Andere PC in netwerk alleen benaderbaar via IP

Pagina: 1
Acties:

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb een thuisnetwerk dat bestaat uit twee routers (uplink) wat altijd prima heeft gewerkt. Echter op een bepaald moment kan ik pc's in het netwerk alleen benaderen via het ip-adres, en dus niet meer via de computer-naam. Niet erg handig, aangezien de ip-adressen wel eens wijzigen en sowieso niet handig zijn.
Het heeft altijd gewerkt maar van de een op andere dag gaat iets fout waardoor het op geen enkele pc meer werkt (6 pc's).
Heeft iemand een idee waar ik naar zou kunnen kijken om dit op te lossen en weer terug de pc naam kan gebruiken om andere pc's in het netwerk te benaderen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vermoed zo dat je 2 subnetten hebt klopt dat ?
een broadcast van je windoos gaat niet verder dan je subnet.

je kan hem altijd aan je host bestand toeveogen als je er niet uitkomt, onder voorbehoud dat die andere pc een vast ip heeft

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 03-11-2008 00:09 ]

Iperf

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
fish schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:07:
ik vermoed zo dat je 2 subnetten hebt klopt dat ?
een broadcast van je windoos gaat niet verder dan je subnet.
Het is geen subnet. Beiden in de 192.168.1.x range.
PC's aangesloten op dezelfde router kunnen elkaar ook niet via de pc-naam benaderen, terwijl dit eerst wel werkte van en naar pc's op beide routers.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welkom (terug) op GoT.

Zo te lezen is je DNS omgevallen ofzo. Maar zonder meer info en vooral eigen inzet kunnen we je echt niet helpen. Maar goed, dat wist je natuurlijk al.

Dus post even je bevindingen (dus wat je al gedaan hebt) en nuttige info over je omgeving. Wellicht kunnen we je dan de juiste kant op sturen.

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 03-11-2008 00:14 ]

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rct124 schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:09:
[...]

Het is geen subnet. Beiden in de 192.168.1.x range.
PC's aangesloten op dezelfde router kunnen elkaar ook niet via de pc-naam benaderen, terwijl dit eerst wel werkte van en naar pc's op beide routers.
Is je subnet gelijk dan? Dus bijv. 255.255.255.0? Geef ze sowieso statische adressen, wel zo handig.