Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Power led uitschakelen bij stand by

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn pc in stand by zet, blijft de power led knipperen. Weet iemand een manier om deze led tijdens stand by uit te zetten?

Case: Cooler maste Centurion 590
MoBo: Asus P5Q Deluxe

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Je wilt zeker wel dat de LED in andere situaties gewoon blijft werken? Anders is de eenvoudigste oplossing het stekkertje van het LEDje loshalen... :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij mijn laptop is hij uit tijdens standby.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
breinonline schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:50:
Je wilt zeker wel dat de LED in andere situaties gewoon blijft werken? Anders is de eenvoudigste oplossing het stekkertje van het LEDje loshalen... :)
Schakelaartje?
Gewoon zoon simpele klik schakelaar, ergens aan de zijkant in je kast bouwen draadje langs leiden.
Druk op schakelaar ledje gaat aan, als de pc verder aanstaat.
Druk nog een keer op schakelaar ledje gaat uit, als pc aanstaat.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:44

Lordy79

Vastberaden

Wat is het nut van een powerled? Je hoort toch wel dat een PC aanstaat? :P

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

Waarschijnlijk wil Virus666 een automitische oplossing en niet een handmatige...

Maar ik denk dat je met een of andere PIC of iets moet gaan werken... Beetje omslachtig voor zoiets.. Of een relais of een transistor... Die zou je kunnen aansluiten op een fan (als die uitgaat in de standby stand)..
Of zou je zoiets in de bios kunnen inschakelen?? Zou natuurlijk het mooiste zijn :D

Verwijderd

Gewoon aan een molex hangen met een weerstandje. In stand-by staat daar geen spanning meer op. Het beste kan je de 5V nemen, dan verstook je niet zoveel energie in je weerstandje.
Voor een blauwe led heb je een +/- 100 ohm weerstand nodig.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:34:
Lijkt mij ook anders is het niet mogelijk naar mijn weten. :)
Mijne doet het anders niet en ik wil het net weer graag 8)7

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:13:
[...]

Mijne doet het anders niet en ik wil het net weer graag 8)7
Ligt aan je moederbord natuurlijk hè. ;) Maar er is bij mijn weten geen bios optie voor.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

franssie

Save the albatross

even een wilde gok : kan je dat ledje niet hangen aan een onderdeel wat uitgaat bij slaapstand - usb oid? Dan ben je toch ook geholpen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
franssie schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:36:
even een wilde gok : kan je dat ledje niet hangen aan een onderdeel wat uitgaat bij slaapstand - usb oid? Dan ben je toch ook geholpen?
Bij mij blijft er gewoon spanning op de USB poorten staan als de PC uit staat of in slaapstand/standby. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

franssie

Save the albatross

-The_Mask- schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:49:
[...]

Bij mij blijft er gewoon spanning op de USB poorten staan als de PC uit staat of in slaapstand/standby. ;)
was ook maar een gok - er staat ook bij : of iets dergelijks (oid), er moet toch een onderdeel in een PC zijn dat ook op standby gaat, van mijn part een HD voeding - zo'n led gebruikt niet veel en kan je bijna overal aan hangen lijkt me.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

De powerled van de Centurion 590 hoef je niet aan te sluiten, dus deze niet op je moederbord drukken voorkomt het aanstaan in stand-by.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:40:
De powerled van de Centurion 590 hoef je niet aan te sluiten, dus deze niet op je moederbord drukken voorkomt het aanstaan in stand-by.
Maar dan staat de LED ook uit wanneer de pc aan staat, toch? En dat wil ik eigenlijk niet.
Pagina: 1