Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook 2007 - Regel map verplaatsen (domein niveau)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet een werkende regel aan te maken wat ervoor zorgt dat mail van de inbox met een bepaald domein (bijv. @hotmail.com) verplaatst word naar een sub-folder. Dit gebeurd wel als ik het volledige mailadres in de regel verwerk (bijv. test@hotmail.com).

1.Zodra ik test mailtjes verstuur m.b.v. www.pomba.nl -> anoniem mail te versturen, dan komen de berichten netjes binnen in de betreffende sub-folder (het lijkt dan te werken), maar zodra mailtjes afkomstig van de daadwerkelijke afzender binnen komen, blijven de mailtjes in de inbox staan;

2. Ik heb het domein op verschillende manieren in de regel gedefinieerd (bijv. eindigend met ; of hotmail.com of "@hotmail.com" enz.) zonder resultaat;

3. Tevens geprobeerd de entry "het verwerken van regels beeindigen" toe te voegen, mocht ook niet baten.

4. Outlook 2007 help geraadpleegd zonder resultaat;

Ik heb de regel als volgt opgezet:

"Deze regel nadat het bericht word ontvangen afkomstig van @hotmail.com
verplaats het bericht naar SPAM en het verwerken van regels beeindigen"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee zo werkt dat niet, wel kan je een regel maken met daarin "Een specifieke tekst in het adres van de afzender".

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas nog niet gelukt, de instelling zelf geeft aan dat het alleen lokaal actief is. Wat impliceert dat je een Outlookclient actief c.q. draaiende moet hebben met het betreffende mailaccount gedefinieerd om de regels actief te houden. Dit ook getest, maar zonder resultaat

De regels die ik wil instellen zijn bedoeld voor een groepsmailbox. De gebruikers hebben in hun eigen persoonlijke mailbox een snelkoppeling daar naar toe.

We hebben Exchange Server 2007. Moet ik misschien daar het een en ander aanpassen?

Nogmaals het vreemde is dat de regel die ik had gebruikt wel werkt met Pomba.

"Deze regel nadat het bericht word ontvangen afkomstig van @hotmail.com
verplaats het bericht naar SPAM en het verwerken van regels beeindigen"

Als ik het adres @hotmail.com aanpas en volledige e-mailadressen gebruik, werkt alles naar behoren, maar om nou alle adressen van een bedrijf erin te kloppen dat is toch teveel van het goede lijkt me.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je het dan niet met hub transport rules oplossen op de server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters