Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Ik heb Windows Vista HP met SP1 in gebruik, maar loop tegen het volgende probleem aan.

Regelmatig krijg ik emails van vrienden met een bijlage, vaak is dat een JPG, soms een PPT. (powerpoint)
De JPG kan ik allemaal goed openen in Windows Mail.
De PPT kan ik niet openen.
Ik heb hiervoor Powerpoint Viewer 2007 gedownload bij microsoft en geïnstalleerd.

Maar nog kan ik PPT niet openen als bijlage van de email.
Ik krijg dan de melding "dat er voor dit bestandstype geen programma is geïnstalleerd. Ga naar configuratiescherm bla...bla enz."

Als ik de bijlage opsla en dan open, dan werkt het prima en komt powerpoint viewer netjes in beeld.

Ik heb dus bij de bestandstype's gekeken in het configuratiescherm, en PPT en PPS staan goed gekoppeld aan Powerpoint Viewer, dus dat staat goed.

Dan maar weer de PPT-bijlage geprobeerd te openen in Windows Mail, maar helaas werkt dat nog steeds niet.

Iemand een idee hoe het kan dat Windows Mail de bestandskoppeling van PPT niet kan vinden ?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Had jij al een oplossing gevonden?

tnkx Donamerica

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Door te googlen kwam ik op deze site

Lijkt me dat daarmee het probleem simpel te verhelpen is.
Vreemde bug, als je het mij vraagt. Ook vreemd dat dit nog steeds bestaat en niet is opgelost door MS.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

En als je niet in het register wilt wijzigen help PowerPointVieuwer 2003 installeren ook.