Toon posts:

Beste netbook om mac osx te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf aantal macs en ben erg tevreden. Maar voor onderweg zou ik toch een "kleine" mac versie willen hebben. Aangezien Apple nog steeds geen 10 inch (of kleinere) mac wilt leveren wilt ik kijken of ik een netbook kan aanschappen met mac osx erop.

Nu heb ik http://wiki.osx86project.org/, en de google doorgescant op de populaire combinaties voor netbooks en osx.

Er lijken er 5 te zijn:

- Dell mini 9: alles werkt (op card reader na, en sleep na ssd vervangen) maar die heeft maar 3 cell battery
- Asus EEE pc 1000: audio werkt niet, wifi werkt niet native (je moet een of andere crappy utility gebruiken), en ethernet werkt niet
- Acer Aspire One: wifi werkt alleen met vervangen card (en alleen 3-cell leverbaar in NL)
- Samsung NC10 is nog geen informatie over hoe mac osx erop werkt
- HP Mini 1000: werkt wel (maar alleen 3 cell weer)

Ben op zoek naar een netbook waar OSX op kan, met support voor wifi (zonder utility), en 6-cell (die in NL verkrijgbaar is). En die volledig werkt (inclusief sleep) eventueel na vervangen van enkele componenten.

Acer zou een hele goeie candidaat zijn, als de 6-cell beschikbaar was in NL. Maar na dagen zoeken van combinaties van leverbaarheid, installeerbaarheid van osx, en specs kom ik er niet uit.

Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen (en dat deze post wel mag, aangezien het niet alleen op beste keuze gaat, maar beste keuze icm mac osx).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 23:18 ]

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Je vergeet de MSI/Wind & clones

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Ik ken iemand met OS X op een EEE 900 en bij hem werkt alleen het geluid niet. De prestaties zijn gelijk aan een iBook G4 met 1.4(?) GHz.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:42

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
m3nno schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:15:
Je vergeet de MSI/Wind & clones
aaah, ja, daar moet volgens mij de wifi van vervangen worden om native te laten werken (en sleep werkt niet). Maar volgens mij alleen 3 cells verkrijgbaar in NL.

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:20:
Ik ken iemand met OS X op een EEE 900 en bij hem werkt alleen het geluid niet. De prestaties zijn gelijk aan een iBook G4 met 1.4(?) GHz.
ja, de prestaties van die 900 is niet al te best door de SSD. Hij blijft toch te langzaam te zijn...

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 15:48

sjirafje

No inspirational quotes here

Het vervangen van de accu is geen optie? Want dan zouden die dell en de hp misschien wel een optie zijn.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Beste x,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: De diverse topics rondom netbooks hebben wel informatie en mogelijk staat in het Apple deel van GoT ook wat info over netbooks en Mac OS X. Dit is spul wat je prima zelf kan uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.