso een locatie kunnen regelen via een vriendin van me die daar een kennis heeft met een paar grote loodsen die leegstaan. staan we toch droog mocht het gaan regenen. Eerst daar maar eens een paar shots maken en als ik daar tevreden ben dan nog even buiten rondcrossen
Heb sowieso een locatie kunnen regelen via een vriendin van me die daar een kennis heeft met een paar grote loodsen die leegstaan. staan we toch droog mocht het gaan regenen. Eerst daar maar eens een paar shots maken en als ik daar tevreden ben dan nog even buiten rondcrossen
Pagina: 1