Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook 2003: inbox Gemachtigde toevoegen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een gebruiker in ons bedrijf wil een collega toegang geven tot zijn mailbox. Wanneer hij via Extra > Opties > Gemachtigden zijn collega probeert toe te voegen krijgt hij de volgende melding:
"Het tabblad gemachtigden is niet beschikbaar. Geen toegang verkregen tot Outlook-map."

We hebben nagekeken of deze persoon de goede rechten heeft om een andere gebruiker te machtigen tot zijn inbox. Dit is het geval.

Ik hoop dat jullie ons een stukje verder kunnen helpen. Waar zou dit aan kunnen liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 14:13 ]

Verwijderd

AD > User properties > Mailbox rights
AD > User properties > Security > advanced (meer opties dan mailbox rights)

Misschien dat je wel even de advanced features van je AD aanzetten (view / advanced features)

Verwijderd

Topicstarter
De rechten staan, zoals eerder al gezegd, zoals ze horen. De gebruiker heeft de zelfde rechten als iedere andere gebruiker. Bij de andere gebruikers gaat het gewoon goed. Alleen bij deze specifieke gebruiker niet.

Verwijderd

als iedere andere gebruiker.
Dit had ik er niet uit begrepen.

De users zitten beiden onder dezelfde policy?

Verwijderd

Topicstarter
De gebruikers zitten inderdaad allemaal onder de zelfde policy

Verwijderd

Het kan ook liggen aan de persoon die juist via de machtiging de folder wil openen. Het hoeft niet perse te liggen aan de account die de machtiging uitdeelt. Dus bekijk het probleem andersom.

Echter zeg je al dat beide accounts gelijk zijn... dus bovenstaande raakt dan ook kant nog wal. Verder zou ik zo 123 ook niet iets anders weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 17:01 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
1. Zit de Outlook-client van deze user mogelijk op een ander patchlevel dan de rest (bv nog geen SP2/3/ oid? )
2. Lukt het vanaf een andere pc wel?
3. Werk je met de outlook-cached modus? Lukt het dan wel als je dat uitzet en online werkt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De invoegtoepassing voor gemachtigdentoegang is reeds geinstalleerd. Het openen van het tabblad "gemachtigden" lukt niet ongeacht welke computeraccount of computer we gebruiken.

Het lijkt mij dat het dus niet liggen kan aan de persoon die de map via een machtiging wil openen aangezien we nog niet eens zo ver komen dat we de machtigingen kunnen toevoegen. (We komen immers niet eens op het machtegingen tabblad.)

Mijn collega (die de zelfde SP heeft als de gebruikers in kwestie) krijgt dezelfde foutmelding. Het ligt dus neit aan het SP.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn je resultaten bij punt 2 en 3? Mogelijk kun je de rechten eens resetten op die mailbox met pfdavadmin?

[ Voor 48% gewijzigd door sanfranjake op 04-11-2008 15:11 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
punt 2: Op iedere computer waar we een machtiging willen toevoegen op de desbetreffende mailbox van deze gebruiker krijgen wij deze melding. Het is dus niet aan een pc gebonden.

punt 3: Cashed-modus zijn zowel uit als aan geprobeerd. Resultaat is steeds het zelfde.
Pagina: 1