Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik wil graag RAID0 draaien op een MSI KA790GX met de ATI SB750 chip waar ik Windows Vista x64 Ultimate op wil draaien. Ik heb twee dezelfde harde schijven van Samsung, 2x640GB Spinpoint F1 2x[HD642JJ].

Ik heb het al eerder geprobeerd mbv een USB stick. Drivers lezen lukt de Vista installatie wel. Het probleem is echter dat Vista de x64 drivers niet kan pakken die specifiek voor 64 bit nodig zijn. Wat ik dus wel kan kiezen is 32 bit RAID drivers. Dat heb ik uiteraard ook geprobeerd. Evenals XP x64 om te kijken of dat wat uit maakten. Omdat Vista dus alleen x86 Vista, x86 XP en x64 XP herkent lukt het dus niet helemaal.
Installeren gaat nog goed tot de eerste restart komt, daarna krijg ik direct een BSOD (jammer genoeg ben ik te snel geweest om te kunnen vermelden wat er in stond, mijn excuses).

Ik heb ook al op Google gezocht en het probleem komt wel best veel voor, maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. XP 32-bit Professional SP3 installatie met floppy disk x86 drivers werkt perfect, maar ik wil graag met Vista werken ivm games.

Groeten Rick van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Sorry voor het bumpen, maar zou iemand mij kunnen helpen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
ik neem aan dat je de laatste drivers van de site hebt geplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Ja, van MSI zelf.
Ik heb ook bij AMD/ATI gekeken op de site maar veel verder kwam ik niet.

[ Voor 68% gewijzigd door Dijkertje op 04-11-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Nog steeds aan de gang, zou iemand kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Je zult echt op zoek moeten gaan naar gesigneerde (signed) Vista x64 drivers.

32-bits drivers kunnen niet werken om van te booten binnen Vista x64.
Ongesigneerde drivers worden niet geaccepteerd in x64.
Uitzetten van bovenstaande regel kan niet meer vanaf SP1.

Mogelijk dat je gesigneerde WinXP x64 drivers kunt vinden en werkend kunt krijgen, maar Vista of WinXP 32-bits drivers gaan niet werken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer je up te graden van 32bit xp naar x64? Dat lukt sowieso niet met behoud van (windows) gegevens.
Je moet zoeken naar de x64 F6 raid floppy drivers voor de "F6 tijdens install" windows installatie op de intel site. Daar is het verschil beter aangeduidt dan op de msi site. Het kan dus zijn dat msi alleen de 32bit drivers op de site heeft staan en een verkeerde naam aan heeft gehangen.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Hier had, denk ik dan, moeten staan ... op de "AMD" site.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Dijkertje schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:49:
Ja, van MSI zelf.
Ik heb ook bij AMD/ATI gekeken op de site maar veel verder kwam ik niet.
Gewoon de RAID Driver pakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Ik ben eigenlijk best wel dom bezig geweest. Ik zie eigenlijk nu pas jouw link Nielson, en het blijkt dat dit gewoon de officiële SB7xx van ATI zelf is, en had ik wat verder doorgestruind in de bestanden (wat ik nu dus heb gedaan) ben ik waarschijnlijk achter de juiste drivers weten te komen.
Ik ga ze proberen ergens deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Ik heb de drivers vergeleken met de MSI en ATI drivers, maar ze hebben allebei dezelfde datum en al dat soort meuk. Dit gaat hem denk ik zoiezo niet worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
is dit probleem al uit de wereld want ik liep er gisteren zelf ook tegenaan

en ben maar bij 32 bits gebleven

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet hoeft te booten van de RAID0 kun je beter gewoon een Software RAID0 binnen Windows Disk Management aanmaken; vaak nog sneller en geen rare drivers die altijd eigenlijk ruk zijn.

Maar ik begrijp uit dit verhaal dat AMD/ATi geen 'signed' en dus officiele drivers levert voor 64-bit Vista/Win7? Dus je kunt de RAID-mogelijkheden alleen onder 32-bit gebruiken? Dat zou een flinke beperking zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Laatst online: 12-11-2024
ja daar komt het wel op neer ja

een manier om dit te omzeilen is eerst winxp 64 te instaleren en daarna te upgraden naar win7

mij te omslachtig en ik hou niet van updaten

ook een genoemde oplossing is eerst instaleren op ahci en daarna na een regedit edit opstarten met raid

schijnt ook te werken als je opstart schijf maar geen onderdeel is van de raid setup (zoals ik heb)

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 07:32
Ik heb altijd prima RAID0 kunnen draaien op mijn SB750? Ik snap niet zo goed wat het probleem is?
Ik heb dan wel een Gigabyte bord, maar zelfde chipset...

Je moet de ATI driver even uitpakken met WinRAR, dan heb je daarna RAID drivers mapje en daar zitten signed drivers in...

De windows 7 x64 driver werkt volgens mij ook prima voor Vista x64

Even niets...

Pagina: 1