Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben nu na mijn afstuderen bezig om mijn werk als ZZP'er helemaal op de rails te krijgen, en moet ook dus gaan denken aan dit soort bovenstaande dingen...

Zijn er hier ZZP'ers die willen delen hoe ze met dit soort dingen omgaan? Ik lees dat veel ZZP'ers geen arbeids​ongeschiktheids​verzekering hebben, bijv.

Tips voor verzekeraars? Of is het slim om het via mijn bank te doen? Ik ben benieuwd naar ervaringen..

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 03-11-2008 11:02 ]

specs

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik ben intussen geen zzp'er meer, maar heb wel destijds al direct een AOV afgesloten. Kosten vallen best mee zolang je geen spectaculaire dingen doet - als je beeldschermwerk (ICT) doet heb je in principe redelijk weinig risico op lichamelijke problemen, en kun je dus af met 6 maanden wachttijd en een niet al te spectaculair te verzekeren salaris.

Let erop dat het exponentieel duurder wordt naarmate je aan dat soort dingen gaat tornen - anderhalf modaal met een maand wachttijd is duur, modaal met 6 maanden wachttijd is goed te doen.

Professionele website nodig?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
In sommige gevallen kun je je verzekeren via UWV. Je moet dat wel op tijd doen.

http://www.uwv.nl/een_eig...-verzekeringen/index.aspx

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 16:01

AMDFreak

Intel is zo..

Tip, praat met een tussenpersoon.

Zij kunnen je haarfijn vertellen welke zaken je wel en niet hoeft te verzekeren. Ook al eens gedacht aan je pensioen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Een AOV is inderdaad een stuk maatwerk.

De hele aov moet afgesteld zijn op je persoonlijk situatie / beroep / vermogen etc etc.

Vanuit daar ga je dan kijken welke maatschappij er bij past.

Praat inderdaad eens met een tussenpersoon die kan je er meer over vertellen

Er zijn trouwens de laatste jaren zeer veel betaalbare ZZP pakketten gekomen waarbij je de AVB / RB / AOV kunt combineren en zo een redelijke korting kan krijgen

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb even zitten kijken en een AOV kost voor mij (3 maanden, €40.000 per jaar) ongeveer 216,- in de maand. Ik zou dus in je ondernemingsplan ongeveer € 300,- begroten (doe ik wel iig).

Het enige wat ik me zit af te vragen, wat voor looptijd zit hier aan? Zit je er gelijk een jaar aan vast of kan je zoiets elke maand opzeggen? (jaja, ik moet ze gewoon bellen, maar nu nemen ze de telefoon niet op :P)

offtopic:
niet om te spammen of het topic te kapen, maar er zijn binnenkort de ZZP infodagen, vlakbij schiphol. Ik denk dat dat wel een plek is om heel veel info in 1 keer te krijgen. Zijn er misschien tweakers die daar naar toe gaan?

[ Voor 35% gewijzigd door Standeman op 05-11-2008 22:17 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:17

Lordy79

Vastberaden

Ik heb ook een AOV afgesloten (ben DGA dus ook geen WW/WIA enzo) en betaal geloof ik 1500 euro per jaar, maar ik hou dan slechts 70% van mijn loon over. Overigens is de premie over het algemeen aftrekbaar van de inkomstenbelasting maar als je IB-ondernemer bent is dat sowieso geen probleem.

Wat ik heb gedaan is een assurantieadviseur gebeld en om advies gevraagd want zoals hierboven ook gezegd: het is maatwerk.

Overigens zit ik er 5 jaar aan vast en wordt het geloof ik stilzwijgend verlengd per jaar.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Lordy79 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:45:
Ik heb ook een AOV afgesloten (ben DGA dus ook geen WW/WIA enzo) en betaal geloof ik 1500 euro per jaar, maar ik hou dan slechts 70% van mijn loon over.
Bij de premie dan ook even vermelden hoeveel wachttijd erop zit :)

Ik betaal iets van 1700 p/j voor bovenmodaal met 6 maanden wachttijd, maar ik krijg ook korting via de branchevereniging.

Professionele website nodig?

