• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:32

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mijn zus heeft een televisie gekocht een tijdje terug, en ineens verschenen er gister groene vlekken op het beeld (ik heb het persoonlijk niet gezien). Volgens haar was dit zowel op digital als op analoog beeld.

Het betreft een JVC LCD Televisie (66cm) met ingebouwde DVB tuner met ziggo abbo voor televisie.
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/images/products/4975769352379_JVC_LCD_TV_26inch_LT26DC9.jpg

Dit bleef toen zo ook na even uitzetten en later weer aandoen. Toen ze de stekker eruit hebben gehaald en naar mij brachten zodat ik kon kijken was het ineens weg, en tot op vandaag is het nog steeds weg... Desondanks is het natuurlijk de vraag of dit weg blijft.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iets magnetisch in de buurt? Dat wil nog wel eens voor vlekken zorgen afgaande op andere topics. Misschien handig om de search er ook even bij te pakken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:36:
Iets magnetisch in de buurt? [...]
Bij een LCD/TFT monitor? Die zijn daar toch niet gevoelig voor? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt gelijk, ik lees weer eens niet goed :)

Verwijderd

Is dit niet een storing geweest van de digitale ontvangst? Ervaar dit zelf af en toe met Digitenne van KPN dat er bij slechte ontvangst groene blokken in beeld komen.

• RoD
  • Niet online

RoD

In dat geval zou het analoge beeld niet moeten storen toch? En dat was juist wel het geval.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:32

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
RoD schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:43:
In dat geval zou het analoge beeld niet moeten storen toch? En dat was juist wel het geval.
Precies, het zou ook mijn eerste ingeving zijn, maar volgens haar was het analog beeld ook raar.

Nu is het dus wel zo dat de digitale tuner ingebouwd zit, mijn theorie was dat wellicht de tuner niet 100% goed is, omdat zowel analoog als digitaal signaal er doorheen gaat.

Groene vlekken zijn aan de andere kant wel bij mpeg een bestaand iets bij bad blocks o.i.d. voor zover ik weet, dus ik kan het wel plaatsen.

Als iemand nog meer verduidelijking heeft, graag.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het wegblijft had het ook een tijdelijke storing kunnen zijn. Mocht het weer eens terugkomen zou je eventueel eens een andere tv aan kunnen sluiten om die uit te kunnen sluiten.
Pagina: 1