HTS - kleine speakers, kwaliteitsverschil

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:04
Beste mensen,

Ben momenteel bezig met een aanbouw, waarna we alles maar direct vervangen mbt tv, audio etc. Nu heeft mijn vriendin een redelijke vinger in de pap, waardoor de speakers aan bepaalde maten moeten voorzien ;). Grote speakerzuilen is een definate NO-NO bijvoorbeeld ;).

Nu heb ik zelf al flink lopen zoeken en kom eigenlijk overal tot de slotsom dat het een compromis zal worden mbt geluidskwaliteit. Nu lees ik alleen nergens wat nou echt de goede speakers zijn voor mijn situatie. Budget is ongeveer 1500 euro, liefst incl. a/v receiver.

Waar ik zelf al naar gekeken heb is bijv. een Onkyo receiver met Anthony Gallo Micro Ti speakertje en TR1 subwoofer, echter kom je dan al snel boven het budget uit. Toen ik bij Onkyo aan het kijken was zag ik dat zij ook complete 5.1 systeempjes aanbieden incl. speakers. Is dit kwalitatief prut of is dit van redelijke tot goede kwaliteit?

Let wel: ik ben geen audiofiel ;). De ruimte die gevuld moet worden is ongeveer 4,5x4,5 m.

Verwijderd

Setjes van Kef, KHT-2005.2 kan je kopen voor net onder de 500 euro, dan heb je nog 1000 euro over voor een versterker.

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:11:
Setjes van Kef, KHT-2005.2 kan je kopen voor net onder de 500 euro, dan heb je nog 1000 euro over voor een versterker.
Ziet er wel leuk uit inderdaad. Wat betreft kwaliteit, zijn dit soort speakertjes allemaal nagenoeg gelijk? Dus de KEF 2005.2 / 5005.2, de Anthony Gallo en de Onkyo?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 16:16
Ik denk dat de Kef's en Anthony Gallo ongeveer gelijkwaardig zijn en de Onkyo wat minder (maar ook goedkoper). Uiteraard zijn speakers hoger in de range bij Kef en AG meestal beter dan die lager in de range.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Martijn schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:35:
[...]

Ziet er wel leuk uit inderdaad. Wat betreft kwaliteit, zijn dit soort speakertjes allemaal nagenoeg gelijk? Dus de KEF 2005.2 / 5005.2, de Anthony Gallo en de Onkyo?
dat zal je zelf toch even moeten gaan beluisteren.
als je dan toch gaat luisteren neem de mordaunt short genie ook mee of de mordaunt short alumni. en laat je als je naar een leuke audio winkel gaat geen oor aan naaien met betrekking tot versterker een setje als de hierboven genoemde hebben genoeg aan bijvoorbeeld een Marantz SR-4002 of eventueel voor een leuke prijs een Marantz SR-5002 ik heb al zo vaak mensen thuis zien komen met speakers van 500 700 euro en een versterker van het zelfde bedrag. dan heb je een dikke versterker staan die nooit over de 20% van zijn vermogen gaat.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

De onkyo eigen setjes heb ik nooit gehoord, maar die zullen denk ik iets minder zijn dan de kef 2005.2. De 5005.2 is alweer twee keer zo duur als de 2005.2 dus alleen op prijs al moeilijk te vergelijken, ze zullen vast beter zijn. De AG ken ik niet, maar die zijn zo te zien ook aardig aan de prijs?

Ik heb die kef 2005.2 zelf ook en vind het voor films prima, ook voor muziek vind ik het goed. En zoals je zelf zegt, je bent geen audiofiel, waarom zou je dan zoveel uitgeven voor speakers? De kef 2005.2 voldoet aan wat je zoekt in een satelliet systeem denk ik en je vriendin kan er denk ik ook mee leven?

• Martijn
De AG's zijn inderdaad redelijk aan de prijs (rond de 225 euro per speaker en 350 voor de subwoofer), waardoor het eigenlijk buiten budget valt. De reden dat ik naar de KEF5005 keek was dat ik die visueel mooier vind ;). Maar een praktische vraag, waar kun je dit soort speakers beluisteren? Vroeger zat er in Eindhoven nog de vogelzang waar de wat betere audio te beluisteren was. Nu verkopen ze wel een beetje KEF en Mordaunt spul bij de MediaMarkt, maar beluisteren is daar redelijk onmogelijk...

