• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 18:29
Hoi!

Ik heb wat onverklaarbare problemen met mijn pc, en hoop dat een bios-update van mn mobo wat van deze probleempjes kan oplossen.
Ik heb een Asus P5K-e Wifi/AP mobo.

Anyways, ik wil dit graag doen met Asus Live update, maar dit wil niet opschieten. Ik krijg maar een heel beperkt aantal opties in het programma. Ook even een screentje toegevoegd van wat ik kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1081/beperktoe8.th.jpg

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gewoon van de website zelf ophalen, en via opstartdiskette of USB-stick installeren onder DOS?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xIngmarx
Opzig een oplossing, maar dan vraag ik mij nogsteeds af waarom ik zo weinig opties heb via live flash :s

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
xIngmarx schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:55:
Opzig een oplossing, maar dan vraag ik mij nogsteeds af waarom ik zo weinig opties heb via live flash :s
Live Update is bagger, en bovendien niet zonder risico. Gewoon BIOS op klassieke manier ophalen, op USB-stick/floppy zetten, en flashen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

albatross schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:59:
[...]

Live Update is bagger, en bovendien niet zonder risico. Gewoon BIOS op klassieke manier ophalen, op USB-stick/floppy zetten, en flashen.
Bootable Cd maken is nog handiger. Asus bordjes kunnen het BIOS bij een foutieve flash automatisch terugflashen via de originele Cd van je moederbord. Maak zelf zoiets, maar dan met de nieuwste BIOS.

PS: Waarom meldt jij je problemen niet. Je lijkt me nogal zeker van je zaak }:|

Met 54 post ben je nog aardig nieuw en een tip is dat je hier op GoT complete guides kunt vinden over flashen en instellen.
Ga ons niet afdwingen doe je een BIOS moet flashen, dat staat in het boekje van je moederbord en die weten het beter als ik of jij het weet.

Dat het risico's met zich meebrengt spreekt voor zich, dus niet als je moeder lekker aan het koken is en de magnetron intebsief gebruikt, maar liever heel vroeg in de ochtend of na 12 uur in de nacht.

Ik heb het BIOS van mijn laptop ook al 2x geflasht en ik doe zoiets op accu zodat het écht niet mis kan gaan.

Vage problemen is zo omvangrijk. Ik kan nu niet zeggen of ik nu doel terf of niet. Vrij kansloos zo :/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 17:17 ]

• xIngmarx
Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik had de search gebruikt, maar kwam nergens een soortgelijk probleem tegen. En vroeg me af of er tog misschien iemand was die dit probleem herkende.

Uiteindelijk mn bios nog niet geflasht. Ik ga het samen met een vriend van me doen die het zelf ookal een keer heeft gedaan. Hopelijk helpt mij dat

Bedankt voor de reactie + deze kan dicht!
Pagina: 1