[CMS] (Commercieel) met uitgebreide groep-functies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Voor mijn werk zijn we op zoek naar een CMS waarmee een tiental werknemers een 30-tal project-sites kunnen onderhouden. Voor lopende trajecten en klanten is het belangrijk dat we up-to-date informatie kunnen geven, waaronder documenten, bestanden, voorbeelden en gewoon platte tekst. Belangrijk is ook dat de klant (of meerdere werknemers van die klant) daarop in kunnen loggen en dan eventueel zelf toevoegingen kunnen doen en/of reageren. Het is belangrijk dat dit allemaal binnen 1 oplossing (en dus 1 grote site past). Echter, ik moet ook custom modules/componenten kunnen schrijven waardoor onze eigen softwarepakket kan communiceren met de site en er moet een duidelijk user en groepen beheer in zitten zodat klanten alleen bij hun eigen site kunnen komen en bij algemene info.

Ik heb eerst gekeken bij open-source oplossingen en Joomla was degene die het meest in de buurt kwam, maar die mist een uitgebreid user-admin systeem. Er zijn wel extensions te krijgen, maar er is er nog geen een voor Joomla 1.5 die voldoet aan de eis van group policies. Kwa uitbreidbaarheid is het echter perfect.

Daarom kijken we nu ook naar commerciele oplossingen, maar dat zijn er zo ongelooflijk veel en met zulke uiteenlopende bedragen, zodat ik door de bomen het bos niet meer zie en vroeg ik me af of mensen konden helpen.

De eisen zijn:
- PHP en MySQL
- Uitgebreid user en group beheer
- Afschermen van content voor bepaalde groepen
- Goede, gedocumenteerde, uitbreidmogelijkheden
- Content creation mogelijk zonder html-kennis

Het bovenstaande is ook mogelijk door zelf het group-beheer te gaan bouwen voor Joomla of misschien heb ik (een eventuele commerciele) extensie over het hoofd gezien.

Kent er iemand (commerciele) paketten of misschien (commerciele) extensies voor Joomla 1.5 die daaraan voldoen?

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-11-2008 13:01 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Joh, die heb ik al lang gezien.
Daarvan is 99% in ontwikkeling of niet toereikend en de commerciele toepassingen draaien bijna allemaal op iets anders dan MySQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Joh; dan moet je dat vermelden in je topicstart. Hoe kunnen wij dat ruiken? In plaats dat je dankbaar bent voor de reactie :X

Neem hier maar eens een kijkje dan: http://www.cmsmatrix.org/matrix/cms-matrix?func=search Tenzij je die ook al hebt gezien natuurlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 03-11-2008 13:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Als ik zeg dat ik al gekeken heb naar opensource oplossingen heb ik alle basic dingen als Google en Wiki al lang gedaan, ook de CMS Matrix. Aangezien dit overal vermeld wordt dat heey verplicht is Google etc eerst zelf te doen, en terecht, ga ik er niet vanuit dat ik dat moet melden.

Simpel een linkje van de allereerste link van google dumpen in een topic met uitgebreide topicstart getuigt ook niet echt van hulpvaardigheid maar als onderschatting van de topicstarter.

Maar dan ter aanvulling:
Bedankt! Ook voor de CMS Matrix.

Maar helaas, die resources had ik al uitgeput.

[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-11-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben ook nog wel eens benaderd door:
http://www.cmssystemen.nl/
Zij hebben een informatiepakket met allerlei cms-en erin. Je stelt wel je gegevens beschikbaar voor spam van allerlei CMS leveranciers, maar het voordeel is dat ze naar jou toekomen :)

Overigens vind ik de combinatie PHP, MySQL en professionele omgeving + het pakket van eisen wel een beetje vreemd. Maar goed, mogelijk is dat gebaseerd op mijn licht negatieve blik op PHP/MySQL.

Sorry als ik je beledigd heb hoor, maar het was een wiki pagina die ik zelf ook al eens gebruikt heb om een CMS te vinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
No problem :)
Bedankt voor deze reactie.

