Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Applicatie voor werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik werk bij een bedrijf waar we apparatuur repareren, nou zoek ik een programma waar ik heel veel informatie in kwijt kan.
Er moet bijvoorbeeld in komen te staan welke reparaties zijn aangenomen, en wat er aan de hand is met die apparatuur. Ook moet er een klantenbestand in te voeren zijn, dat klanten bestand moet weer gekopeld worden aan die reparaties.
En zo nog veel meer. Ik heb het geprobeerd met access, alleen ben ik daar niet zón ster in.

Weet iemand een programma of heet iemand al een kleine database vor in acces?
Het belangrijkste is dat het in een database gezet kan worden en geopend kan worden vanaf een server.

Groetjes,

Richard C.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat je beschrijft zou keurig in access kunnen. Echter, als je niet zo'n ster in Access bent dan zal dat met andere tools niet veel beter worden.

Het grootste probleem is echter de beschrijving van wat het moet kunnen. Wat je hier beschreven hebt is zo enorm marginaal dat er zo ongeveer elke willekeurig CRM-pakket op past. Wat je je eerst eens af moet vragen is:

Wat heb je nu al aan software?
Wat is het budget?
Hoeveel tijd wil je er aan besteden?
Wil je pakketselectie of maatwerk?
Kun je fatsoenlijk requirements opstellen voor een goede pakket selectie of voor maatwerk (die kan ik alvast beantwoorden, dat is namelijk 'nee')?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij wil kan in principe met iedere (relationele) database. De vraag is alleen wat je al hebt liggen. Als je al een compleet database ontwerp hebt ben je natuurlijk een stuk verder dan als je enkel een eisenpakket hebt.
Omdat je natuurlijk met specifieke eisen zit (wat je wil opslaan per klant, per reparatie enz) zul je niet snel een compleet passend prog gaan vinden, maar kun je beter zelf iets in elkaar zetten, of het natuurlijk uitbesteden.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Dit is inderdaad prima zelf te doen als je er tijd en moeite in steekt. Wij hebben voor een klant iets gebouwd dat hier sterk op lijkt: ik kan je aanraden om veel tijd te steken in het helemaal uitvogelen van je datamodel. Wij hebben het vervolgens in een relationele database (MySQL) gebouwd en er een PHP-frontend voor gemaakt met behulp van CakePHP.