Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
1 pc met 2 netwerkkaarten, sygate/wingate/etc, andere pc met 1 netwerkkaart gebruikt de serverpc als "doorgeefluik"....
dure oplossing:
hub verbindt 3 pc's in je netwerk, waarvan 1 pc Linux IP Masquerading draait (kan gewoon een oud 486je zijn, werkt perfect). Die pc heeft 1 netwerkkaart naar de hub, en een netwerkkaart naar de kabelmodem
dure oplossing als je extra netwerkkaarten over hebt:
zelfde verhaal als hierboven, maar dan zonder hub. Linux pc heeft 3 netwerkkaarten, met 2 kabels naar je 2 pc's, en 1 naar je kabelmodem
Ik heb gekozen voor optie 2, omdat mijn brave 486 anders toch maar stond weg te rotten, en deze optie is echt een stuk beter dan optie 1....
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Verwijderd
Als vebinding Twisted pair cat5 kabel gebruiken dus 1->2 2->1 3->6 6->3 en klaar is kees. Heb je in ieder geval geen HUB nodig.
Als proggie SYGATE gebruiken voor internet-sharing.
Werkt perfect en je bent eveneens in staat voor de client in te stellen wat wel en niet mag op internet, zoals downen ICQ enz.
Werkt bij mij zeer goed en beter dan die gammele share utils van Windhooz.
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
Ik ben inmiddels wel van het systeem met 2 netwerkkaarten en sygate. nu nog ff weten wat voor kabel erin te zetten
Verwijderd
sygate en wingate doen het uitstekend op internet te sharen...ics van winblows zuigt dus enorm