Ik ga eens kijken bij CMSSystemen.nl

Wat betreft PHP/MySQL is het zo dat we bij XS4All zitten. Helaas is er geen andere mogelijkheid nu, tenzij we het zelf hosten, maar dat vraagt ook weer aanpassingen aan de server hier etc.

Eigenlijk is het pakket van eisen niet zo vreemd :)
In feite is het Joomla, maar met uitgebreid user-systeem.

EDIT:
Overigens ter aanvulling. Waarschijnlijk voldoen er een hoop opensource CMS aan mijn eisen, maar waarschijnlijk initieel dus niet. Het kan goed mogelijk zijn dat ik ergens een extensie moet vinden die hem uitbreidt, maar voor alle CMS dat gaan uitzoeken is een heidens karwei, dus vandaar mijn vraag ook hier. Ik hoop eigenlijk op een reactie als "Oh!, dat is gewoon dat CMS met deze aanvulling".

[ Voor 105% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-11-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik claim niet overal ervaring mee te hebben, maar hierbij wat ideeën:
  • Typo3 heeft een Unix-achtig user - group - others permissie systeem dat per gedeelte en per pagina is in te stellen.
  • Xaraya zou ook een aardige basis kunnen vormen (zie bijvoorbeeld realms, roles, privileges, paginacontent filteren). Het is (net als Typo3) wel een lastig pakket om 'in te komen', de structuur is zo gemaakt dat je zoveel mogelijk de functionaliteit van de modules aan elkaar kunt koppelen. Het is eigenlijk één grote API, maar je moet zelf een beetje uitzoeken hoe je al de functionaliteit aan elkaar kunt rijgen. Je maakt een wat makkelijker start als je contact kunt onderhouden met een Xaraya ontwikkelaar voor ondersteuning. Ik heb hiervoor wel eens gebruik gemaakt van Marcel van der Boom (hsdev.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 11:09
Ik heb hele goede ervaring met modxcms.com,.
Dit CMS systeem is ontzettend flexibel, je kan er gemakkelijk je eigen modules/plugins/templates, etc voor schrijven en biedt een goed instelbaar permissie systeem.

Het draaien van meerdere sites binnen één CMS installatie is mogelijk d.m.v. een plugin. Zelf ook vaak mee gewerkt en meer dan 10 sites met een gecombineerd aantal pagina's van +- 4500 draait zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dank dank!

Mocht een CSM erg goed bevallen, dan is het wellicht een oplossing voor de complete site en intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het feit dat je al gelijk vastlegt op PHP/Mysql Limiteert je enorm, je komt dan als snel uit bij pauper cms'en als Joomla, PhpNuke etc. Kortom als je die eis laat vallen zul je een stuk betere opties hebben. En op hosting zou ik het niet laten afhangen, voor een paar tientjes per maand kan je elk willekeurig OS/Database laten hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
raptorix schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:40:
En op hosting zou ik het niet laten afhangen, voor een paar tientjes per maand kan je elk willekeurig OS/Database laten hosten.
Een dedicated hosting of een eigen server is een goed idee als je een publiek gedeelte hebt waarop je veel bezoekers tegelijk verwacht, dan kun je bijvoorbeeld memcached gebruiken om de meest opgevraagde bestanden in RAM te cachen. Een goed CMS systeem kan de cachefuncties ook op blokniveau gebruiken (bijvoorbeeld de menu's) zodat je unieke pagina's kunt serveren waarbij toch zoveel mogelijk uit de caches wordt geplukt.
Nou nou :P

Maar goed, nu we het blijkbaar over 'pauper oplossingen' hebben... is de vormgeving / templating echt belangrijk (is de website ook voor klanten bedoeld) of gaat het je alleen om de functionaliteit? Je zou dan 's kunnen kijken naar groupware suites (phpgroupware, opengroupware enz.) of een uitgebreid wikimedia-achtig systeem (Mindtouch, TikiWiki)...
Pagina: 1