Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik wil binnenkort waarschijnlijk een nieuwe pc bouwen samen met een vriend van me.
Alleen vraag ik me nou af of ik een een moederbord moet nemen die nog steeds ddr2 ondersteunt of
eentje die ddr3 ondersteunt. Het gaat er mij namelijk om dat de pc duurzaam is en lang mee kan gaan in de
toekomst (5 jaar minimaal) en dat ik in de loop der jaren makkelijk kan upgraden op mijn mobo mocht het
allemaal weer wat langzamer door technologische vooruitgang. Dus ik ben nu echt aan twijfelen of ik een mobo met ddr2 moet nemen of ddr3?

Graag jullie meningen :D

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij in de toekomst wil investeren, waarom dan nog gebruik maken van oudere technologie (DDR2)? Ik zou dan in dit geval dus voor DDR3 gaan.

Wauw, een sig!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:12

Gé Brander

MS SQL Server

Het hangt nogal af van de rest van je systeem. Als je slim bent ga je voor het nieuwe Intel i7 platform, dat 17 november uitkomt, dan kan je nog wel 5 jaar verder er mee. Maar zo nee, geef dan eens aan waar de rest van je systeem uit komt te bestaan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Hardware kopen "voor de toekomst" is onzinnig, "duurzame hardware" is een illusie (vraag maar aan al die mensen die een paar jaar geleden socket 939 spul kochten). Vijf jaar geleden kocht ik een Socket 478 systeem, daar hoef je nu ook niet meer mee aan te komen. Na een paar jaar is zo'n systeem gewoon dood, begraven, komt er niks nieuws meer voor uit en is de fabrikant alweer overgestapt op iets nieuws, en het laat zich van tevoren natuurlijk niet voorspellen wat dat nieuwe dan gaat zijn.

Daarnaast, DDR3 is momenteel stervensduur, DDR2 is spotgoedkoop. Intel's i7 platform is er nog niet eens, en je kunt jezelf afvragen of je er echt iets aan hebt om een early adopter te zijn. In plaats van nu een reteduur systeem aan te schaffen kun je net zo goed voor de helft (of misschien wel minder!) van het geld wat je aan een zgn. "futureproof" systeem zou besteden een E8400 + 4GB DDR2 halen en dan over een paar jaar iets nieuws kopen wat op dat moment actueel is. Voor hetzelfde geld is DDR3 tegen die tijd geflopt en gebruikt iedereen DDR6. Je weet het niet...

[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 03-11-2008 11:26 ]

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Gezien je de PC samen gaat bouwen neem ik gemakshalve aan dat budget een rol speelt.
Dan zou ik voor DDR2 gaan. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een stabiel systeem met weinig lawaai, liefst zuinig in gebruik (wat vaak samengaat met stille systemen vanwege passieve koeling)

Is het echter om de nieuwste cutting-edge technologieen te ontdekken en er een beetje mee te experimenteren kun je DDR3 nemen. Dan zou ik echter wachten op een X58 mobo en een Core i7 processor nemen! :)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet nemen is iets wat je natuurlijk helemaal zelf kunt kiezen. Wat de toekomst gaat brengen blijft natuurlijk koffiedik kijken, dus daar is weinig zinnigs over te zeggen. Op korte termijn is er wel wat over te zeggen nu de core i7 voor de deur staat, maar dan hebben we het over een periode van hooguit een paar weken. Wat daarna gaat komen is nog voor niemand echt duidelijk.

Omdat dit topic niet echt discussiewaardig is en we hooguit kunnen gokken wat de toekomst brengt gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.