Ik heb een Powermac g4 quicksilver (oud beestje). Wil hem aansluiten op mijn draadloze netwerk maar kom er achter dat er geen kaart in zit. Weet iemand mijn mogelijkheden? Ik wil namelijk wel 54 mbps dus de oude airportkaart valt al af. Verder krijg ik niet echt gevonden wat ik wél moet hebben, en betaalbaar is.
Willekeurig accesspoint met een UTP aansluiting?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:56:
Ik heb een Powermac g4 quicksilver (oud beestje). Wil hem aansluiten op mijn draadloze netwerk maar kom er achter dat er geen kaart in zit. Weet iemand mijn mogelijkheden? Ik wil namelijk wel 54 mbps dus de oude airportkaart valt al af. Verder krijg ik niet echt gevonden wat ik wél moet hebben, en betaalbaar is.
Een access point heeft aan de ene kant een UTP stekker en aan de andere kant een Antenne. Daarmee kan hij je draadloze netwerk oppikken en doorsturen naar je mac.
De meeste mensen gebruiken een accesspoint om van bedraad een draadloos signaal te maken, maar andersom is uiteraard ook geen probleem. Hij moet dan wel iets van bridge mode ondersteunen, maar dat zit bijna in alle accesspoints.
Of wil je perse alles in je mac hebben?
De meeste mensen gebruiken een accesspoint om van bedraad een draadloos signaal te maken, maar andersom is uiteraard ook geen probleem. Hij moet dan wel iets van bridge mode ondersteunen, maar dat zit bijna in alle accesspoints.
Of wil je perse alles in je mac hebben?
[ Voor 48% gewijzigd door BCC op 02-11-2008 22:17 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik zou het liefst een geintegreerde kaart hebben. Maar kun je zo een voorbeeld geven van zo'n acces point? Het is dan gewoon de netwerk kabel in mijn mac steken en een externe ontvanger als ik het goed begrijp.
Er zijn ook usb dongles waarmee je uit de voeten kan.....
Dat zijn inderdaad al betere prijzen, zo'n acces points zijn aardig prijzig. En volgens mij een beetje overbodig voor mijn doeleinden.
Goh, ik weet niet wat je prijzig vindt, maar de laatste keer dat ik checkte waren ze toch niet zo duur...Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:22:
Dat zijn inderdaad al betere prijzen, zo'n acces points zijn aardig prijzig. En volgens mij een beetje overbodig voor mijn doeleinden.
Je moet het ook een beetje langs de andere kant bekijken, koop je ooit echt een nieuwe macbook of andere laptop en je wilt je netwerkje wat uitbreiden voor bv een groter bereik boven of onder of waar dan ook in je huis of tuin, dan kan je dit Accesspoint in Accesspoint-modus gebruiken ipv het in client mode te zetten (client mode = aansluiten op je pc en zorgen dat het AP connecteert met een AP of draadloze router die in AP-modus draait, AP-mode= het AP zo installeren dat het de mogelijkheid biedt om clients te laten connecteren...)
Nu, mij lijkt dit ook eigenlijk een heel simpele vraag, je kan toch even google'en op woorden als "connect powerbook 4G wireless" ofzo ?
[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 02-11-2008 23:29 ]
http://www.perfect-system...emium-gateway-router.htmlVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:22:
Tja, zoiets kost 38 euro.
Ik zou veel liever een hardware oplossing hebben, dan een USB naar WIFI dongle met rare drivers. Maar dat is iets wat je zelf moet uitzoeken.
Ik heb laatst een 520g als client ingeregeld, dus ik neem aan dat een 530g het ook wel kan. Maar zoek het even na op de Asus website, zou ik zeggen.
[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 03-11-2008 14:47 ]
Als je de juiste dongle koopt (google hint: d-link) zijn de drivers al ingebouwd. Mij lijkt een accesspoint met weerrrr een adapter veel onhandiger.
Je hebt ook accesspoints die hun stroom uit de USB-poort halen. Maar dan lopen er twee enoertjes naar je computer.lowfi schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:42:
Als je de juiste dongle koopt (google hint: d-link) zijn de drivers al ingebouwd. Mij lijkt een accesspoint met weerrrr een adapter veel onhandiger.
Het voordeel van zo'n accesspoint is dta je hem kan gebruiken met een OS/apparaat (bijvoorbeeld een printer of beveiligingscamera) wat geen WiFi ondersteunt maar wel een netwerkaansluiting heeft.
Een USB-stick is in dit geval handiger omdat je dan in Mac OS X ook kan zien welke draadloze netwerken er in de omgeving zitten en hoe sterk het signaal is.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Pagina: 1