Voor mijn werk zijn we op zoek naar een CMS waarmee een tiental werknemers een 30-tal project-sites kunnen onderhouden. Voor lopende trajecten en klanten is het belangrijk dat we up-to-date informatie kunnen geven, waaronder documenten, bestanden, voorbeelden en gewoon platte tekst. Belangrijk is ook dat de klant (of meerdere werknemers van die klant) daarop in kunnen loggen en dan eventueel zelf toevoegingen kunnen doen en/of reageren. Het is belangrijk dat dit allemaal binnen 1 oplossing (en dus 1 grote site past). Echter, ik moet ook custom modules/componenten kunnen schrijven waardoor onze eigen softwarepakket kan communiceren met de site en er moet een duidelijk user en groepen beheer in zitten zodat klanten alleen bij hun eigen site kunnen komen en bij algemene info.
Ik heb eerst gekeken bij open-source oplossingen en Joomla was degene die het meest in de buurt kwam, maar die mist een uitgebreid user-admin systeem. Er zijn wel extensions te krijgen, maar er is er nog geen een voor Joomla 1.5 die voldoet aan de eis van group policies. Kwa uitbreidbaarheid is het echter perfect.
Daarom kijken we nu ook naar commerciele oplossingen, maar dat zijn er zo ongelooflijk veel en met zulke uiteenlopende bedragen, zodat ik door de bomen het bos niet meer zie en vroeg ik me af of mensen konden helpen.
De eisen zijn:
- PHP en MySQL
- Uitgebreid user en group beheer
- Afschermen van content voor bepaalde groepen
- Goede, gedocumenteerde, uitbreidmogelijkheden
- Content creation mogelijk zonder html-kennis
Het bovenstaande is ook mogelijk door zelf het group-beheer te gaan bouwen voor Joomla of misschien heb ik (een eventuele commerciele) extensie over het hoofd gezien.
Kent er iemand (commerciele) paketten of misschien (commerciele) extensies voor Joomla 1.5 die daaraan voldoen?
Ik heb eerst gekeken bij open-source oplossingen en Joomla was degene die het meest in de buurt kwam, maar die mist een uitgebreid user-admin systeem. Er zijn wel extensions te krijgen, maar er is er nog geen een voor Joomla 1.5 die voldoet aan de eis van group policies. Kwa uitbreidbaarheid is het echter perfect.
Daarom kijken we nu ook naar commerciele oplossingen, maar dat zijn er zo ongelooflijk veel en met zulke uiteenlopende bedragen, zodat ik door de bomen het bos niet meer zie en vroeg ik me af of mensen konden helpen.
De eisen zijn:
- PHP en MySQL
- Uitgebreid user en group beheer
- Afschermen van content voor bepaalde groepen
- Goede, gedocumenteerde, uitbreidmogelijkheden
- Content creation mogelijk zonder html-kennis
Het bovenstaande is ook mogelijk door zelf het group-beheer te gaan bouwen voor Joomla of misschien heb ik (een eventuele commerciele) extensie over het hoofd gezien.
Kent er iemand (commerciele) paketten of misschien (commerciele) extensies voor Joomla 1.5 die daaraan voldoen?
[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-11-2008 13:01 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.