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 16:16
Hobo, Stassen, Raf, plaatselijke hifizaak, enz.

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:30:
.......
Ben momenteel bezig met een aanbouw, waarna we alles maar direct vervangen mbt tv, audio etc. Nu heeft mijn vriendin een redelijke vinger in de pap, waardoor de speakers aan bepaalde maten moeten voorzien ;). Grote speakerzuilen is een definate NO-NO bijvoorbeeld ;).
.......
Ongelooflijk, dat wij mannen, dit nog tolereren. Ik wist het wel als ik jou was. Wij als mannen moeten ook al die schoenen en tassen voor lief nemen, daar mag dus ook wel iets tegenover staan... >:)

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:29:
[...]

Ongelooflijk, dat wij mannen, dit nog tolereren. Ik wist het wel als ik jou was. Wij als mannen moeten ook al die schoenen en tassen voor lief nemen, daar mag dus ook wel iets tegenover staan... >:)
Hmm, daar heb je een goed punt, ik ga die kaart eens spelen ;). Maargoed, dan zegt ze waarschijnlijk dat ik de speakers, net als de schoenen, ook wel in de gang mag zetten ;).

Verwijderd

Hier min of meer hetzelfde probleem gehad.

Ik heb nu een aantal maanden een Onkyo 606 met een Mordaunt Short Genie setje:

http://www.bestekeus.nl/p...est_WINNER-pId-27334.html

De speakers zijn nu 550,- en de versterker 540,- bij bestekeus.nl

Ik moet zeggen dat die speakers heel goed klinken, ze zijn ook al een hele tijd als beste uit verschillende what hifi testen gekomen en zien er ook goed uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 10:15 ]

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:47:
[...]

Hmm, daar heb je een goed punt, ik ga die kaart eens spelen ;). Maargoed, dan zegt ze waarschijnlijk dat ik de speakers, net als de schoenen, ook wel in de gang mag zetten ;).
Mja indd, je kunt beter het spelletje maar wat meespelen en wat kleiners kopen, maar dan zou ik er wel voor zorgen dat er ook geen "troep" op de speakers word gezet, zoals bloemen en kaarsjes..... :X

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:58:
[...]

Mja indd, je kunt beter het spelletje maar wat meespelen en wat kleiners kopen, maar dan zou ik er wel voor zorgen dat er ook geen "troep" op de speakers word gezet, zoals bloemen en kaarsjes..... :X
Mja, inderdaad, ze zal graag een plant / lamp op de subwoofer zetten vrees ik ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:11:
Hier min of meer hetzelfde probleem gehad.

Ik heb nu een aantal maanden een Onkyo 606 met een Mordaunt Short Genie setje:

http://www.bestekeus.nl/p...est_WINNER-pId-27334.html

De speakers zijn nu 550,- en de versterker 540,- bij bestekeus.nl

Ik moet zeggen dat die speakers heel goed klinken, ze zijn ook al een hele tijd als beste uit verschillende what hifi testen gekomen en zien er ook goed uit.
Die versterker kan je sowieso al voor minstens 100 euro minder kopen nu.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-12 20:42
Zoals al gezegt in dit topic, zou ik ook gaan voor zo'n setje van Mordaunt Short, of Kef. De MS heb 'k zelf ervaring mee, de Kef's niet maar daar hoor ik zo veel positieve dingen over. Qua receiver zou 'k zoals ook al gezegt ook geen overkill ding aanschaffen. Bij de Mordaunt Shorts combineert een Marantz erg leuk. Ik zou in dat geval voor een SR-4002 of SR-4003 gaan, afhankelijk of je eigen decoders voor nieuwe audioformaten belangrijk vind. En deze hebben meer dan genoeg vermogen om een paar sattelietjes aan te sturen. En ik zou gewoon ergens eens wat proberen te beluisteren, dan heb je een idee wat je kunt verwachten.
Pagina: 1