Dag mensen,
Hierbij een kleine vraag , ik heb mijn E8400 stabiel overgeclocked op een P5Q-E van Asus. Ik ondervind totaal
geen problemen met de PC tijdens het gebruik ervan (zowel internettend als gamend). Wat mij wel opvalt
is dat vanaf het moment dat ik de voltages (nodig voor mijn overclock) heb verhoogd van de processor
mijn PC als ik "Coldboot" aanslaat (koelers draaien etc) , dan afslaat voor 1 sec en vervolgens bios post + opstart
naar windows. Dit doet hij alleen bij de " 1ste" keer van de dag dat ie boot en er stroom op de PC blijft staan.
Wanneer ik de stroom van de PC afhaal en even wacht (lees 1 uur) doet hij dit natuurlijk wederom.
Is dit normaal of doe ik toch iets verkeerd ?
ps
Wat info :
Asus P5Q-E + E8400 + DDR2 Corsair 2x2g 4-4-4-12
Settings die er toe doen(zo uit mijn hoofd)
FSB : 400
divider (6 of 9) niet aangeraakt dus
Processorvoltage 1.25625v
geheugentimings 4-4-4-12 2T
geheugenvoltage 2.1v
een simpele overclock dus.
Hierbij een kleine vraag , ik heb mijn E8400 stabiel overgeclocked op een P5Q-E van Asus. Ik ondervind totaal
geen problemen met de PC tijdens het gebruik ervan (zowel internettend als gamend). Wat mij wel opvalt
is dat vanaf het moment dat ik de voltages (nodig voor mijn overclock) heb verhoogd van de processor
mijn PC als ik "Coldboot" aanslaat (koelers draaien etc) , dan afslaat voor 1 sec en vervolgens bios post + opstart
naar windows. Dit doet hij alleen bij de " 1ste" keer van de dag dat ie boot en er stroom op de PC blijft staan.
Wanneer ik de stroom van de PC afhaal en even wacht (lees 1 uur) doet hij dit natuurlijk wederom.
Is dit normaal of doe ik toch iets verkeerd ?
ps
Wat info :
Asus P5Q-E + E8400 + DDR2 Corsair 2x2g 4-4-4-12
Settings die er toe doen(zo uit mijn hoofd)
FSB : 400
divider (6 of 9) niet aangeraakt dus
Processorvoltage 1.25625v
geheugentimings 4-4-4-12 2T
geheugenvoltage 2.1v
een simpele overclock dus.
Always bet on Huub