• Ray

Ray

MAATWERK :)

de beroepsklasse waarin je zit kan zomaar betekenen dat je 2 tot 3 x zoveel betaalt als een ander.

Daarnaast heb je een combi of standaard tarief ?

aanvangskorting (dit is gebruikelijk 25/15/10% dus trap niet in de eerste jaars premie!)

AO criteria ? wia volgend of beroeps ?

wachtdagen ?

eindleeftijd ?

of te wel je kan absoluut door wat getallen te roepen niet vergelijken. Laat je nu gewoon eens voorlichten en kom dan gerust terug in dit topic. Ik heb zelf software (rolls aov) waarmee ik alle aanbieders kan vergelijken op premie en voorwaarden.

Je moet echter eerst wel weten wat er voor jou geschikt is en wat je wilt!

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 06-11-2008 07:57 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ga me wat meer laten voorlichten idd..

Wat denken jullie van dit:

http://www.datishetverschil.nl/

regelt ook AOV's zonder provisie, maar met eenmalig 900 euro en dan 65 euro per jaar..

Ik heb iig hun vergelijker doorlopen, en heb nu ook wel een beter idee van wat de factoren zijn die spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door maratropa op 06-11-2008 19:58 ]

specs

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zit me wel af te vragen in hoeverre het handig is om leeftijdsafhankelijke premie te betalen of gewoon een vast bedrag per maand. Op het moment ben ik nog jong :) (soort van)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
mijn vrouw is 12 oktober gestart als zelfstandige, wij kiezen ervoor om voorlopig geen arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten aangezien dit haar zo'n 2800 euro kost.
Eerst maar eens geld verdienen voordat het uitgegeven kan worden.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Ray

Ray

Deviator79 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:49:
mijn vrouw is 12 oktober gestart als zelfstandige, wij kiezen ervoor om voorlopig geen arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten aangezien dit haar zo'n 2800 euro kost.
dit zie je in de praktijk dus veel. Op zich niets mis mee maar:

wat deed ze hiervoor in loondienst ?

vaak is het namelijk zo dat je niet alleen je AO dekking kwijt bent als zelfstandige (de waz bestaat al jaren niet meer) maar ook aanvullende dekking vanuit een pensioen of collectief. denk daarbij aan partner pensioen / aanvullende anw dekking etc.

Persoonlijk heb ik veel met ondernemers te maken die imho veel te veel gouden bergen zien. Ze zien vaak alleen de omzet / inkomsten en vergeten dus vaak rekening te houden met dekkingen als ao / op / np / anw etc

Als ik dan na een financiële analyse van het ondernemingsplan tot de conclusie komt dat op basis van de geschatte jaarinkomsten -/- aftrek van verzekeringen (vergelijkbaar met dekkingen die ze wel in loondienst hadden) ze slechter af zijn is het dan ook meestal oorlog :X

Verwijderd

Deviator79 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:49:
Kleine slag om de arm, maar volgens mij is het mogelijk om een werknemers-arbeidsongeschiktheidsverzekering bij het UWV door te laten lopen na ontslagname, maar dan moet je dit wel geregeld hebben binnen 4 weken na opzegging.

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:46:
[...]

Kleine slag om de arm, maar volgens mij is het mogelijk om een werknemers-arbeidsongeschiktheidsverzekering bij het UWV door te laten lopen na ontslagname, maar dan moet je dit wel geregeld hebben binnen 4 weken na opzegging.
dat kan inderdaad. Vaak is het iets voordeliger maar hou er dan rekening mee dat de normen dus wia volgende zijn en niet beroeps zoals bij de meeste losse AOV's. Het is natuurlijk ook totaal afhankelijk wat mevrouw is gaan doen of je wel een beroeps ao nodig hebt (wia volgende kan soms nog beter uitpakken)

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:46:
[...]

Heeft ze nooit gehad, hiervoor studeerde ze.
We kiezen er niet voor omdat ze waarschijnlijk van januari tot september geen inkomen heeft, en dan is de premie erg hoog.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Verwijderd

*knip spam*

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 11-11-2008 15:03 ]

Pagina: 1