Terminal Server 2008 Encryptie fout

Pagina: 1
Acties:

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een probleem met terminal server 2008.

als ik een rdp connectie maak dan gaat alles goed. ik kan inloggen en ik krijg de console te zien. echter krijg ik soms (niet altijd) na een aantal minuten de melding:

Het versleutelen van gegevens is mislukt. De sessie wordt beëindigd. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

als ik dit probeer dan krijg ik dezelfde melding weer. als ik een half uur later inlog dan kan ik zonder problemen inloggen totdat ik de melding weer te zien krijg na een x aantal minuten.

Ik gebruik windows Vista als client met de laatste updates. ik verbind naar een windows 2008 standard server. vista is NL en server is EN als taal.

Ik heb gebruik gemaakt van een self singed certificaat.

Heeft iemand een suggestie?

• hoenderdos
Nog geen reacties maar ik denk dat dit de oplossing was.
Ik heb een officieel certificaat aangevraagd via Comodo SSL. Dit lijkt het probleem op te lossen.

Verwijderd

Hey Hoenderdos,

Ik ben tegen exact dezelfde foutmelding aangelopen deze week. Enige verschil is dat het bij mij een XP client was en een Nederlandse versie van Microsoft Windows Server 2008 Standaard.

Er draait wel Terminal Services op deze server, wellicht dat daar de fout in zit.

Die oplossing die jij hebt getroffen is dat het kopen van een Comodo SSL certificaat ?

• hoenderdos
[

Die oplossing die jij hebt getroffen is dat het kopen van een Comodo SSL certificaat ?
Ja ik dacht dus dat het opgelost was maar dat is niet het geval. Ik krijg toch wederom deze foutmelding. ook hier betreft het een terminal services server.

Erik

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

hoenderdos schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:08:
Ik heb gebruik gemaakt van een self singed certificaat.
Ik heb een officieel certificaat aangevraagd via Comodo SSL. Dit lijkt het probleem op te lossen.
1. Als je het publieke gebruikte certificaat opent op de client. Herkent de client het certificaat als zijnde geldig ?
Indien nee: Dan zou het we eens kunnen zijn dat daardoor dit niet goed gaat.
vooral met vista wil het nog wel eens gebeuren dat een CA (degene die het certificaat heeft uitgegeven heeft) niet getrust wordt en dat daarom het certificaat niet werkt.
2. Heeft de server de private key van het certificaat ?
zonder de private key, kan de server het certificaat niet gebruike.
3. Is de naam waaronder de server benaderd wordt, dezelfde als in het certificaat vermeld wordt ?
Je kan niet zomaar een "certificaat" gebruiken voor een server.

[ Voor 7% gewijzigd door reddog33hummer op 17-11-2008 21:41 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze topic gevonden nadat ik zelf hetzelfde probleem heb gekregen. Ik kan RDP uitvoeren van vista naar server 2003, naar xp pro, maar niet naar vista or server 2008. ik krijg ook de identieke zelfde melding.
Indien ik via vpn RDP inlog naar de server 2003, dan kan ik via die server naar de vista of server 2008 computer via rdp, maar niet rechtstreeks.

Het is duidelijk een veiligheids of certificaat probleem, maar hoe op te lossen?

Heb jij al een oplossing

Johan

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:31:
Hallo,

Ik heb deze topic gevonden nadat ik zelf hetzelfde probleem heb gekregen. Ik kan RDP uitvoeren van vista naar server 2003, naar xp pro, maar niet naar vista or server 2008. ik krijg ook de identieke zelfde melding.
Indien ik via vpn RDP inlog naar de server 2003, dan kan ik via die server naar de vista of server 2008 computer via rdp, maar niet rechtstreeks.

Het is duidelijk een veiligheids of certificaat probleem, maar hoe op te lossen?

Heb jij al een oplossing

Johan
Controleer je RDP settings bij Mycomputer / deze computer en controleer je rdp versie.
;)

• hoenderdos
LuckyY schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:51:
[...]

Controleer je RDP settings bij Mycomputer / deze computer en controleer je rdp versie.
;)
Daar zul je het probleem niet kunnen oplossen. Ik heb het probleem nog niet opgelost maar ben hier ook niet zo heel actief meer mee bezig geweest. Als je op internet zoekt zul je meer fora vinden met mensen met dit probleem. Het probleem doet zich in bijna alle gevallen voor in combinatie tussen vista en 2008.

kijk hier ook eens:

http://social.technet.mic...9072-f9ecd3f17a72/#page:1

Mocht deze oplossing werken post het hier dan even. ik hoop dat ik van de week tijd heb om het zelf te testen.

Verwijderd

Hoi,

heb je dit al kunnen oplossen? Ik vind er maar geen oplossing voor.

Als ik rechtstreeks op het netwerk inlog via RDP: geen probleem.
Als ik van thuis uit eerst een vpn tunnel leg : ook geen probleem (ik zit dan zogegd op het netwerk)

Als ik van thuis zonder vpn inlog, dan lukt het niet : ik krijg na enkele seconden het "versleutelingsscherm".

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:59:
Hoi,

heb je dit al kunnen oplossen? Ik vind er maar geen oplossing voor.

Als ik rechtstreeks op het netwerk inlog via RDP: geen probleem.
Als ik van thuis uit eerst een vpn tunnel leg : ook geen probleem (ik zit dan zogegd op het netwerk)

Als ik van thuis zonder vpn inlog, dan lukt het niet : ik krijg na enkele seconden het "versleutelingsscherm".
zet Offload TCP LargeSend eens uit op je netwerkaart in je server.

probleem komt vaker voor, deze setting lost het in 9 van de 10 gevallen op

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1