Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Activatie XP en Vista] IP adres van de activatie server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft een bedrijfspand waar slechts 256 kbit ADSL verkrijgbaar is. Beter is niet verkrijgbaar. Alle werkzaamheden zijn afhankelijk van email en niet van het www. Binnenkort wordt dus op alle clientcomputers het internet afgesloten, want 256 kbit is niet eens voldoende om het internet te verdelen. Het internet is zelfs zo traag dat de WSUS-server elke grote updateronde tijdelijk naar een andere lokatie wordt verhuisd om updates te downloaden voor de clientcomputers.

Anyway, bij het afsluiten van het internet zal er een groot probleem ontstaan: Windows activatie. Helaas hebben wij geen VLK maar hebben we losse serienummers. We gaan niet voor elke activatieronde de computers van switch wisselen, we willen dat activatie gewoon mogelijk blijft.

Dit artikel zegt wel welke poorten open moeten staan, maar dat zijn nou juist de poorten die we dicht willen hebben. We kunnen een uitzondering maken voor een reeks IP adressen, maar het artikel vermeldt niet welke IP adressen dat dan zouden moeten zijn.

Weet iemand welke IP adressen worden gebruikt voor de Windows activatieservers?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Activatie kan ook per telefoon en is gratis.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ODF schreef op maandag 03 november 2008 @ 03:17:
Activatie kan ook per telefoon en is gratis.
Heel handig voor vele PC's die moeten activeren. Dan blijf je bellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je ook maar wat beter nadenken over je scheduling en wat je als alternatief voor je installatienetwerk wil gebruiken (ISDNroutertje, modempje met ICS).

Of je zet al je licenties om naar een vorm waar je zelf je eigen activatieserver draait.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je kunt ook een pc aan een hub hangen en een sniffer draaien, en dan activeren, en vervolgens kijken welke IP-adressen gebruikt worden?

offtopic:
Verder vind ik het eigenlijk raar... in de 21e eeuw een bedrijf runnen zonder dat je een (goede) internetverbinding hebt, dat zie je niet zo vaak meer. Is kabelinternet geen (sneller/goedkoper) alternatief voor de trage ADSL-lijn die er nu is?

We are shaping the future

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ondersteunen je switches geen vlans dan is het enkel een kwestie van een PC even in een ander vlan te zetten waar vandaan ze wel gewoon het internet op mogen.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:35:
[...]

Heel handig voor vele PC's die moeten activeren. Dan blijf je bellen.
Inderdaad. Helaas geen optie.
alt-92 schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:53:
Dan moet je ook maar wat beter nadenken over je scheduling en wat je als alternatief voor je installatienetwerk wil gebruiken (ISDNroutertje, modempje met ICS).

Of je zet al je licenties om naar een vorm waar je zelf je eigen activatieserver draait.
Clients zijn nu nog voornamelijk XP. KMS is toch alleen mogelijk met Vista?
Alex) schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:57:
Je kunt ook een pc aan een hub hangen en een sniffer draaien, en dan activeren, en vervolgens kijken welke IP-adressen gebruikt worden?

offtopic:
Verder vind ik het eigenlijk raar... in de 21e eeuw een bedrijf runnen zonder dat je een (goede) internetverbinding hebt, dat zie je niet zo vaak meer. Is kabelinternet geen (sneller/goedkoper) alternatief voor de trage ADSL-lijn die er nu is?
Een sniffer levert wellicht 1 van de .. IP adressen op. Vind ik geen betrouwbare manier om achter de gegevens te komen.

En helaas, er is ook geen kabelinternet aanwezig. Gelukkig is het internet zelf niet van belang en hebben we alleen email nodig. Een betere internetverbinding (straal of glas) staat wel op de planning maar dat is een heel ander project. Onze email voldoet. T.z.t. komt er wel iets beters maar een oplossing in de toekomst is geen oplossing voor het probleem nu.
TrailBlazer schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:58:
Ondersteunen je switches geen vlans dan is het enkel een kwestie van een PC even in een ander vlan te zetten waar vandaan ze wel gewoon het internet op mogen.
Jawel, maar ik wil onze WDS oplossing zo simpel mogelijk houden. Ik ben er niet 8 uur per dag aanwezig en de medewerkers moeten ook hun werkstation kunnen WDS'en. Het is niet vaak nodig, maar ik wil wel dat het mogelijk is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je geen andere keus dan dat subnet van het bekende IP door te gooien, al zou je dan een gecontroleerder manier moeten verzinnen voor het uitrollen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1